Toon posts:

problemen met video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,
ik heb wat problemen met mijn systeem... tis een tb 1200 met 640mb ram en een geforce 2 mx... eerder had ik een p3 600 met hetzelfde maar op de een of andere manier lijkt mijn videokaart "een beetje" stuk te zijn. ding haalt maar 20fps in q3 alle resoluties...
ik heb allerlei detonators geprobeerd dx geinstalleerd... nieuwe via 4in1 rommel ook.. ik ben een beetje op met ideetjes. als iemand tips heeeft hoor ik dat graag...

Groenten,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Installeer:

- DX8
- NVidia 12.90 drivers
- Via 4.29 of hoger (kies Turboe mode voor AGP 4x)
- AGP Patch voor AMD tegen eventuele crashes
- Zet VSync uit, en zet FSAA uit

En mocht je er verder niet uit komen, dan sta je zeker niet alleen met je problemen. Daarvoor kun je op dit forum de Search gebruiken. Door op een aantal trefwoorden te zoeken kun je wel een oplossing vinden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

Floor-is

5.2

Move HA -=> VB

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Ok... ik zat ook al te denken dat het aan die via rommel zou kunnen liggen en iemand zei ook al turbo dit en dat opties... maar ik kan alleen maar kiezen install of uninstall... en dx installeert eigenlijk ook beetje vreemd... alleen dat balkje van searching for installed components... nja probeer iig die 12.90 wel als ik ze erges kan vinden :)
uhmmm... nja back in a flash ;)

Verwijderd

Topicstarter
klotedrivers allemaal... ik zie bij die via shit echt niet turbo mode of weet ik wat... de enige optie die ik krijg is install of uninstall...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 09 juli 2001 11:55 schreef EmmerDude het volgende:
klotedrivers allemaal... ik zie bij die via shit echt niet turbo mode of weet ik wat... de enige optie die ik krijg is install of uninstall...
Doe 's uninstall en installeer daarna 4.29 of hoger. Kun je vinden op www.viahardware.com

Je moet bij de AGP drivers de Turbo optie krijgen, want anders denk ik dat de installatie niet goed is gegaan bij jou. Zou een hoop verklaren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje he...
ik klik setup van via shit... krijg 3 opties vink ik allemaal agp vxd driver ofzo en iets over ide en agp4x/133 ofzo...
allemaal aangevinkt... next... dan krijg je alleen maar opties install/uninstall... maar ik krijg nerges die turbo mode of weet ik wat... ik heb al meerdere via pakketjes geinstalleerd... met 4.29 kwam ik wel iets verder want toen kreeg ik na de opties een digital driver signing vraagje... maar nog steeds geen veranderingen...
ik heb die gf2mx nu wel overklokt trouwens... het balkje wilde niet verder 220 core en 210 mem... trekt ie dat ??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je niet per ongeluk Anti Aliasing (FSAA) aangezet? Dat heeft bij een MX kaart namelijk een dramatische invloed op de performance. Dan kom je denk ik idd niet veel verder meer dan 20fps. Check dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik allemaal uitgezet... ik zat ook even op het forum rond te neuzen en daar kwam ik zo'n tweakpage voor gf2 tegen... maar even mee bezig geweest... ik heb trouwens handmatig alle 12.90 drivers in me system dir moeten gooien want dat hoereprogramma wilde er nix van weten die nieuwe drivers :)
het is nu redelijk speelbaar maar nog steeds minder dan met me eerdere computer....
maar er zijn vorderingen dus dat geeft hoop... ik ga nu die via shit es even hardhandig verwijderen en opnieuw installeren... misschien komt die optie dan toch eindelijk eens boven water :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 09 juli 2001 13:41 schreef EmmerDude het volgende:
het is nu redelijk speelbaar maar nog steeds minder dan met me eerdere computer....
maar er zijn vorderingen dus dat geeft hoop... ik ga nu die via shit es even hardhandig verwijderen en opnieuw installeren... misschien komt die optie dan toch eindelijk eens boven water :)
Q3A is OpenGL, maar ik ben benieuwd of het onder DirectX ook zo slecht is met je performance. Draai 3D Mark 2000 en 2001 eens.

Pagina: 1