Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Dag allen,

Ik heb een HP Pavilion 15 ab140nd en wil deze graag skinnen aangezien er een aantal beschadigingen op zitten (en ik het gewoon mooi vind).
Onderstaand voorbeeld van een Macbook vind ik mooi bijv.
voorbeeld

Nu zijn er genoeg stickers voor Macbook te vinden maar voor mijn specifieke HP model niet (heb ik in ieder geval niet gevonden). Daarom wil ik deze zelf gaan ontwerpen.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?, waar/op welk materiaal ik dit het beste kan (laten) printen? (op internet heb ik het mensen met a4 etiketstickers zien doen bijvoorbeeld) Vooral rekening houdend met de nogal lastige vormen van mijn model laptop (hieronder aantal foto's; klik voor groot) en hoe ik dit het beste kan ontwerpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZJtPRXeM44z02i1x3rkIc2VD/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zH6bRSDD7erZcguYD4VYHd20/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GtWlbsenmJLZwbQvX5vkTEjy/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YsAS5UAEccqnUj9DWAAfof0f/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pBrcrkqASNwbhQ1mHx3WmMS2/thumb.jpg

Ik hoop overigens dat deze vraag binnen deze categorie hoort.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb de mijne bij Skinit vandaan gehaald (helaas wel verzending vanuit VS, dus slecht voor je ecologische voetafdruk ;)). Ik heb een XPS 13, en in de print was een uitsparing voorzien voor het logo. Ik zie dat ze ook voor een paar HP-modellen skins aanbieden, maar ik heb niet gecheckt of de jouwe er tussen zit.

Materiaal was een dikkere folie van 3M.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Borromini schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:02:
Ik heb de mijne bij Skinit vandaan gehaald (helaas wel verzending vanuit VS, dus slecht voor je ecologische voetafdruk ;)). Ik heb een XPS 13, en in de print was een uitsparing voorzien voor het logo. Ik zie dat ze ook voor een paar HP-modellen skins aanbieden, maar ik heb niet gecheckt of de jouwe er tussen zit.

Materiaal was een dikkere folie van 3M.
Die had ik ook bekeken, helaas zit mijn model er niet tussen, bovendien zijn dit alleen stickers voor de 'deksels' en niet voor de gehele laptop... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkara
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-03 20:19
De manier die ik heb geleerd hiervoor is om bakpapier strak te trekken om het oppervlakte en het met een koolpotlood dan de randen tekenen. Het is net doorzichtig genoeg om te zien of je boven toetsenbord/speakers/logo zit, maar het is perfecte manier om vorm te vinden van het object. Dan kun je jouw design ontwerpen in het vierkant, en dan aan de hand van het bakpapier kun je het in de juiste vorm krijgen.
En ik zou dan de verhouding meten (bijvoorbeeld 40x36, dan zorg je dat jouw tex 2000x1800 oid is) zodat de vorm van het design in ieder geval blijft.

Als je het in Photoshop wilt maken, heel makkelijk om een foto te nemen van het bakpapier van boven en dan te zorgen dat je de lijnen hebt in jouw PSD (aangezien met het contrast je makkelijk alles behalve de randen weg kan halen). Op die manier kun je een heel wild design maken, zorgen dat wat je wilt hebben binnen de lijnen blijft, en dan kun je de rest gewoon afsnijden wanneer het plaktijd word.

Waarop je moet printen, hoe je het moet plakken? Dat weet ik niet. Maar hoe je de vorm opneemt, in de computer krijgt enz. hoop ik duidelijk te hebben gemaakt? Werkt het beste als je de laptop als het ware inpakt (strak trekken door het onder de laptop door te trekken) ipv het bedekken waardoor het niet echt stevig ligt.

Laat maar weten of dat werkt, is bij mijn vorige case vrij goed gegaan op die manier iig!

En aangezien pixels naar cm niet altijd heel makkelijk is, dacht ik, voeg dit nog even toe:
Je weet hoe groot een A3 is, je weet hoe groot de cover moet worden. Stel dat je er van uit gaat dat je 7000px op een A3 zou printen, en de cover (in centimeters) moet 90% van de breedte van een A3 worden, dan moet je de cover in Photoshop dus als 6300px breed hebben (en 700 lege pixels zodat je dus aan de 7000 komt). Zo houd je de verhoudingen consistent en is het makkelijk printen op het juiste formaat.

Hope that helped! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Punkara op 10-09-2017 00:27 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor opdruk wil je? Je zou kunnen wrappen. Maar dan ben je beperkter qua prints. Qua sticker moet je denk ik wel iets slijtvast hebben, wellicht met een soort toplaag, want anders slijt het denk ik snel kaal tijdens gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
_ferry_ schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:34:
Wat voor opdruk wil je? Je zou kunnen wrappen. Maar dan ben je beperkter qua prints. Qua sticker moet je denk ik wel iets slijtvast hebben, wellicht met een soort toplaag, want anders slijt het denk ik snel kaal tijdens gebruik.
Ik zit te denken aan een houtopdruk zoals op de Macbook in de beginpost. (hoewel ik carbon bijvoorbeeld op zich ook best mooi vind...)
Op YouTube heb ik iemand het zien doen met A4 label/etiketten (zoiets: https://www.staples.com/S...11-100-Box/product_518346) maar dat vind ik toch wel een beetje apart...
Daarnaast zie ik voornamelijk problemen in de vorm van mijn 'deksel' het loopt rond af in de hoeken. Hoe/waar kan ik m'n laptop wrappen?
Punkara schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:19:
De manier die ik heb geleerd hiervoor is om bakpapier strak te trekken om het oppervlakte en het met een koolpotlood dan de randen tekenen. Het is net doorzichtig genoeg om te zien of je boven toetsenbord/speakers/logo zit, maar het is perfecte manier om vorm te vinden van het object. Dan kun je jouw design ontwerpen in het vierkant, en dan aan de hand van het bakpapier kun je het in de juiste vorm krijgen.
En ik zou dan de verhouding meten (bijvoorbeeld 40x36, dan zorg je dat jouw tex 2000x1800 oid is) zodat de vorm van het design in ieder geval blijft.

Als je het in Photoshop wilt maken, heel makkelijk om een foto te nemen van het bakpapier van boven en dan te zorgen dat je de lijnen hebt in jouw PSD (aangezien met het contrast je makkelijk alles behalve de randen weg kan halen). Op die manier kun je een heel wild design maken, zorgen dat wat je wilt hebben binnen de lijnen blijft, en dan kun je de rest gewoon afsnijden wanneer het plaktijd word.

Waarop je moet printen, hoe je het moet plakken? Dat weet ik niet. Maar hoe je de vorm opneemt, in de computer krijgt enz. hoop ik duidelijk te hebben gemaakt? Werkt het beste als je de laptop als het ware inpakt (strak trekken door het onder de laptop door te trekken) ipv het bedekken waardoor het niet echt stevig ligt.

Laat maar weten of dat werkt, is bij mijn vorige case vrij goed gegaan op die manier iig!

En aangezien pixels naar cm niet altijd heel makkelijk is, dacht ik, voeg dit nog even toe:
Je weet hoe groot een A3 is, je weet hoe groot de cover moet worden. Stel dat je er van uit gaat dat je 7000px op een A3 zou printen, en de cover (in centimeters) moet 90% van de breedte van een A3 worden, dan moet je de cover in Photoshop dus als 6300px breed hebben (en 700 lege pixels zodat je dus aan de 7000 komt). Zo houd je de verhoudingen consistent en is het makkelijk printen op het juiste formaat.

Hope that helped! :)
Thanks! Ik ga hier morgen eens mee experimenteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Je zou vinyl kunnen overwegen, dat kun je met een fohn verwarmen en zo heel mooi strak trekken. Alleen is plakken op een oppervlak dat niet in aanraking mag komen met water wel echt een bitch om mooi strak te krijgen. Wat betreft de slijtvastheid over tijd, daar durf ik dan weer wat minder over te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Pagina: 1