Migratie Xs4all -> Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ik wil graag van internetprovider wisselen, Xs4all -> Ziggo, dit in verband met kostenbesparing.
Er zijn echter wat zaken om rekening mee te houden.
De huidige situatie is ISDN/ADSL van Xs4all, bellen met KPN, tv van Ziggo. Ik heb ook een alarmcentrale met ISDN-kiezer.
Ik wil migreren naar Ziggo alles in 1. Maar ik wil ook mijn e-mail van Xs4all behouden à 15 euro per maand (pack). Verder wil ik dat mijn alarmcentrale kan blijven doormelden zonder de kiezer te vervangen en wil ik natuurlijk een van mijn twee telefoonnummers behouden.
Ik heb begrepen dat de alarmcentrale op mijn Fritz!box 7360 aangesloten kan worden. Als ik het Ziggomodem dan in bridge(?) laat zetten zou mijn alarmcentrale moeten doormelden. Dan zou ik dus de Fritz!box van Xs4all moeten kopen maar dat lijkt me geen probleem.

Dan de overstap.
Mijn idee is om bij Ziggo alleen migratie van KPN te vragen, NIET van mijn Xs4all internet, en dat te laten installeren. Modem in bridge zetten en kijken of het werkt. Dan Xs4all omzetten naar e-mail only (pack).
Ik probeer hiermee te voorkomen dat per ongeluk alles wordt gemigreerd en ik mij e-mailadressen kwijt raak.

Gaat dit goed? Ben met name benieuwd naar de combi alarmcentrale, Fritz!box, Ziggo en bridge gedoe. Ben niet goed thuis in deze materie.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
Idee klinkt leuk,

Maar ik zou toch wel even dieper in de materie gaan duiken ivm je alarm kiezer,

Ziggo levert POTS aan vanuit het modem.... Dus ben toch wel benieuwd hoe je dit wil gaan interfacen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bespaar je uberhaupt nog wel als je Pack blijft afnemen? Ben je dan niet goedkoper uit door enkel bellen om te zetten naar voip?

De ISDN-kiezer aansluiten wordt een hele uitdaging. ISDN stopt er over 2 jaar mee, dus daar moet je dus sowieso een oplossing voor zoeken. Zoiets zou een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door GlowMouse op 08-09-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 20:41
Ik heb ooit wel eens een ISDN kiezer van een alarmcentrale op de S0 poort van een Fritzbox aangesloten als noodoplossing. Dit werkte, maar volgens mij waren dit wel gesproken doormeldingen en niet naar een meldkamer. Kun je de ISDN kiezer niet vervangen door een analoge of IP kiezer? Let ook op je verzekering hoe een en ander aangesloten dient te zijn. Vaak moet je modem op een UPS aangesloten worden en/of moet je een gsm kiezer als backup hebben. Maar of dit een vereiste is, hangt af van je type alarmcentrale en verzekeraar.
Kun je niet je ISDN lijn overhouden en alleen met de rest overstappen? Scheelt een hoop gedoe. Maar je ontkomt er bijna niet aan door binnen afzienbare tijd die ISDN kiezer te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:31
Waarom niet bellen naar xs4all en tv ook?
Die isdn kiezer zal je hoor dan ook moeten gaan vervangen. Isdn gaat er uit binnen een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:38
De fritzbox heeft een so poort waarop isdn apparatuur kan worden aangesloten. Als je isdn wilt gebruiken zo je dus of isdn.moeten nemen,wat je niet meer krijgt omdat het er in 2019 uitgaat of je zou een voipaccount moeten nemen en daar je so poort aan koppelen in de fritzbox. Je kan ook een ip kiezer met eventuele gprs backup regelen voor je alarmcentrale. Houd er wel rekening mee dat zoiets gauw 400 tot 600 euro gaat kosten voor het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
De doormelding van de alarmcentrale betreft inderdaad spraak, geen SIA-meldingen. Idee is dus de alarmcentrale op de S0 van de Fritz!box te zetten. Dit zou moeten werken?

Alles in 1 van KPN/XS hoef ik niet, TV aanbod is onder de maat. En deze constructie scheelt alsnog bijna 40 euro per maand.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Iemand nog commentaar of dit gaat werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Waarom zoek je geen eigen domein om daar je mail te doen? Dat kost een paar tientjes/jaar ipv per maand. Wat is verder nog het voordeel van Pack? 15 euro/maand is een hoop geld voor een mailadres waar je relatief weinig invloed op hebt.

Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan van XS4ALL af. Ja, het was pokkewerk om alles qua mail om te zetten, maar 99,9% was binnen een paar weken wel gelukt. De vrijheid die je terugkrijgt om eigen aliassen te maken e.d. is iets wat een providermail nooit kan evenaren. Dan heb ik het nog niet eens over de vrijheid om na zoveel jaar weer een ander te kiezen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
evilution schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:29:
Iemand nog commentaar of dit gaat werken?
Het is handig om te melden dat de Fritzbox 7360 geen S0 poort heeft. De telefoonaansluiting (FON0) werkt alleen met analoge apparatuur.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
luxan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:47:
[...]

Het is handig om te melden dat de Fritzbox 7360 geen S0 poort heeft. De telefoonaansluiting (FON0) werkt alleen met analoge apparatuur.
Helaas heb je hier een punt. Ik vrees dat deze move voorlopig einde doormelding wordt dan.

Ik ga voorlopis Xs4all omzetten naar pack tot ik een e-mail provider heb gevonden en vraag dan Ziggo alles in 1 aan. Het scheelt sowieso bijna 40 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door evilution op 23-09-2017 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29
Je kan ook een Fritzbox van Marktplaats halen en als losse ATA gebruiken icm een willekeurige SIP provider (Cheapconnect, Budgetphone of wat dan ook).
Aangezien je alarm dus alleen spraak doet verwacht ik dat dat prima werkt: Dat ding speelt 'gewoon' audio af. Met digiaccess zou het een ander verhaal zijn.
Je kan ook een analoge kiezer scoren en die gewoon op je ziggo modem hangen.

Verstandiger is om je alarm te voorzien van een GSM kiezer. kost je misschien wel wat maar is wel het betrouwbaarst.

Bij een stroomstoring zal je doormelding ook meteen plat liggen: Geen internet. Regulier ISDN komt vanuit de centrale en blijft werken.
Met IP houd je dat risico, daarom is vaak GSM als backup ook een eis (Maar dat ligt eraan of je alarm een 'gadget' is, of een vereiste vanaf je verzekering.

Maar zoiezo moet je wat, omdat zoals gezegd ISDN er op termijn uit gaat.

Met een VOIP-ISDN oplossing zoals een Fritzbox kun je dat nog wat rekken, maar je blijft met een antiek alarmsysteem werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als door melden wenselijk is zou ik voor een GSM kiezer gaan. Als je via IP of Analoog wilt door melden. Heb je in beide gevallen een UPS nodig voor je modem. Deze moet ook nagekeken en gecontroleerd worden om de zoveel tijd. Anders heb je aan beide bij stroomuitval nog niks.

Of je zou al een analoge low budget lijn moeten pakken, deze word ook altijd voorzien van spanning vanuit de centrale. Echter zal je dan alsnog je alarm moeten aanpassen.
Pagina: 1