Vraag

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-03 22:46
Goedemiddag,

Een maand geleden heb ik de Sony MDR-1000X aangeschaft welke erg goed bevalt, op één puntje na. Als ik de NC aanzet en er geen omgevingsgeluid is en ik geen muziek heb aanstaan, is er een duidelijke ruis te horen (alsof er in de buurt ergens water langs een beekje naar beneden stroomt). Met omgevingsgeluid of muziek aan is deze ruis veel minder hoorbaar, maar het zorgt ervoor dat het eigenlijk nooit helemaal stil is. Vooral met het terugkijken van presentaties waarin alleen gesproken wordt (bijvoorbeeld colleges online terugkijken) blijft de ruis duidelijk aanwezig. In "Ambient Sound: Normal"-modus is er zelfs een andere nog veel sterkere ruis, waardoor deze hele modus eigenlijk niet bruikbaar is.

Volgens de klantenservice van Sony zou er geen ruis te horen moeten zijn, maar ik heb de koptelefoon al twee keer teruggestuurd, en de tweede en derde koptelefoon die ik heb ontvangen produceren precies dezelfde ruis (ik heb bij het terugsturen van de tweede koptelefoon het serienummer opgeschreven, dus ik weet zeker dat de derde in ieder geval een andere koptelefoon is dan de tweede).

Nu begrijp ik dat een lichte white noise als gevolg van het anti-geluid wat de noise cancelling filter produceert, nauwelijks te voorkomen is, maar ik ervaar het nu toch als redelijk storend, en dat lijkt me niet de bedoeling. Hebben andere mensen hier ook ervaring mee, of kan het zijn dat ik drie keer op rij een defect model heb ontvangen?

De koptelefoon resetten en het NC profiel optimizen heb ik al geprobeerd.

Alvast bedankt.

Groeten,
Wouter

Beste antwoord (via Wouter0805 op 17-09-2017 23:12)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-03 12:33
Nou ja een lichte ruis is altijd te horen met NC. Het klinkt ongeveer zo:

Maar dan wel heel zachtjes uiteraard. Dit hoor je op alle NC koptelefoons. Bij de Bose QC25 had ik dat en op mijn huidige 1000X Mark II ook.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-03 12:33
Nou ja een lichte ruis is altijd te horen met NC. Het klinkt ongeveer zo:

Maar dan wel heel zachtjes uiteraard. Dit hoor je op alle NC koptelefoons. Bij de Bose QC25 had ik dat en op mijn huidige 1000X Mark II ook.

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-03 22:46
Dit is inderdaad wat ik hoor, helaas wel vrij duidelijk aanwezig, maar dat zal dan wel aan mij liggen. De afgelopen week de koptelefoon op meerdere plekken uitgetest en het is eigenlijk alleen storend als ik college aan het kijken ben op m'n kamer waar het vrij stil is (NC staat dan aan om het geluid van de TV in de woonkamer weg te filteren). Zodra de muziek aanstaat komt die er wel overheen, dus ik heb besloten hem maar gewoon te houden. Bedankt voor de reactie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee