Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is na 8 jaar toe aan een upgrade. Het liefst zou ik een PC bouwen rond een RX570/580, maar gezien de beschikbaarheid van mid-range videokaarten gooi ik het over een andere boeg. Voor nu moet de videokaart geschikt zijn voor games als Civilization VI en Anno 2205 (en 1800). Deze kan ik dan over een jaar of 2/3 vervangen (eventueel samen met de processor). De rest dient echter wel voorbereid te zijn voor de volgende 8 jaar vol office taken en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu ongeveer €800,-. Budget is niet echt een probleem. Ik wil alleen niet betalen voor dingen die ik toch niet ga gebruiken. Zolang het maar betrouwbaar is en een smooth experience geeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CD/DVD drive;
HD monitor en andere randapparatuur;
2 3.5" harde schijven (1.5 TB).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een lekker klein systeem. Dat hoeft geen mini-ITX te zijn, wat het naar mijn mening alleen maar duurder maakt. Ik wil een zo klein mogelijke kast waar een CD station in kan, 2 harde schijven en een videokaart.
In het kader van toekomstbestendig vind ik een 500GB SSD en 16 GB werkgeheugen wel prettig
Hiermee ben ik op het volgende uitgekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein (<15L) zodat deze onder de monitor op het bureau past.
Beetje stil en energiezuinig.
Leverbaar binnen een week.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Gaat alles met elkaar werken.
De productsite van het moederboard geeft niet heel veel compatible componenten. Voor zover ik weet zouden bekende merken voor werkgeheugen e.d. moeten werken, maar zekere weten doe ik dat niet.
Voor zover ik kon vinden gaat alles passen (CPU cooler <70mm, GPU <195mm, TFX voeding), of mis ik niet iets.
Wordt het niet te warm.
Vergeet ik niet nog een superhandige toevoeging.
Alvast bedankt!
Mijn huidige systeem is na 8 jaar toe aan een upgrade. Het liefst zou ik een PC bouwen rond een RX570/580, maar gezien de beschikbaarheid van mid-range videokaarten gooi ik het over een andere boeg. Voor nu moet de videokaart geschikt zijn voor games als Civilization VI en Anno 2205 (en 1800). Deze kan ik dan over een jaar of 2/3 vervangen (eventueel samen met de processor). De rest dient echter wel voorbereid te zijn voor de volgende 8 jaar vol office taken en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu ongeveer €800,-. Budget is niet echt een probleem. Ik wil alleen niet betalen voor dingen die ik toch niet ga gebruiken. Zolang het maar betrouwbaar is en een smooth experience geeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CD/DVD drive;
HD monitor en andere randapparatuur;
2 3.5" harde schijven (1.5 TB).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een lekker klein systeem. Dat hoeft geen mini-ITX te zijn, wat het naar mijn mening alleen maar duurder maakt. Ik wil een zo klein mogelijke kast waar een CD station in kan, 2 harde schijven en een videokaart.
In het kader van toekomstbestendig vind ik een 500GB SSD en 16 GB werkgeheugen wel prettig
Hiermee ben ik op het volgende uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | ASRock A320M Pro4 | € 67,50 | € 67,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti D5 4G | € 162,36 | € 162,36 |
| 1 | Inter-Tech IT-503 | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | Seasonic SS-350TGM | € 43,86 | € 43,86 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 525GB | € 151,95 | € 151,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 738,07 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein (<15L) zodat deze onder de monitor op het bureau past.
Beetje stil en energiezuinig.
Leverbaar binnen een week.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Gaat alles met elkaar werken.
De productsite van het moederboard geeft niet heel veel compatible componenten. Voor zover ik weet zouden bekende merken voor werkgeheugen e.d. moeten werken, maar zekere weten doe ik dat niet.
Voor zover ik kon vinden gaat alles passen (CPU cooler <70mm, GPU <195mm, TFX voeding), of mis ik niet iets.
Wordt het niet te warm.
Vergeet ik niet nog een superhandige toevoeging.
Alvast bedankt!