Ik heb onlangs problemen gehad met mijn modem van telenet (kreeg maar 5mb download) en kreeg daarom een nieuwe modem van hun.
De installateur testte de modem op zijn pc en haalde snelheden van 190MB/s.
Toen hij deze verbinding op mijn pc testte met de Ookla/telenet speedtest begint de meter op +- 110 en dan gaat hij direct naar de +-80 a 90 MB/s.
De installateur vertelde me dat dit aan mijn pc lag en dat er iets de verbinding tegenhoudt.
Nu heb ik al alles afgezet en terug opgezet en ik vind de bottleneck maar niet.
Ik werk via een Time Capsule maar ook als ik de pc direct aan de modem aansluit heb ik het probleem dus ik vermoed softwarematig een probleem maar in mijn processen zie ik ook geen download of uploading.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Firewall is Windows Defender van Windows 10 die volledig is upgedate.
Ik heb tevens ook een NAS aangesloten met de recentste FW
Mvg
De installateur testte de modem op zijn pc en haalde snelheden van 190MB/s.
Toen hij deze verbinding op mijn pc testte met de Ookla/telenet speedtest begint de meter op +- 110 en dan gaat hij direct naar de +-80 a 90 MB/s.
De installateur vertelde me dat dit aan mijn pc lag en dat er iets de verbinding tegenhoudt.
Nu heb ik al alles afgezet en terug opgezet en ik vind de bottleneck maar niet.
Ik werk via een Time Capsule maar ook als ik de pc direct aan de modem aansluit heb ik het probleem dus ik vermoed softwarematig een probleem maar in mijn processen zie ik ook geen download of uploading.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Firewall is Windows Defender van Windows 10 die volledig is upgedate.
Ik heb tevens ook een NAS aangesloten met de recentste FW
Mvg