problemen met mijn 3tb wd elements schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennispeeters27
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo tweakers,
Ik heb een probleem met mijn wd elements schijf van 3tb. Hij wordt gedetecteerd door mijn computer. Maar hij staat niet niet in verkenner. In disk management staat hij wel, maar ik kan geen opties uitvoeren, dus niet actief maken, niet toewijzen aan een letter. Helemaal niks, alleen volume verwijderen. Het kwam doordat ik de externe schijf aan de mac hing, en geprobeerd heb via disk utillity de schijf schrijfrechten proberen te gegeven, maar ik kreeg hierdoor een foutmelding. Heb al veel geprobeerd, maar niks werkt, en wil toch heel graag aan mijn bestanden, want al mijn vakantiefoto's staan erop. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes,
Dennis

Beste antwoord (via Dennispeeters27 op 08-09-2017 22:45)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Je harddisk was mogelijk NTFS geformatteerd en een iMac kan daarvan wel lezen maar niet schrijven.
Als je dan met een iMac utility aan de rechten gaat morrelen, gaat het fout.

Wat is nu slim als je je data terug wil hebben?
Denk er aan dat professionele datarecovery honderden Euro's kost, dus dat een nieuwe harddisk kopen die je later gewoon weer kan gebruiken, een goedkope optie is ..
1. geen enkele schrijfactie meer uitvoeren, dus ook niet "onder Windows bekijken".
2. zorgen voor een tweede 3 TB harddisk waarnaar je een kopie kan schrijven.
3. Hiren's BootCD downloaden en opstarten en met het commando "dd" (Disk Duplicate) een bit voor bit kopie van de "defecte" harddisk naar de nieuwe harddisk schrijven (en zorgen dat die goed en gelukt is afgerond).
4 dan je "defecte" harddisk wegleggen totdat je je data terughebt.
5. Brand GParted (Graphical Partition Editor) en start ervan op.
6. Sluit de nieuwe harddisk met daarop de kopie aan op de PC/laptop waarop GParted draait en laat GParted ernaar kijken en "repareren".
Als dit lukt, kan je je data van deze schijf af halen en wegschrijven naar een ander opslagmedium. Als je met zekerheid alles terug hebt, kan je de "defecte" harddisk met GParted formatteren (dus alle partities verwijderen, een nieuwe NTFS partitie aanmaken en die formatteren). Daarna heb je al je data terug en twee bruikbare externe harddisks.

Als stap 6 niet je data terug bezorgd, heb je nog altijd de onaangeroerde "defecte" harddisk beschikbaar voor datarecovery.
Mocht je zelf nog een andere poging willen wagen, dan herhaal je stap 2 t/m 4 en ga je weer recoveren op de "kopie".

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Je harddisk was mogelijk NTFS geformatteerd en een iMac kan daarvan wel lezen maar niet schrijven.
Als je dan met een iMac utility aan de rechten gaat morrelen, gaat het fout.

Wat is nu slim als je je data terug wil hebben?
Denk er aan dat professionele datarecovery honderden Euro's kost, dus dat een nieuwe harddisk kopen die je later gewoon weer kan gebruiken, een goedkope optie is ..
1. geen enkele schrijfactie meer uitvoeren, dus ook niet "onder Windows bekijken".
2. zorgen voor een tweede 3 TB harddisk waarnaar je een kopie kan schrijven.
3. Hiren's BootCD downloaden en opstarten en met het commando "dd" (Disk Duplicate) een bit voor bit kopie van de "defecte" harddisk naar de nieuwe harddisk schrijven (en zorgen dat die goed en gelukt is afgerond).
4 dan je "defecte" harddisk wegleggen totdat je je data terughebt.
5. Brand GParted (Graphical Partition Editor) en start ervan op.
6. Sluit de nieuwe harddisk met daarop de kopie aan op de PC/laptop waarop GParted draait en laat GParted ernaar kijken en "repareren".
Als dit lukt, kan je je data van deze schijf af halen en wegschrijven naar een ander opslagmedium. Als je met zekerheid alles terug hebt, kan je de "defecte" harddisk met GParted formatteren (dus alle partities verwijderen, een nieuwe NTFS partitie aanmaken en die formatteren). Daarna heb je al je data terug en twee bruikbare externe harddisks.

Als stap 6 niet je data terug bezorgd, heb je nog altijd de onaangeroerde "defecte" harddisk beschikbaar voor datarecovery.
Mocht je zelf nog een andere poging willen wagen, dan herhaal je stap 2 t/m 4 en ga je weer recoveren op de "kopie".

• Dennispeeters27
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Bedankt voor de reactie, ik ga het morgen eens proberen