|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Maar ik zou toch wel even dieper in de materie gaan duiken ivm je alarm kiezer,
Ziggo levert POTS aan vanuit het modem.... Dus ben toch wel benieuwd hoe je dit wil gaan interfacen
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
De ISDN-kiezer aansluiten wordt een hele uitdaging. ISDN stopt er over 2 jaar mee, dus daar moet je dus sowieso een oplossing voor zoeken. Zoiets zou een oplossing kunnen zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door GlowMouse op 08-09-2017 23:11 ]
Kun je niet je ISDN lijn overhouden en alleen met de rest overstappen? Scheelt een hoop gedoe. Maar je ontkomt er bijna niet aan door binnen afzienbare tijd die ISDN kiezer te vervangen.
Die isdn kiezer zal je hoor dan ook moeten gaan vervangen. Isdn gaat er uit binnen een paar jaar.
Alles in 1 van KPN/XS hoef ik niet, TV aanbod is onder de maat. En deze constructie scheelt alsnog bijna 40 euro per maand.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan van XS4ALL af. Ja, het was pokkewerk om alles qua mail om te zetten, maar 99,9% was binnen een paar weken wel gelukt. De vrijheid die je terugkrijgt om eigen aliassen te maken e.d. is iets wat een providermail nooit kan evenaren. Dan heb ik het nog niet eens over de vrijheid om na zoveel jaar weer een ander te kiezen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het is handig om te melden dat de Fritzbox 7360 geen S0 poort heeft. De telefoonaansluiting (FON0) werkt alleen met analoge apparatuur.evilution schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:29:
Iemand nog commentaar of dit gaat werken?
Helaas heb je hier een punt. Ik vrees dat deze move voorlopig einde doormelding wordt dan.luxan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:47:
[...]
Het is handig om te melden dat de Fritzbox 7360 geen S0 poort heeft. De telefoonaansluiting (FON0) werkt alleen met analoge apparatuur.
Ik ga voorlopis Xs4all omzetten naar pack tot ik een e-mail provider heb gevonden en vraag dan Ziggo alles in 1 aan. Het scheelt sowieso bijna 40 euro.
[ Voor 18% gewijzigd door evilution op 23-09-2017 19:43 ]
Aangezien je alarm dus alleen spraak doet verwacht ik dat dat prima werkt: Dat ding speelt 'gewoon' audio af. Met digiaccess zou het een ander verhaal zijn.
Je kan ook een analoge kiezer scoren en die gewoon op je ziggo modem hangen.
Verstandiger is om je alarm te voorzien van een GSM kiezer. kost je misschien wel wat maar is wel het betrouwbaarst.
Bij een stroomstoring zal je doormelding ook meteen plat liggen: Geen internet. Regulier ISDN komt vanuit de centrale en blijft werken.
Met IP houd je dat risico, daarom is vaak GSM als backup ook een eis (Maar dat ligt eraan of je alarm een 'gadget' is, of een vereiste vanaf je verzekering.
Maar zoiezo moet je wat, omdat zoals gezegd ISDN er op termijn uit gaat.
Met een VOIP-ISDN oplossing zoals een Fritzbox kun je dat nog wat rekken, maar je blijft met een antiek alarmsysteem werken.
Of je zou al een analoge low budget lijn moeten pakken, deze word ook altijd voorzien van spanning vanuit de centrale. Echter zal je dan alsnog je alarm moeten aanpassen.