Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aankoop gaming laptop 800-1200€ bomen en bos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:07
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe laptop omdat mijn 7 jaar oude laptop het hoekje om is gegaan.

Ik heb wel zitten spitten in de pricewatch en her en der wat zitten lezen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt up-to-date ben op de laptop markt en daardoor de bomen niet het bos meer zie (en dat noemt zich zelf tweaker, FOEI! :+ )

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het voornaamste doel is gamen als dat niet op mijn desktop kan (denk lan party) en verder youtube, internetten en wat photoshop/lightroom.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is 800-1200€ het liefst rond de 1000€

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Mijn voorkeur gaat uit naar een 15" laptop omdat ik de laptop redelijk makkelijk mee wil kunnen nemen.
Lange accu duur zou mooi zijn maar het voornaamste doel is gamen dus zal ik hoe dan ook een stopcontact nodig hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GEEN Lenovo! ik wel geen bedrijf geld geven dat malware en rootkits instaleerd.

Ik zoek wel een laptop met een redelijke bouwkwaliteit en een SSD en IPS scherm zouden ook erg fijn zijn.
Ook zou het fijn zijn als de laptop redelijk makkelijk open te maken is voor eventuele upgrades en schoon maken (dus geen 20+ schroeven en een in elkaar geklikte body zoals bij mijn dode laptop)

Na zelf wat hebben te zitten kijken in de pricewatch ben ik bij de hp pavilion power 15 cb030nd en de asus fx502vm fy109t uit gekomen.

De specs van de HP zijn leuk maar ik heb geen idee hoe de bouwkwaliteit is en de asus heeft geen hdd dus die zit net binnen het budget met een hdd.

Ik sta open voor suggesties voor andere laptops, deze 2 zagen er interessant uit maar het kan goed dat ik ander leuk speelgoed over het hoofd heb gezien.

EDIT: bericht aangepast voor leesbaarheid.

[ Voor 34% gewijzigd door memsys op 09-09-2017 19:07 ]

Beste antwoord (via memsys op 14-09-2017 00:45)

• Broodspot
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
@spijkerhoofd De Asus biedt de volgende configuratie en kost € 1149:
-i5 processor;
-8gb RAM;
-1060 videokaart.

De Dell Inspiron 7577 kost daarentegen € 1.199,00 (met € 29,00 korting) en biedt de volgende configuratie:
-i7 processor;
-16gb RAM;
-1050 Ti videokaart.

De Asus lijkt op basis van deze specificaties beter te passen bij de (gaming) wensen van @memsys, maar andere specificaties zijn hierin niet meegenomen. Deze laptop scoort een 9.0 in een recente Asus FX502VM Review van Tweakers

Overigens kwam in andere forumpost de Clevo P650HP6-G naar voren. Deze biedt goede specificaties tegen min of meer dezelfde prijs, maar de bouwkwaliteit schijnt nogal een discussiepunt te zijn.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de HP Power Pavilion 15 vanwege de discrete uitstraling (i.e. geen rood-verlicht toetsenbord of andere schreeuwerige kenmerken), maar hier is geen 1050 Ti of 1060 configuratie mogelijk. Deze laptop is tevens in de Best Buy Guide van augustus opgenomen. Persoonlijk wacht ik nog even op de Best Buy Guide van oktober voordat ik mijn besluit maak.

[ Voor 70% gewijzigd door Broodspot op 13-09-2017 16:24 ]

Alle reacties

• nielsmp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 12:18
Ik heb de HP en de bouwkwaliteit is goed, mooie behuizing. Alleen zie je snel vette vingers erop. Verder een top ding.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou even wachten totdat de nieuwe Dell Inspiron op de markt komt hier en dan je keuze maken. Dat kan misschien wel een interessante kandidaat zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Wokschotel op 10-09-2017 07:54 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Wokschotel schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:53:
Ik zou even wachten totdat de nieuwe Dell Inspiron op de markt komt hier en dan je keuze maken. Dat kan misschien wel een interessante kandidaat zijn.
Die kost waarschijnlijk wel meer dan 1200 aangezien de dell met 1050ti al rond de 1300-1400zit.

• memsys
De dell inspiron 7000 zien er ook wel interessant uit. ik kan alleen niet zien of er een TN of een IPS scherm in zit. de een zegt IPS en de ander TN. :/

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:59

Wokschotel

Op 6 wielen

In de nieuwe versie zit een IPS scherm. De huidige versie heeft in de basisuitvoering een slecht TN scherm en daar moet je ver vandaan blijven.

De islam kan uw vrijheid schaden

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik zie op de website dat extra geheugen apart verkrijgbaar is: 8 GB DDR4 2.400 MHz, tot 16 GB (extra geheugen apart verkrijgbaar)

Maar hoe kan ik die toevoegen aan een bestelling? (de pagina van extra geheugen bestaat niet krijg ik als boodschap als ik er op druk).

• Beeros
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-11-2023
Wokschotel schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:53:
Wanneer komt deze uit?

• Broodspot
@Beeros 12 september in de USA.

Dit bericht is reeds op Tweakers gepubliceerd, dus ik vermoed dat de reacties bij de gelinkte post meer info bieden. Deze link lijkt overigens de prijzen van de verschillende laptopconfiguraties te bieden. Indien deze bedragen matchen met de laptop die hier beschreven wordt is het een vrij prijzig apparaat.

EDIT: @Verwijderd de prijzen zijn nu inderdaad correct weergegeven. Middels de link naar de Dell-website kan een productvergelijker van vierlaptopconfiguraties worden opgesteld. Alle varianten bevatten een IPS scherm en hebben allen 56 W/u batterijen. Dit is een verslechtering t.o.v. de 74Wh/h bij de 7567 variant. De derde configuratie is de goedkoopste variant met een GTX 1060 videokaart en kost € 1.434,66 euro (met € 29,00 korting). Dat is bijna anderhalf keer het budget van @memsys.

[ Voor 110% gewijzigd door Broodspot op 13-09-2017 14:33 ]

Verwijderd

Gisteren stonden de bedragen fout op de site. Nu lijken ze wel te kloppen.

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dell met 1060 begint vanaf 2100 euro. Hahaha, leuk.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
Volgens mij hebben de medewerkers van Dell een bedrijfsborrel gehad want de prijs is weer aangepast. 8)7
De duurste is nu 1.734,66 euro en daarvoor heb je ee 4K scherm(overbodig in mijn optiek) en een SSD van 500gb + een HDD van 1 TB. Ik denk qua prijs is die van 1200 euro met een 1050TI GPU, I7 CPU en 16 gig RAM. Tenzij je 200 bij legt, dan heb je een 1060GPU. Het is maar net wat je zelf wilt. O-)

Acties:
  • Beste antwoord

• Broodspot
-i5 processor;
-8gb RAM;
-1060 videokaart.

De Dell Inspiron 7577 kost daarentegen € 1.199,00 (met € 29,00 korting) en biedt de volgende configuratie:
-i7 processor;
-16gb RAM;
-1050 Ti videokaart.

De Asus lijkt op basis van deze specificaties beter te passen bij de (gaming) wensen van @memsys, maar andere specificaties zijn hierin niet meegenomen. Deze laptop scoort een 9.0 in een recente Asus FX502VM Review van Tweakers

Overigens kwam in andere forumpost de Clevo P650HP6-G naar voren. Deze biedt goede specificaties tegen min of meer dezelfde prijs, maar de bouwkwaliteit schijnt nogal een discussiepunt te zijn.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de HP Power Pavilion 15 vanwege de discrete uitstraling (i.e. geen rood-verlicht toetsenbord of andere schreeuwerige kenmerken), maar hier is geen 1050 Ti of 1060 configuratie mogelijk. Deze laptop is tevens in de Best Buy Guide van augustus opgenomen. Persoonlijk wacht ik nog even op de Best Buy Guide van oktober voordat ik mijn besluit maak.

[ Voor 70% gewijzigd door Broodspot op 13-09-2017 16:24 ]

Verwijderd

Broodspot schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:44:
-i5 processor;
-8gb RAM;
-1060 videokaart.

-i7 processor;
-16gb RAM;
-1050 Ti videokaart.

De Asus heeft wel een uitgeklede 1060 aan boord met 3GB, lager geklokt RAM en een mindere i5 cpu.
Edit: Ik lees toevallig net dat de Asus ook een brak TN-paneel heeft.

• memsys
Naast het verschil van de CPU, GPU en RAM zijn er ook andere verschillen.

De dell heeft:
3 x SuperSpeed USB 3.1 Gen 1 Type-A inclusief één met PowerShare
1 Thunderbolt™ 3-poort (USB 3.1 Gen 2 Type-C™ met ondersteuning voor 40 Gbps Thunderbolt en DisplayPort)
IPS display

2x2 ac wifi

De asus heeft:

3x USB 3.0
1 x mini Display Port
volgens tweakers een ips display maar het is NERGENS terug te vinden of dat ook is bij dit model

ac wifi (1x1? 2x2?)

EDIT:

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de asus.

Er zit dus een IPS paneel in! Ik heb we meteen een HDD ingezet (asus levert zelfs de schroefjes mee om er een te plaatsen).
Het enige nadeel is dat in het UEFI/Boot select scherm komen wat lastig is.

[ Voor 21% gewijzigd door memsys op 20-09-2017 00:09 ]

Pagina: 1