Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

niet zeker van mijn aankoop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• tmulder023
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-11 23:40
Heei hallo allemaal,

ik heb voordat ik mijn vraag ging stellen al heel veel topics gelezen maar kwam er niet uit of mijn antwoord zat er niet tussen vandaar deze vraag.

ik heb vandaag de laatste HEWLETT PACKARD 15-AY170ND gekocht bij BCC voor €599 ik wou een andere laptop maar die was uitverkocht en toch maar snel alvast voor deze gekozen, ik kan hem natuurlijk nog terug brengen.

nu is het zo dat deze laptop aantal eisen niet heeft wat ik wel wil:
- geen IPS paneel
- geen SSD
- snelle wifi (ac)

nu heeft deze wel een i7 processor.
ga ik verschil merken tussen een i5 met een ssd en tussen de i7 met hdd?

ik twijfel of ik hem ga terug brengen voor 1 van deze andere modellen.
de keuze volg orde:
1: Aspire 5 A515-51G-58NR (heeft volgens de ene site een IPS en volgens de andere weer niet)
2: HP PAVILION 15-CC593ND (eigenlijk boven mijn budget)
3: HP 15-AY170ND (huidig aangekocht model)

https://nl.hardware.info/...6751-377847-405724-408510

Wat ga je met je laptop doen?
Studie,films, internet, en downloaden

Wat is je budget?
€500/€800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja in een laptop-rugtas maar vervoer is per auto

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer,Asus,HP,Medion hebben de voorkeur.

Welke eisen/voorkeur heeft je configuratie
15,6 inch, IPS, SSD, 6-8 Gb,I5, Full HD, AC wifi.

waar in verwacht je hier duidelijkheid in te krijgen
huidige laptop houden of andere kopen mag zowel van zelf voorgestelde of geheel nieuw advies
en
merk ik verschil tussen i7 met hdd en tussen i5 met ssd

het lijkt mij misschien wel een overkill kwa laptop maar in deze prijsklasse en kwa eisen wifi,IPS kom je vanzelf bij sommige aparte samenstellingen

alvast super veel bedankt voor jullie hulp !! _/-\o_

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:27
Verschil zal je wel merken met name in de windows start up tijd en het laden van programma's op een ssd is een stuk sneller. Een andere optie is om later zelf een ssd te instaleren natuurlijk. Het verschil tissen een tn scherm en een ips scherm is wat mij betreft een belangrijker punt helemaal met de dingen waar je het voor gebruikt. Als je veel kijkt naar een scherm is een ips scherm een verademing in vergelijking met een tn scherm helemaal omdat je vaak op een laptop naar beneden kijkt en tn schermen vaak een belabberde verticale inkijkhoek hebben.

Heb de laatste jaren niks anders als ips gehad en ik weet dat het een persoonlijke smaak is maar ik zal zeker voor een ips scherm gaan een scherm is een stuk moeilijker te verwisselen dan een harddisk. En het verschil Tussen een i5 en een i7 waarvoor jij het gebruikt zal je niet echt veel van merken. Wellicht is de i5 zelf wat zuiniger met stroom.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartosy op 09-09-2017 03:00 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:10
Je merkt sowieso verschil tussen HDD of SSD, of je daar nu een i5 of I7 bij hebt.

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 08:52
Ook ik heb dezelfde laptop gister gehaald en zit eraan te denken om hem terug te brengen ivm de trage verouderde WiFi. Maar ook op Ethernet is maximaal 100Mb mogelijk. Dus qua internet haal ik niet het maximale van mijn Ziggo verbinding eruit.

Daarnaast vind ik hem soms erg veel lawaai maken. Denk dat het de koeling is maar die maakt flink wat herrie zelfs als alleen chrome gebruikt word. Ook ik zoek dus naar een alternatief.

Ik vond het wel mooie specs voor een lage prijs. I7 processor, externe videokaart etc. Maar bleek toch dat WiFi N en de Ethernet tegen valt.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt een wifi kaart in de meeste gevallen vrij simpel vervangen door een sneller exemplaar. Voor zo'n 20 euro heb je een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Wat de implicaties zijn voor de garantie weet ik niet. Een slecht tn paneel zou voor mij een no go zijn.

• tmulder023
[Helaas vervalt bij hp de garantie bij dit model, hij mag niet worden geopent.
je kan/mag niks vervangen, navraag gedaan bij up

Als ik een SSD zou kopen ipv de idd en idd een andere wifikaart kan ik net zo goed 100 euro meer uitgeven voor eentje waar dat al in zit met een IPS paneel.
Zo denk ik er over]tdn135 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:49:
Je kunt een wifi kaart in de meeste gevallen vrij simpel vervangen door een sneller exemplaar. Voor zo'n 20 euro heb je een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluet ooth. Wat de implicaties zijn voor de garantie weet ik niet. Een slecht tn paneel zou voor mij een no go zijn.
[/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door tmulder023 op 09-09-2017 15:24 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

tmulder023 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:03:
[Helaas vervalt bij go de garantie bij dit model hij niet openen van de klep je kan/mag niks vervangen.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• tmulder023
Daar ging wat fout hahah Switchie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:08:
[...]

Dit klopt natuurlijk niet helemaal :)
[/quote]

• tmulder023
Ik heb de Acer aspire a515-51g-58nr gehaald die Ik hier boven heb vermeld.
Deze heeft wel een IPS scherm staat op de sticker en op de doos.
Moet effe aangepast worden op de product pagina van tweakers.

Dit gaat hem worden ! Bedankt
Pagina: 1