Hallo allemaal,
Binnenkort ben ik van plan om voor het eerst een pc te bouwen. Maar voordat het zover is moet de onderdelen kiezen en kopen. Ik heb de laatste tijd veel rondgekeken op Tweakers en Youtube voor verschillende onderdelen. Graag zou ik willen weten wat jullie van mijn wenslijst vinden en wat jullie zouden veranderen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem gebruiken voor school en om te gamen. Voor school gebruik ik het programma Solidworks (3D ontwerp programma) en de games die ik ga spelen zijn games zoals: Rocket League, Battlefield 1 en Pubg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de pc is rond €1200. Dit is zonder sturingssysteem en andere accessoires. Voor een monitor ben ik bereid om maximaal €500 te betalen.
Dit is wat ik nu op mijn wenslijst heb te staan:
Voor de videokaart heb ik nog een andere optie gevonden maar ik ben er nog niet zeker van welke ik moet nemen. Hieronder ook de monitor die ik op dit moment op het oog heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD Ryzen processor.
En ik weet niet of het moederboord en de videokaart van hetzelfde merk moeten zijn, maar dat is nu toch al het geval.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor een monitor zoek ik een 1440p, IPS, 5ms (of lager), en een goede refresh rate.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken maar misschien in de toekomst, je weet maar nooit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen weten wat jullie van deze setup vinden en wat er eventueel nog verbeterd kan worden.
- Is de voeding groot genoeg?
- Een nvidia 1070 of 1080?
- Kan de Ryzen 1600 goed samen met een 1080?
Ik probeer wel om wat bang-for-buck te krijgen.
Ook zou ik graag een aantal suggesties voor een monitor willen hebben.
Alvast bedankt voor de reacties
Binnenkort ben ik van plan om voor het eerst een pc te bouwen. Maar voordat het zover is moet de onderdelen kiezen en kopen. Ik heb de laatste tijd veel rondgekeken op Tweakers en Youtube voor verschillende onderdelen. Graag zou ik willen weten wat jullie van mijn wenslijst vinden en wat jullie zouden veranderen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem gebruiken voor school en om te gamen. Voor school gebruik ik het programma Solidworks (3D ontwerp programma) en de games die ik ga spelen zijn games zoals: Rocket League, Battlefield 1 en Pubg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de pc is rond €1200. Dit is zonder sturingssysteem en andere accessoires. Voor een monitor ben ik bereid om maximaal €500 te betalen.
Dit is wat ik nu op mijn wenslijst heb te staan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 459,90 | € 459,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 94,- | € 94,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.174,65 | |
Voor de videokaart heb ik nog een andere optie gevonden maar ik ben er nog niet zeker van welke ik moet nemen. Hieronder ook de monitor die ik op dit moment op het oog heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 Turbo OC 8G | € 520,42 | € 520,42 |
| 1 | Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart | € 384,50 | € 384,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,92 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD Ryzen processor.
En ik weet niet of het moederboord en de videokaart van hetzelfde merk moeten zijn, maar dat is nu toch al het geval.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor een monitor zoek ik een 1440p, IPS, 5ms (of lager), en een goede refresh rate.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken maar misschien in de toekomst, je weet maar nooit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen weten wat jullie van deze setup vinden en wat er eventueel nog verbeterd kan worden.
- Is de voeding groot genoeg?
- Een nvidia 1070 of 1080?
- Kan de Ryzen 1600 goed samen met een 1080?
Ik probeer wel om wat bang-for-buck te krijgen.
Ook zou ik graag een aantal suggesties voor een monitor willen hebben.
Alvast bedankt voor de reacties