aansluiten platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 968555

Topicstarter
Ik heb probleem met aansluiten van een platenspeler met voorversterker aan mijn Windows PC. Als ik platenspeler via USB aansluit op mijn PC (en door rechterklik op geluids icoontje de juiste input -Audio CODEC- te kiezen) dan zie ik op de PC bij de volumebalkjes van de AUDIO CODEC mooi het volume op neer gaan met wat er op de plaat staat. Maar helaas geen gelui uit de speakers :(

Het lijkt dus dat de input van de platenspeler door de PC wordt herkend maar om de een of andere reden niet wordt doorgegeven aan de luidsprekers.

Overigens heb ik de output van platenspeler op 'line' (en niet op 'phono') staan

Beste antwoord (via Anoniem: 968555 op 10-09-2017 12:20)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Je hebt kans dat de tv wacht tot hij een goed video signaal krijgt voor hij de (daarbij horende) audio-ingang inschakelt. Daar is de tv natuurlijk voor gemaakt, niet als hifi-versterker. Je zou kunnen proberen of je wel wat hoort als je de video-tulp van je dvd-speler aansluit en die aanzet en daarbij de audio-tulpjes van je platenspeler aansluit en gebruikt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welk model platenspeler hebben we het precies over?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ff een slordige copy/paste

Omdat de Pro-Ject RPM 1 Carbon geen geïntegreerde RIAA/phono-voorversterker heeft. Moet de receiver voorzien zijn van een phono-voorversterker, en die herken je aan de RCA aansluiting met de begeleidende tekst "PHONO" zoals te zien is op deze receiver.

Uit kosten overwegingen word vaak bij goedkopere receivers met een adviesverkoopprijs onder de €500,- de phono voorversterker/aansluiting weggelaten. Met een apart verkrijgbare phono-voorsterker zoals bijvoorbeeld de :
http://www.allekabels.nl/dynavox/73.../phono-versterker.html is het toch nog mogelijk om, platenspelers en receivers die beide niet voorzien van een phono-voorversterker op elkaar aan te sluiten. Het signaalpad ziet er dan als volgt uit :

Pro-Ject RPM -> Externe phono-voorversterker -> Receiver CD-IN

en wanneer de receiver de beschikking heeft over een phono-voorversterker. Dan ziet het signaalpad er als volgt uit :

Pro-Ject RPM -> Receiver PHONO (geïntegreerde phono-voorversterker)

Overigens zijn er ook platenspelers verkrijgbaar met een geïntegreerde phono-voorversterker, die gebruikt kunnen worden met alle receivers en verstekers. Het signaalpad ziet er dan als volgt uit :

Fisher price platenspeler (met geïntegreerde phono-voorversterker) RCA Line Out -> Receiver CD-IN

In elk signaalpad komt een "phono-voorversterker" voor. Dit kan een los apparaat zijn, maar kan ook geïntegreerd zijn in één van beide apparaten. Omdat het signaal gedragen word op een analoog signaal pad, speelt de kwaliteit van de INTERLINKS (=verbinding tussen 2 punten) een rol, en dienen de kabels toch wel van enige kwaliteit te zijn. Een degelijke analoge tulpkabel hoeft niet meer te kosten dan €10 of €20. De bekende dropveters van de Action kan je beter laten liggen voor een ander.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een Lenco 3808 . dus met voorversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

via usb aangesloten zie ik. dus niets met het riaa gedeelte van doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je krijgt niet automatisch het geluid van je INPUT op de OUTPUT te horen. Dan zou de boel gaan rondzingen (in geval van een microfoon). Wat je zoek is 'stereo mix' maar ik ben nu zelf ook even kwijt waar je dat precies inschakelt :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een 'mixer' gevonden op de PC, en die staat op de input van platenspeler ingesteld. Misschien is er een andere setting die veranderd moet worden (het klinkt inderdaad alsof het probleem een PC probleem is, en niet platenspeler probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
In de settings van je USB geluidskaart 'Listen to this device' aanzetten om input over je speakers af te spelen :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in settings van de platenspeler sound card staat 'use this device (enabled)'. Ik neem aan dat dat is wat je bedoelt? Zo ja, dan lijkt dat dus niet het probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar gebruik eens een recorder (Audacity, bijvoorbeeld). Dan zul je zien dat je het geluid wel op kan nemen.

Vertel ook even wat meer over je systeem. Welke geluidskaart en welk OS, etc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
Dat is niet wat RGAT zegt... kijk bij de eigenschappen van je USB recording device, daar staat een tabblad 'Listen' bij. Op dat tabblad een vinkje 'Listen to this device' en een keuze waar het ding op moet afspelen.

Hier een screenshot voor een microfoon in Windows 10:
Afbeeldingslocatie: https://www.bandicam.com/faqs/robot-echo-sounds-howling-microphone-noise/w-mic-howling.png

Hetzelfde geldt voor jouw platenspeler USB recording ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cascade schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:38:
Dat is niet wat RGAT zegt... kijk bij de eigenschappen van je USB recording device, daar staat een tabblad 'Listen' bij. Op dat tabblad een vinkje 'Listen to this device' en een keuze waar het ding op moet afspelen.

Hier een screenshot voor een microfoon in Windows 10:
[afbeelding]

Hetzelfde geldt voor jouw platenspeler USB recording ding.
Ah ja, deze zocht ik! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
YES!!!! dank jullie wel voor al het advies. Namens mijn en mijn tiener dochter die zo graag platen wil spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
trouwens, is het ook mogelijk om de platenspeler met voorversterker aan de TV aan te sluiten (via USB of tulpen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
Aansluiten met alleen tulpen kan (USB is dan niet nodig).

Let wel even op de schakelaar op de achterkant van de platenspeler, die moet voor TV op 'line' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vreemd genoeg werkt dit niet. Ik heb de tulpjes van een (ged functionerende werkende DVD speler uit TV gehaald, tulpjes van platenspeler er in, en Source van TV naar die input. Foutmelding zegt dat er geen of een te zwak signaal is. Misschien moet ik haarvoor ook op TV iets instellen over input?

Of USB gebruiken?

de platenspeler heeft een voorversterker

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Je hebt kans dat de tv wacht tot hij een goed video signaal krijgt voor hij de (daarbij horende) audio-ingang inschakelt. Daar is de tv natuurlijk voor gemaakt, niet als hifi-versterker. Je zou kunnen proberen of je wel wat hoort als je de video-tulp van je dvd-speler aansluit en die aanzet en daarbij de audio-tulpjes van je platenspeler aansluit en gebruikt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
briljant! dat werkt....
Pagina: 1