Toon posts:

Aarch... mijn v6600 is dood!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem nog maar 2 of 3 weken, heeft het altijd goed gedaan op 140/183. Gisteren heb ik de 3.75 drivers gedownload, dat ging allemaal goed. Ik heb toen nog 1 1/2 uur lang SoF gespeeld, zonder enig probleem.

Toen ging ik even op tweakers kijken, blijven er ineens allemaal pixels op het scherm staan. Na een paar seconden bevroor alles en begint het beeld te flikkeren. Ik meteen dat ding uitgezet.

Na een tijdje weer aangezet, en tot mijn grote schrik stonden er allemaal rare tekentjes en spiegelingen over het POST scherm heen.

Ik wist het eigenlijk al maar voor de zekerheid probeerde ik toch maar even een andere videokaart, en die werkte perfect.
Ik ga dus vandaag terug naar de winkel om dat ding om te ruilen, maar ik wil wel even weten waarom hij nou kapot is gegaan, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de volgende ook na 2 weken kapot gaat. Als er meer mensen zijn dit dit hebben meegemaakt hoor ik het ook graag.

Ik heb een MSI moederbord, een Athlon 700, 250 Watt power, de 3.75 Win9x drivers, AGP 2x aan, sidebands aan, en overgeklokt naar 140/183. Ik had nog nooit eerder problemen gehad, zelfs niet tijdens een 6 uur durend Counterstrike tournooi.

Dit zuigttm :(.

Verwijderd

Chip is waarschijnlijk langzaam opgefikt door
dat overklokken. Overklokken is NIET zonder risico, anders had de fabrikant zelf die kaart al wel op die hogere snelheid gezet he...
Het feit dat het "urenlang prima werkt" zegt
niet dat je kaart op langere termijn niet
beschadigt.

Ik hoop voor je dat je garantie krijgt want als ze erachter komen dat de kaart overklokt is kon je nog wel es pech hebben....

Marco

Verwijderd

De fabrikanten waarschuwen zelf ook altijd voor het overclocken, ondanks dat ze de tools meeleveren.

Heb je al geprobeerd om 'm helemaal te laten afkoelen, en dan opnieuw te starten?

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Maar je krijgt nu wel eeen nieuwe bavaria.???

Verwijderd

Topicstarter
Meestal zeggen ze dat je chip dan 5 jaar meegaat i.p.v. 10. Blijkbaar niet. Maar over dat lange termijn... ik vind 2 weken niet echt lange termijn hoor.

Ondanks dat het dus waarschijnlijk toch mijn eigen schuld was heb ik meteen een nieuwe kaart meegekregen bij de Aragorn. Mijn dank daarvoor is groot. Ik heb hem nu dus teruggezet naar 120/166.

Maar ondanks "Coolbits='3'" is het hardware options tab verdwenen... Ik heb nu dat Nvinitialize (het proggie dat automatisch overklokt bij het opstarten) weggehaald, dus als het goed is draait hij nu weer op default snelheid.

Mijn vertrouwen in overclocken is nu wel een stuk afgenomen. Ik dacht er nog aan om een Freespeed te kopen maar daar zit ik nu toch gruwelijk over te twijfelen. Als je aankomt met een opengesloopte Athlon met een GFD erop en je zegt: "hij doet het niet meer". Dan zijn ze waarschijnlijk wat minder vriendelijk. Bahtm :(.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:22

MaxxMark

HT is Tof!

"coolbits=3"????
was dat?? een nieuwe optie?

Plzz explain :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\Display]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak]
"CoolBits"=dword:00000003 < !-- Hardware options tab in Control Panel -->
"QuickTweak"=dword:00010020

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\System]
"DoIOToFlushCache"=dword:00000001
"Super7Compat"=dword:00000001
"EnableIrongate2x"=dword:00000001
"ReqAGPRate"=dword:00000002
"ReqAGPFW"=dword:00000001
"EnableIrongateSBA"=dword:00000001

Bij "Hardware options" kun je dus de chip en het geheugen overclocken. Houd er wel rekening mee dat je systeem 2 weken later spontaan zonder waarschuwing uit elkaar knalt ;) ;) .
Pagina: 1