Nieuwe 'lichte' AVR voor TV/Films/Series (geen muziek)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Momenteel heb ik een Marantz ND1403 AVR, waarmee ik een Infinity Oreus 5.1 set aanstuur (met actieve sub). Dit puur voor TV/films, want ik heb een separate hifi setup. Helaas is door een blikseminslag het HDMI board kapot gegaan en deze repareren is relatief te duur. Ik baal er wel van, want deze AVR was vrij goedkoop (~300 euro meen ik) mooi compact (50w is meer dan genoeg voor mijn doel), had Audyssey en ondersteunt nog prima de recente HD audioformaten.

Anyway, ik zie dat Marantz nog wel compacte AVR's in het assortiment heeft (zoals NR1508), maar die gaat al richting 550 euro en heeft veel meer fratsen dan ik nodig heb. Daarom vroeg ik me af wat alternatieven kunnen zijn.

Eisen:
* < 400 euro. Liever 300 maar als er echt meerwaarde is mag het hoger.
* ARC
* minimaal 3 HDMI ingangen en bij voorkeur eentje aan de voorkant om snel wat aan te kunnen sluiten.
* ondersteuning van alle recente audio/videoformaten (4k, HDR, div dolby's etc)
* compact heeft sterke voorkeur, maar max 44cm breed en 15cm hoog.
* Geen warmtekanon ivm plaatsing in tv meubel.

Op zich geen bijzonder eisenlijstje denk ik, maar helaas zag ik niet zo snel wat betaalbare alternatieven. Vaak zitten er veel te veel opties op die ik toch niet gebruik.
Een Kelderkoopje van Correct is wat mij betreft ook prima, zo lang het apparaat maar toekomstvast genoeg is en bruikbaar als ik komend jaar een 65"4k OLED scherm aanschaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 21:09

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kunt ook kijken naar de Marantz modellen van vorig jaar. Bijvoorbeeld marantz nr1506. (385,-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:59
Hoewel je zelf ook prima kunt filteren op eisen in de pricewatch (tip voor de toekomst d:)b ), heb ik dat nu voor je gedaan.

Er is maar 1 resultaat wat aan jouw eisen lijkt te voldoen en dat is de pricewatch: Denon AVR-X1300W

4K is passthrough, wat betekent dat het videosignaal van de bron rechtstreeks via de receiver naar de tv wordt doorgezet. Heb je dus 4k content, maar de tv ondersteund dat niet, dan zal er volgens mij geen beeld zijn, omdat downscaling niet van toepassing is.

Bij beperkte ruimte zou je ook een luchtstroom kunnen forceren met kleine fans tussen de receiver en de kast (zelf heb ik 3x 50mm fans met een simpele thermostaat schakelaar). Zo zou je de hoogte-eis mogelijk wat ruimer kunnen nemen, waarna je wel een (hetzij beperkte) keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@LA-384 Ja pricewatch had ik uiteraard al bekeken. Ik zal die Denon eens nader inspecteren.
@Superdaantje Ik had ook deze al gezien, maar uit de specs niet goed kunnen opmaken dat ie ook 4K/HDCP2.2 ondersteunt. /Edit:zie dat die dat wel doet dus zet ik ook even op de shortlist.

Gek dat je in de PW ook niet op 4K of HDCP2.2 kunt selecteren, of zie ik wat over het hoofd? 4K Passthrough is prima trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door JPS op 09-09-2017 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:46
4K kan elke recente (fatsoenlijke) avr wel.
Alle 3 de HDR standaarden (HDR10, Dolby Vision en HLG) wordt wat spannender, maar daarvoor krijg je binnenkort een update: http://denon-uk.custhelp..../hdr-format-compatibility