Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik zit met een dilemma, na 4 jaar geleden te zijn gestopt met school met alleen maar 2 niveau 2 diploma's op zak wil ik eigenlijk weer gaan beginnen.
Nu bied mijn huidige werkgever de mogelijkheid om weer te gaan leren, mits dit voor hun ook voordeel opleverd.

Even de situatie,

Op dit moment een baan als procesoperator, hiervoor ook nog een opleiding gevolgd bij de huidige werkgever.
Hiervoor werkzaam geweest als monteur buitendienst intern transport en daarvoor een opleiding voor audiovisueel medewerker gevolgd.

De techniek trekt me, en mis het dan ook hier mee bezig te zijn maar het hele dagen in een machine liggen bij storingen trekt me dan niet meer zo, ook met het oog op de steeds hoger wordende pensioen leeftijd.
Ook sluit dit mooi aan op de eis dat de werkgever er ook voordeel van moet hebben.
Een mooie mix hier in lijkt mij proces engineering, met als opleiding vaak technische bedrijfskunde als ik zo rond lees. Nu zou ik graag een hbo studie oppakken, hierin werkt de werkgever alleen niet mee, ook omdat ik nu geen niveau 4 heb afgerond.

Nu zit ik te zoeken wat een degelijke vooropleiding zou zijn, om dezelfde kant op te kunnen qua werk, en eventueel als vooropleiding om later toch nog hbo te gaan doen.

Nu kwam ik wat dingen tegen als midden kader engineer, maar is alleen als BOL opleiding te volgen wat ik heb kunnen vinden. Mechatronica bied wel een bbl optie, heb alleen het idee dat meer gericht is op het als monteur aan de slag gaan na de opleiding.

Ervaringsdeskundigen hier die me het juiste pad kunnen wijzen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XzeBitioN
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-04 14:57
Ik zou MBO skippen, gewoon de 21+ toelatingstoets doen en je hiermee kwalificeren voor een HBO Bachelor traject tot Werktuigbouwkunde of Engineering. Wellicht heb je hier wat aan?

Binnen je huidige baan als proces operator sluiten deze opleidingen heel mooi aan en je hebt bij Werktuigbouwkunde en Engineering een mooie brede uitstroom. Je kunt veel kanten op na het behalen van deze papieren. Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:06
Je zou MBO Allround Operationeel Technicus - niveau 4 kunnen proberen om later door te stromen richting chemische technologie of werktuigbouwkunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XzeBitioN schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:56:
Ik zou MBO skippen, gewoon de 21+ toelatingstoets doen en je hiermee kwalificeren voor een HBO Bachelor traject tot Werktuigbouwkunde of Engineering. Wellicht heb je hier wat aan?

Binnen je huidige baan als proces operator sluiten deze opleidingen heel mooi aan en je hebt bij Werktuigbouwkunde en Engineering een mooie brede uitstroom. Je kunt veel kanten op na het behalen van deze papieren. Hopelijk heb je hier wat aan.
Tja dat kan vraag is alleen wel, ga je het echt redden?

Een calculus van Werktuigbouw of statistiek van technischebedrijfskunde is geen eitje. Waarschijnlijk heb je niet de Havo NT/NG voorkennis en kunde terwijl je die wel hard nodig hebt. Onderschat dit niet, bedenk hoe dat voor je speelt en hoe je, wanneer nodig, dit gat kunt dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeBitioN
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-04 14:57
GoldenSample schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:27:
[...]

Een calculus van Werktuigbouw of statistiek van technischebedrijfskunde is geen eitje. Waarschijnlijk heb je niet de Havo NT/NG voorkennis en kunde terwijl je die wel hard nodig hebt. Onderschat dit niet, bedenk hoe dat voor je speelt en hoe je, wanneer nodig, dit gat kunt dichten.
Hierin zit een grote kern van waarheid, onderschat de droge theorie niet inderdaad. Wellicht is een deficiëntie- en opfriscursus wat om dit gat te dichten.

Tevens zijn er legio Wiskunde A + B en Natuurkunde boeken te leen bij de bibliotheek. Zowel basis als geavanceerd. Hierin zou je alvast kennis kunnen nemen van het niveau wat gevraagd wordt bij bovengenoemde exacte vakken. Bijles nemen van een student kan ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 02-02-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor het mbo kiezen en bbl doen.
Het beste is gewoon dat je werkt en naar school gaat plus je niveau komt op 3F met niveau 4.
Zeker vanaf mbo 2 zal het flink doorpakken worden om je taal + rekenen + wiskunde op niveau te krijgen.
Ik zou zelf niet zoveel gaan lopen klungelen met bijles zoeken maar gewoon een goede cursus volgen die vaak worden aangeraden [1] [2].

Daarna naar het hbo gaat veel makkelijker plus vaak krijg je ook vrijstelling op het hbo als je van mbo niveau 4 afkomt.

1: http://www.boswell-beta.n...rsus=basiscursus-wiskunde
2: http://www.wismon.nl/cursus/basis-wiskunde-overig

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:01
Het topic uit het oog verloren.

Sinds september is er een boel veranderd, sinds januari in dienst bij een technisch detacheerder en werkzaam als onderhoudsmonteur.
Opleidingen zijn hier gelukkig geen probleem, en word er ook actief mee gedacht daarin. Helaas geen deeltijd opleiding, maar de basis ligt er nu in elk geval om verder te gaan leren.

Bedankt allen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:15
GoldenSample schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:27:
[...]

Wiskunde op hbo werktuigbouwkunde valt reuze mee. Dat valt allemaal heel goed te doen.

Gewoon een cursus havo wiskunde B doen en natuurkunde en that’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:15
TerminalNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:15:
Het topic uit het oog verloren.

Sinds september is er een boel veranderd, sinds januari in dienst bij een technisch detacheerder en werkzaam als onderhoudsmonteur.
Opleidingen zijn hier gelukkig geen probleem, en word er ook actief mee gedacht daarin. Helaas geen deeltijd opleiding, maar de basis ligt er nu in elk geval om verder te gaan leren.

Bedankt allen voor de reacties!
Ik zou als ik jou was geen mbo gaan doen.
Ik heb mbo gedaan en hier heb ik erg veel spijt van, kwaliteit is slecht en je wordt NIET goed voorbereid op een eventuele hbo vervolgstudie. Beste is zelf ff op niveau komen 5 havo wiskunde B + 5 havo natuurkunde. Dit stelt echt geen ene reet voor. Makkelijk te doen in paar maanden.

Ik heb duizenden euro’s weggegooid aan het ROC en 4 jaar van me leven daar verspild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 06:42
Ad engineering? Vereist stevige wiskunde, maar een poging waard?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1