Toon posts:

Aardlus ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor altijd een tik door het geluid uit de boxen van mijn pc. :(
Ook komt de tik voor als je aan het bellen bent en de modem is aangesloten op de telefoonlijn. :(
Nu heeft mijn vader een schrikdraadapparaat die volgens mij deze tikken op het net veroorzaakt.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
he, schoolgenoot, hoe bedoel je dat, hoe staat dat ding dan aangesloten op je telefoonlijn?

Verwijderd

En wat wil je met aardlus zeggen dan?
Een aardlus krijg je als je 1 object 2 keer aard.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon de stekker erin. Zoals een modem aangesloten is.
En als je gewoon belt, hoor je telkens een tik in hetzelfde ritme als het schrikdraad apparaat.
Trek ik de telefoonstekker van het modem er nu uit dan is de tik weg.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat aardlus niet klopt, maar op een of andere manier stoort het schrikdraad apparaat zodanig dat het opgepikt wordt door de pc, wat zich vertaalt in zowel een tik in geluid als in de telefoon.
De spanningspiek die het schrikdraad apparaat telkens opwekt word door enkele honderden meters draad rondom het huis gestuurd.

Verwijderd

zeker geen aard'lus', wel evt een probleem met de aarding!
een aardlus zorgt voor een common mode spanning (cmmv), merkbaar als een (bij ons in europa toch) 50Hz brom.
schrikdraar gebruikt aarde wel els nulgeleider, kijk eens waar die is aangesloten: is de aardingspen van het schrikdraadapparaat aan de aarding van het huis bevestigd, of heeft ie een aparte pen (beste!).
Pagina: 1