Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAsm
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 14:05
Hoi mede-Tweaker,

Ik heb hier een telefoon van een vriendin, en zij heeft haar telefoon (de Samsung Galaxy S6 Edge) tijdens haar vakantie laten vallen (ze viel zelf ook, klinkt erg ongelukkig). Hier een plaatje van het scherm, hij geeft niets meer weer in het toestel. Samsung gebroken scherm

Scherm stuk (rechtsonder glas stuk) en toestel gaat niet meer aan (geen lampjes, geen beeld en PC zei niets). Ik heb uiteraard wel nog gevraagd of ze garantie had en of ze al gevraagd had om garantie... de kosten waren het niet waard om dat te doen zei ze. We zijn nog wel even bij een locale reparateur shop geweest, koste zoude al gauw 350 euro worden.

Dus, ik zelf nog maar eens goed kijke. Ik krijg wel heel even een 04e8:1234 (samsung) device te zien onder linux. en deze blijft langer aanwezig als ik de powerknop ingedrukt houd. Heimdall (opensource versie van Odin) detecteerd de telefoon niet. ik heb verscheidenden combinaties van knoppen geprobeerd maar de telefoon lijkt niet anders te reageren, geen download of factory modus. we hebben een nieuw scherm gekocht (bam die zijn duur zeg !) maar geen beeld. hopelijk werkt dat scherm wel...
Hier de output van lsusb onder linux (ik zie niet 123 een serial device onder /dev/ maar ik kan het mis hebbe)
Linux output

Zou het moederbord echt stuk zijn? ik zie geen lampjes aan of knipperen. heb een wireless charger ook, en die lijkt wel opteladen, zn lampje gaat namelijk aan net als bij mijn lumia 920.

Is het hopeloos, moet er meer vervangen worden? zijn er nog tools die ik kan proberen? moet ik met mijn vraag naar XDA? Ik heb windows ook, zou ook een Samsung tool kunne proberen, maar let wel, ik ben bang dat Download mode niet gemakkelijk te bereiken is.

Bij Voorbaat dank en hopelijk kan ik iemand anders met andere of vergelijkbare dingen helpen ;)
Nico

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Je zou deze vraag kunnen plaatsen op XDA, maar persoonlijk denk ik gewoon dat dit einde oefening is. Wanneer alleen het scherm is defect is, dan zou je nog steeds een trilling moeten voelen bij opstarten, geluiden moeten horen etc. Bovendien zorgt een gebroken scherm er niet voor dat je firmware ineens van het toestel verdwijnt. Verder is alles aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 09-09-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAsm
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 14:05
Hmm, hij trilt niet nee, kzal nog eens alle kleine dingen ook aansluiten (weet nog niet of de tril motor een van die dingetjes is) en als hij dan nog niet trilt... crap. Zal XDA in iedergeval ook proberen.

Bedankt @NotSoSteady

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk knoops
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06 18:25
Als je de stroom erop doet moet je minstens 1 uur wachten. Meeschien is het toesten wel hellemaal leeg. Het scherm licht ook niet op? Of zie je strepen in het LCD. Wat je kan proberen is om hem naar de fabrieks instellingen te zetten via odin of iets dergelijks. Zodra je dat hebt gedaan hoor je het boot geluid van de telefoon. Dan weetje of die aan gaat. Als je hem niet met odin kan terug zetten word het een moeilijk verhaal inderdaad.