Momenteel heb ik een Marantz ND1403 AVR, waarmee ik een Infinity Oreus 5.1 set aanstuur (met actieve sub). Dit puur voor TV/films, want ik heb een separate hifi setup. Helaas is door een blikseminslag het HDMI board kapot gegaan en deze repareren is relatief te duur. Ik baal er wel van, want deze AVR was vrij goedkoop (~300 euro meen ik) mooi compact (50w is meer dan genoeg voor mijn doel), had Audyssey en ondersteunt nog prima de recente HD audioformaten.
Anyway, ik zie dat Marantz nog wel compacte AVR's in het assortiment heeft (zoals NR1508), maar die gaat al richting 550 euro en heeft veel meer fratsen dan ik nodig heb. Daarom vroeg ik me af wat alternatieven kunnen zijn.
Eisen:
* < 400 euro. Liever 300 maar als er echt meerwaarde is mag het hoger.
* ARC
* minimaal 3 HDMI ingangen en bij voorkeur eentje aan de voorkant om snel wat aan te kunnen sluiten.
* ondersteuning van alle recente audio/videoformaten (4k, HDR, div dolby's etc)
* compact heeft sterke voorkeur, maar max 44cm breed en 15cm hoog.
* Geen warmtekanon ivm plaatsing in tv meubel.
Op zich geen bijzonder eisenlijstje denk ik, maar helaas zag ik niet zo snel wat betaalbare alternatieven. Vaak zitten er veel te veel opties op die ik toch niet gebruik.
Een Kelderkoopje van Correct is wat mij betreft ook prima, zo lang het apparaat maar toekomstvast genoeg is en bruikbaar als ik komend jaar een 65"4k OLED scherm aanschaf
Anyway, ik zie dat Marantz nog wel compacte AVR's in het assortiment heeft (zoals NR1508), maar die gaat al richting 550 euro en heeft veel meer fratsen dan ik nodig heb. Daarom vroeg ik me af wat alternatieven kunnen zijn.
Eisen:
* < 400 euro. Liever 300 maar als er echt meerwaarde is mag het hoger.
* ARC
* minimaal 3 HDMI ingangen en bij voorkeur eentje aan de voorkant om snel wat aan te kunnen sluiten.
* ondersteuning van alle recente audio/videoformaten (4k, HDR, div dolby's etc)
* compact heeft sterke voorkeur, maar max 44cm breed en 15cm hoog.
* Geen warmtekanon ivm plaatsing in tv meubel.
Op zich geen bijzonder eisenlijstje denk ik, maar helaas zag ik niet zo snel wat betaalbare alternatieven. Vaak zitten er veel te veel opties op die ik toch niet gebruik.
Een Kelderkoopje van Correct is wat mij betreft ook prima, zo lang het apparaat maar toekomstvast genoeg is en bruikbaar als ik komend jaar een 65"4k OLED scherm aanschaf