Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunGamer91NL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 21:34
Hoi Tweakers,

Even een vraagje:
Ik wil GTA V proberen op mijn PC te krijgen. Dat gaat zeker lukken, maar kan hij het ook draaien?
Dat wou ik aan jullie vragen...

Dit zijn de specificaties van mijn pc:
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
Haswell 22nm Technologie
RAM
4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MEDION H81H3-EM2 (SOCKET 0)
Grafisch
SAMSUNG (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Elitegroup)
Opslag
465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-00ERMA0 (SATA)
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-216DB
Geluid
Intel Display Audio

* Gekopieerd vanuit Speccy!

Wat denken jullie?

Groeten,
Robin.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Je hebt alleen de IGP, die is veel te zwak. Met een kaartje als de GTX 970, tweedehands, kom je een eind. Moet je alleen wel hopen dat dat mobo niet softwarematig gelimiteerd is en dat je PSU het aan kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 11:07
Ja dat kan. Alleen wel met alles op low. En dan nog zal je niet boven de 30fps uitkomen vermoed ik. Dus of het echt lekker speelbaar is, is een twijfel geval ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunGamer91NL
Ik heb maar 4GB RAM geheugen, zou er 4GB bij moeten om totaal 8GB te hebben om het wat soepeler te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:42
Utrechter91 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:34:
Ik heb maar 4GB RAM geheugen, zou er 4GB bij moeten om totaal 8GB te hebben om het wat soepeler te maken?
8GB ram en een extra videokaart zoals al wordt voorgesteld. Ik zou er 4GB ram bij doen en een 970. Dan ben je ready to go.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En op zich is je harde schijf groot genoeg, maar vergeet niet dat GTA wel ruim 70 GB gebruikt. Ligt er dus een beetje aan wat je er verder allemaal nog om hebt staan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunGamer91NL
Ik hou het bij deze instellingen...
Als ik een nieuwe (of tweedehandse) videokaart + RAM geheugen erbij wil doen om GTA daadwerkelijk te spelen op mijn PC, ben ik veel geld kwijt! Is voor mij helaas iets te duur.

Ieder geval bedankt voor alle reacties!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Klinkt stom, maar kopen kan geen kwaad d.m.v. de refund policy op Steam tegenwoordig.

uit mijn hoofd kom je hiervoor in aanmerking als je het spel niet langer dan 14 dagen in het bezit hebt en/of minder dan 2 uur gespeeld hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trevor schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:01:
En op zich is je harde schijf groot genoeg, maar vergeet niet dat GTA wel ruim 70 GB gebruikt. Ligt er dus een beetje aan wat je er verder allemaal nog om hebt staan.
En het liefst wil je dat ding ook op een SSD hebben staan. Dat scheelt al best in laadtijden tussendoor.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marshalty schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:58:
Klinkt stom, maar kopen kan geen kwaad d.m.v. de refund policy op Steam tegenwoordig.

uit mijn hoofd kom je hiervoor in aanmerking als je het spel niet langer dan 14 dagen in het bezit hebt en/of minder dan 2 uur gespeeld hebt.
Op zich een goed advies, en idd minder dan 2 uur.
Maar met alleen een IGP zou je het in dit geval niet eens hoeven te proberen.
(Tenzij TS wel een losse GPU heeft die hij niet noemt)

HINT
GTA San andreas zal het wel doen, en die is minstens net zo leuk :P

Follow The Damn Train, CJ !

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 13-09-2017 18:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
heuveltje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:14:
[...]

Op zich een goed advies, en idd minder dan 2 uur.
Maar met alleen een IGP zou je het in dit geval niet eens hoeven te proberen.
(Tenzij TS wel een losse GPU heeft die hij niet noemt)

HINT
GTA San andreas zal het wel doen, en die is minstens net zo leuk :P

Follow The Damn Train, CJ !
Denk dat het spel het wel zal doen...echter of het speelbaar is betwijfel ik.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marshalty schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:06:
[...]

Denk dat het spel het wel zal doen...echter of het speelbaar is betwijfel ik.
hmmm im impressed
YouTube: Grand Theft Auto V on Intel HD 4600 (Core i5 4460) - Can It Run?

Het ziet er nog speelbaar uit ook :P
had ik eerlijk niet verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 13-09-2017 23:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tussen 2 grafische kaarten in heb ik het even zo moeten doen. Alle settings zo laag mogelijk, inclusief de shadow helemaal uitzetten. (even in de xml duiken en daar op 0 zetten). Dan is het te doen ja.... of je er blij van wordt is de vraag. Maar dat is dan wel weer afhankelijk van je eigen verwachtingen.
Ik zou het in elk geval niet snel aanraden als je niet naar een verbeterd systeem gaat.

• FunGamer91NL
heuveltje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:45:
[...]

hmmm im impressed
YouTube: Grand Theft Auto V on Intel HD 4600 (Core i5 4460) - Can It Run?

Het ziet er nog speelbaar uit ook :P
had ik eerlijk niet verwacht.
Dan wel met 8GB denk ik ;) . Ik heb nu op dit moment 4GB...

• FunGamer91NL
Even een update: toch maar heel eigenwijs GTA V op de pc gekocht (op DVD) en geïnstalleerd. Daarna kijken of het speelbaar was...

Op het eerste gezicht wel, tot je op de weg kwam, was het te veel en begon hij veel te haperen.
Nu eens kijken naar de mogelijkheden... Ga eerst maar eens kijken voor een RAM geheugenbankje van 4GB om die erbij te doen!

Mocht er een nieuwtje zijn laat ik het zeker even weten! 👍

/edit: Kan deze evt. in mijn computer? Of moet ik een specifiek speciaal RAM van een bepaald merk/type aanschaffen? Zie link: http://www.mediamarkt.nl/...heugenmodule-1239902.html

[ Voor 38% gewijzigd door FunGamer91NL op 16-09-2017 19:16 . Reden: Vraag toegevoegd + link ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
even niet direct ingaan op je vraag, dat laat ik aan anderen over. Om nog wat extra performance te krijgen zou ik schaduwen echt helemaal uitzetten.

ga naar je documenen, rockstar, gta v en dan naar het bestand settings.xml, daarin pas je de volgende zin aan van: <ShadowQuality value="1" /> naar <ShadowQuality value="0" />

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Utrechter91 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:27:
Even een update: toch maar heel eigenwijs GTA V op de pc gekocht (op DVD) en geïnstalleerd. Daarna kijken of het speelbaar was...

Op het eerste gezicht wel, tot je op de weg kwam, was het te veel en begon hij veel te haperen.
Nu eens kijken naar de mogelijkheden... Ga eerst maar eens kijken voor een RAM geheugenbankje van 4GB om die erbij te doen!

Mocht er een nieuwtje zijn laat ik het zeker even weten! 👍

/edit: Kan deze evt. in mijn computer? Of moet ik een specifiek speciaal RAM van een bepaald merk/type aanschaffen? Zie link: http://www.mediamarkt.nl/...heugenmodule-1239902.html
Je geheugen modules moeten bij voorkeur exact hetzelfde zijn.

Voor jou maakt dit echter niet uit, je instellingen zijn zo laag dat die extra ram geen klap gaat uithalen is mijn verwachting. Een iGPU is veeeeel te zwak. Als je minder te besteden hebt, probeer dan een goedkopere 2e hands op de kop te tikken. Voor €50 kan je een GTX760 scoren bijvoorbeeld, nog steeds niet de snelste kaart, maar je komt er al een eindje mee in GTA5.
Pagina: 1