Video kaart upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik wil graag mijn video kaart upgraden ( gtx 960 4gb) om te gamen voor meer fps etc ik zat te denken aan een 1060 6gb maar weet niet van welk merk , ik dacht zelf aan deze:
kaart die ik zou willen: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
voeding: PSU CORSAIR VS450 450W 80PLUS
games die ik wil spelen: gta, pubg en ark survival evolved
resolutie: 1920x1080
budget is rond de 350 moet ik mijn voeding ook upgraden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
windows 10
,gtx 960 4gb,
intel-i5-3470k
8gb ram.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...deze kaart heb ik al gevonden die mij een optie leek: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 02:01 . Reden: netjes onderelkkaar gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke games, welke resolutie?

Zou trouwens gewaardeerd worden als je je huidige opstelling in een fatsoenlijk lijstje zou kunnen opsommen.

Ons laten doorklikken op "mijn voeding" komt ietwat over als "alsjeblieft, zoek het maar uit..."

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:39:
Welke games, welke resolutie?

Zou trouwens gewaardeerd worden als je je huidige opstelling in een fatsoenlijk lijstje zou kunnen opsommen.

Ons laten doorklikken op "mijn voeding" komt ietwat over als "alsjeblieft, zoek het maar uit..."
Oke, bedankt voor de tip ben best wel nieuw met dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:42:
[...]

Oke, bedankt voor de tip ben best wel nieuw met dit :)
Geen probleem... Helpen we graag bij :)

Reden dat ik vraag om een "duidelijke" opsomming is omdat we graag verder kijken dan onze neus lang is.

De reden dat jij dit topic hebt geopend zal bottom line zijn omdat je graag meer fps wilt behalen in je huidige games.
Weet je zeker dat een grafische kaart de beste update is? Zo ja, is een gtx 1060 perse de beste keus?

Stel het zou uiteindelijk blijken dat een snellere CPU de beste oplossing was geweest. Dan ben ik degene die jou een bepaald type gtx 1060 heeft geadviseerd. Wil ik niet op mijn geweten hebben ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:47:
[...]

Geen probleem... Helpen we graag bij :)

Reden dat ik vraag om een "duidelijke" opsomming is omdat we graag verder kijken dan onze neus lang is.

De reden dat jij dit topic hebt geopend zal bottom line zijn omdat je graag meer fps wilt behalen in je huidige games.
Weet je zeker dat een grafische kaart de beste update is? Zo ja, is een gtx 1060 perse de beste keus?

Stel het zou uiteindelijk blijken dat een snellere CPU de beste oplossing was geweest. Dan ben ik degene die jou een bepaald type gtx 1060 heeft geadviseerd. Wil ik niet op mijn geweten hebben ;)
Hm, ik was al op een ander forum (engels) en daar adviseerde ze mij een upgrade van videokaart ze zeiden dat de cpu nog eventjes mee kon en dat een 1080 6gb een stuk krachtiger zou zijn. Maar ik wou graag meer informatie over webshops en over mijn voeding etc, maar zou een gtx 1060 6gb niet helpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52

br00ky

Moderator Harde Waren
:X. Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:52:
[...]

Hm, ik was al op een ander forum (engels) en daar adviseerde ze mij een upgrade van videokaart ze zeiden dat de cpu nog eventjes mee kon en dat een 1080 6gb een stuk krachtiger zou zijn. Maar ik wou graag meer informatie over webshops en over mijn voeding etc, maar zou een gtx 1060 6gb niet helpen? :P
De 1060 is een hele verbetering tegenover je 960, maar in cpu bound games zal je cpu tekort komen, echter is er altijd een bottleneck aanwezig.
Het is maar net welke games je speelt.

Wat die voeding betreft, die is van erg slechte kwaliteit en die zou ik dan ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiedick
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik zou eerst eens aan je processor en inderdaad voeding denken voor je overstapt van videokaart. Tenzij je een 4k scherm heb vermoed ik dat je videokaart de meeste spellen nog wel zal spelen. Denk dat je CPU en helemaal je voeding eerder een probleem worden. Ik vind het al een wonder dat je huidige systeem stabiel loopt op 450W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou nou, die i5 van TS is echt niet zo een slecht ding. Tuurlijk zal die het onderspit delven in BF1 MP als het druk is, maar je kunt erg echt nog wel mee uit de voeten, zie ook deze recente vergelijking met een 1700 van AMD. Heb je toevallig een Z-bord, dan kan je hem ook nog eens extra op zijn staart trappen door hem over te klokken.

Ik denk dat we vooral meer informatie van je moeten hebben, @Verwijderd . Wat versta je precies onder meer FPS? Hoeveel haal je nu? Op welke resolutie game je? Op welke instellingen? Wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@br00ky ik speel veel playerunkowns battlegrounds rond de 40/60 Fps op medium/low 1920x1080 ik zou graag meer Fps willen op hogere kwaliteit. Maar weet nu niet wat zou helpen een nieuwe processor of nieuwe videokaart? Bedankt alvast dit is mijn psu: Cooler Master GM Series Voeding - 450 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
PUBG is helaas nog niet echt geoptimaliseerd dus daar loop je sowieso tegenaan. Als je de link erbij pakt zie je dat je processor nog meekan met een 1700 dus ik zou beginnen met je GPU te upgraden.

Voeding kan je laten zitten. Geen topmodel, maar okay voor nu.
Pagina: 1