Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies Laptop Thuisgebruik en Gamen - Budget 1k - 1.3K

Pagina: 1
Acties:

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ben mij sinds kort aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe laptop. Mijn huidige laptop heeft helaas meer kuren dan dat er op dit moment goed gaat.

Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk voornamelijk de basisdingen zoals browsen e.d. Zelf wil ik er echter op ook gamen. Games heb ik nog niet echt dus die moet ik nog kopen maar FM 2018 moet sowieso draaien. Met dit budget zie ik daar geen problemen in. Mijn vriendin gebruikt af en toe Photoshop. De laptop moet gewoon weer jaren mee kunnen.

Wat is je budget?
Mijn budget voor een laptop is tussen de € 1.000,- en € 1.300,-. Het liefst eerder richting de € 1.000,-, dan andersom.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zeker niet op dagelijkse basis. Gewicht is niet per se een issue. Al gaat de voorkeur wel uit naar een handbaar model

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Persoonlijk ben ik geen voorstander van Acer. Ik ben al jaren uit de business, maar vroeger kwamen die laptops aan de lopende band binnen om gerepareerd te worden. Daarnaast ben ik ook geen voorstander van het zelf samenstellen bij BTO of een andere partij.

Scherm moet 15 inch of kleiner zijn. 17 inch is wat mij betreft te groot.

Mooie accuduur zou ook fijn zijn.

Qua videokaart heb ik gezocht naar laptops met een GTX1050 (TI) erin en als processor een I7-7700HQ.
Ik verwacht dat ik met een GTX 1050 weer een aantal jaren vooruit kan.

Ik wil er dus graag mee kunnen gamen, alleen wil mijn wederhelft niet dat het er uit ziet als een gaming laptop. Dan wordt de spoeling wel wat dunner.

Dan kom ik eigenlijk op één van onderstaande laptops uit. Waarbij ik heb vernomen dat de HP Power nogal wat lawaai kan maken. Echter daarvan is de tweede HDD in het voordeel door de 7200RPM en de prijs is ook beter. De laptop is alleen nog niet beschikbaar volgens mij.

Ik heb ook nog gekeken naar een Dell Gaming laptop echter vind ik die ook te aanwezig. De Omen serie vind ik dan wel weer erg fraai. Echter zijn de modellen die ik daar mooi van vind echter aanwezig als Belgisch model.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook Pro 15 N580VD-E4392T€ 1.299,-€ 1.299,-
1HP Pavilion Power 15-cb061nd€ 1.149,-€ 1.149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.448,-

Moet ik andere eisen stellen? Andere GPU of dan toch maar geen I7 7700HQ.

Hebben jullie nog tips? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

Verwijderd

@Rhahyrion Bekijk deze opties eens. Kun je lekker op gamen en ziet er zakelijk uit. :)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/939149;900243/

• Rhahyrion
  • Nu online
Dat is ook wel een aardige keuze. Qua uiterlijk vind ik de vivobooks mooier dan de Hp. De specs zijn alleen wat minder.

Ook wel jammer dat die Hp niet direct verkrijgbaar is.

In hoeverre merk je nou verschil tussen de 2gb 1050 en de 4gb?

Verwijderd

Rhahyrion schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:18:
[...]

Dat is ook wel een aardige keuze. Qua uiterlijk vind ik de vivobooks mooier dan de Hp. De specs zijn alleen wat minder.

Ook wel jammer dat die Hp niet direct verkrijgbaar is.

In hoeverre merk je nou verschil tussen de 2gb 1050 en de 4gb?
Dat verschil merk je nauwelijks tijdens gamen.

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
N580 heeft 2 IPS varianten. Een met AUO Optronics en andere met LG Philips beeldscherm. Welke model heeft LG Philips geïnstalleerd ?

• Broodspot
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
De Asus FX502VM is misschien een optie voor een bedrag van € 1.149. Tweakers heeft hiervoor reeds een review uitgevoerd: Asus FX502VM Review . Zoals de review beschrijft heeft deze laptop zeer goede specificaties voor de opgegeven prijs.

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 23:09
Broodspot schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:24:
De Asus FX502VM is misschien een optie voor een bedrag van € 1.149. Tweakers heeft hiervoor reeds een review uitgevoerd: Asus FX502VM Review . Zoals de review beschrijft heeft deze laptop zeer goede specificaties voor de opgegeven prijs.
Deze heb ik ook in overweging en op basis van de GPU is die veelal beter dan een 1050 of een 1050ti. En dat is eigenlijk de reden waarom ik voor dit model ga kiezen.

Enjoy the joy

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 09:02
Ik kan je sterk aanraden om een gewoon een game pc te bouwen voor 700 euro en een losse chromebook van 400 euro voor je vriendin te kopen.

Dit geeft je upgrade mogelijkheden voor je game pc, geeft je vriendin een dunne laptop en je kan ze beide tegelijk gebruiken.

Verwijderd

Wippien schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:44:
[...]

Deze heb ik ook in overweging en op basis van de GPU is die veelal beter dan een 1050 of een 1050ti. En dat is eigenlijk de reden waarom ik voor dit model ga kiezen.
De Asus heeft overall aardige specs, maar;
Letten jullie wel op dat deze een 'oude' cpu heeft met een lagere kloksnelheid, een 'uitgeklede' 1060 met 3GB en een zeer matig TN-scherm.

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 23:09
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:51:
[...]

De Asus heeft overall aardige specs, maar;
Letten jullie wel op dat deze een 'oude' cpu heeft met een lagere kloksnelheid, een 'uitgeklede' 1060 met 3GB en een zeer matig TN-scherm.
het scherm wordt juist in de review als een + bestempeld. in andere reviews schrijft men dat op grafisch gebied als in games de gpu het verschil maakt. Dus die oudere cpu is dan niet zo n ding, de 1050 blijft achter, net als de 1050i. Dat is de conclusie die ik kon maken.

Enjoy the joy

• Broodspot
@Verwijderd Volgens de Tweakers review is de 3gb RAM voldoende voor gamen in 1920x1080. De review bevat ook een benchmarking studie voor verschillende 'gemiddelde' games en lijkt deze laptop hierin ook beter te scoren dan laptops met de 1050 Ti zoals bijvoorbeeld de Dell Inspiron 7567. Volgens de review heeft de laptop ook een mat IPS-scherm (i.e. LP156WF6-paneel van LG Philips).

@mortal Meeste mensen (zoals ik) zijn op zoek naar een laptop waar af en toe een spelletje op gespeeld kan worden. Als er dan een videokaart bij kan zitten die nét even wat beter graphics geeft is dat mooi meegenomen. De aanschaf van een desktop maakt de computer plaatsgebonden. De mensen die dus al sporadisch een spelletje spelen dienen hiervoor dus wel steeds naar hun desktop te reizen. Voor deze groep consumenten ligt de wens bij een laptop met redelijke specificaties en prima gamekwaliteit, terwijl de computer nog steeds overal naar toe kan worden genomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Broodspot op 14-09-2017 14:18 ]

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 09:02
@mortal Meeste mensen (zoals ik) zijn op zoek naar een laptop waar af en toe een spelletje op gespeeld kan worden. Als er dan een videokaart bij kan zitten die nét even wat beter graphics geeft is dat mooi meegenomen. De aanschaf van een desktop maakt de computer plaatsgebonden. De mensen die dus al sporadisch een spelletje spelen dienen hiervoor dus wel steeds naar hun desktop te reizen. Voor deze groep consumenten ligt de wens bij een laptop met redelijke specificaties en prima gamekwaliteit, terwijl de computer nog steeds overal naar toe kan worden genomen.
In het verleden meerdere keren een gaming laptop gehad en dat was toch altijd net niet. De voordelen wogen voor mij niet op tegen de nadelen. Het leek altijd erg cool om overal en nergens te kunnen gamen met een laptop, maar in de praktijk gebeurde dat gewoon erg weinig.

Verwijderd

@Wippien @Broodspot

De review verwijst naar een andere uitvoering, namelijk deze: https://tweakers.net/pric...2vm-fy361t/specificaties/
Hier staat duidelijk bij dat het een IPS paneel betreft. Echter is deze € 1361,-

Jullie hebben het over de: https://tweakers.net/pric...2vm-fy109t/specificaties/
Deze heeft volgens diverse websites geen IPS paneel. (en is € 1149,-)

Notebookcheck over het TN-paneel:
''While we can give the actual system a solid recommendation for gamers on a budget, buyers should absolutely avoid SKUs with the lower-end TN model like the one we have here and should instead invest in the higher-end IPS option. The TN panel has no place in this category as its brightness, colors, and contrast are poor even by budget notebook standards let alone on a $1000 USD gaming machine.''

Dus nogmaals, let goed op met welk scherm je te maken hebt.

• Broodspot
@Verwijderd Volgens de review van Tweakers:

Uitvoering FX502VM-FY361T (getest) FX502VM-FY109T GL502VM-FY263T
Scherm 15,6" ips 15,6" ips 15,6" ips, g-sync
Prijs € 1.361,- € 1.149,- Onbekend

Gezien Tweakers aangeeft dat hier dus wél een IPS paneel in zit, is enkele validatie dus nog nodig.

EDIT: @mortal Dit is zeer afhankelijk van de type games die je speelt denk ik. De meeste games zoals Dota, Starcraft of zoiets als Counter-Strike zouden prima speelbaar moeten zijn. Hierbij functioneert de laptop hoofdzakelijk als studeer of werk pc waarbij tussen het werken of studeren af en toe gespeeld wordt. Als je dit dus 'net niet' vindt, dan kan je dus kiezen om enerzijds het budget te verhogen of anderzijds een desktop te nemen. De laatste optie is waarschijnlijk goedkoper, maar hiermee lever je dus een belangrijk voordeel van laptops in: dichtklappen en meenemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Broodspot op 14-09-2017 17:31 ]

• Rhahyrion
  • Nu online
Broodspot schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:24:
Ik heb deze variant ook gezien en hij viel al snel af door de beperkte batterijduur en een TN scherm.
mortal schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:48:
Ik kan je sterk aanraden om een gewoon een game pc te bouwen voor 700 euro en een losse chromebook van 400 euro voor je vriendin te kopen.

Dit geeft je upgrade mogelijkheden voor je game pc, geeft je vriendin een dunne laptop en je kan ze beide tegelijk gebruiken.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ware het niet dat ik bewust voor een laptop kies. In principe wil ik een laptop met gamemogelijkheid om onderstaande reden die Broodspot aangeeft.
Broodspot schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:14:
@Verwijderd Volgens de Tweakers review is de 3gb RAM voldoende voor gamen in 1920x1080. De review bevat ook een benchmarking studie voor verschillende 'gemiddelde' games en lijkt deze laptop hierin ook beter te scoren dan laptops met de 1050 Ti zoals bijvoorbeeld de Dell Inspiron 7567. Volgens de review heeft de laptop ook een mat IPS-scherm (i.e. LP156WF6-paneel van LG Philips).

Ik stond gisteren op het punt om de pavilion power van de best buy guide aan te schaffen. Sinds enkele dagen is deze voorradig. Echter zag ik ook aardig wat negatieve punten. Dus ik ben gaan twijfelen.

Is minder dan een gtx1050 nog een idee? Of zijn de verschillen dan te groot?

• Broodspot
Ik stond gisteren op het punt om de pavilion power van de best buy guide aan te schaffen. Sinds enkele dagen is deze voorradig. Echter zag ik ook aardig wat negatieve punten. Dus ik ben gaan twijfelen.

Is minder dan een gtx1050 nog een idee? Of zijn de verschillen dan te groot?
Allicht is dit mogelijk, maar dit beperkt de scope van de speelbare games denk ik. Toekomstige games worden waarschijnlijk ontworpen naar de 1050 of 1060 videokaarten, dus is de kans aanwezig dat een 940 of 950 dit minder goed trekt. Speel je de komende vijf-zes jaar echter games die grafisch niet zo zwaar zijn (e.g. World of Warcraft of Dota) dan lijkt het me niet zo punt. Belangrijke aanname die hier gemaakt wordt is dat deze games vrijwel precies zo blijven zoals ze nu zijn.

Persoonlijk zou ik adviseren om te wachten tot de Best Buy Guide van oktober. Daar worden laptops die in de afgelopen twee maanden verschenen zijn vergeleken. Als hier wederom de HP Pavilion Power 15 wordt geadviseerd, zou ik voor deze gaan. Dan moet je alleen wel 17 dagen (plus vandaag) wachten.
Pagina: 1