Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig met installatie Netgear Switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem...ik heb een Netgear Switch. Ik heb hiervoor Smart Control Center geinstalleerd en het volgende gedaan:

Ik heb gekeken in welke ip-range mijn switch staat (dat is bijv. 192.1680.100). Ik heb vervolgens de pc als enig apparaat aangesloten op de switch, en heb de pc handmatig een ip-adres in de range van de switch (bv 192.168.0.101) gegeven. Ik heb opnieuw de beheer-tool opgestart, en het ip-adres van de switch aangepast naar een adres in de range waarin m'n pc eerst zat en daarna m'n pc weer terug op automatisch dhcp. Daarna opnieuw switch en router opgestart en hij zou dan in mijn netwerk moeten gevonden worden, maar dat gebeurd niet, ook kan ik niet naar de webbrowser om mijn switch naar wens in te stellen (het ip adres wat ik eerder heb ingesteld) sterker nog, hij flikktert wifi er dan uit. Zodra ik de switch uit zet, heb ik weer gewoon wifi...

Ik kom er niet uit en weet het niet meer..hoe kan ik dit oplossen zodat de switch door de router wordt herkend, automatisch een IP adres krijgt van de router, zonder dat mijn wifi van de router er uit flikkert. En dat ik gewoon kan inloggen op mn switch en alles naar wens kan aanpassen, kortom dat hij het gewoon gaat doen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 20:47 ]

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
welke hardware heb je qua router & wifi
want "hij flikkert wifi er dan uit" is te vaag omschreven, kunnen we niks

voor het instellen hoef je trouwens niet enige te zijn op je netwerk hoor ... de gemiddelde smart switch is ingesteld om een ip adres aan te vragen bij je dhcp, indien dat niet lukt heeft ie wel als backup een fixed ip.

alsook , je hebt de switch toch niet het ip adres van je router/gateway zelf gegeven ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost...ik had de 2 LAN kabels voor LACP al aan de router gehangen, terwijl ik op de switch dit nog niet geconfigureerd had dus dat gaf het conflict! 1 van de 2 LAN kabels die naar de router ging eruit gehaald en in die poort de LAN kabel gedaan van switch naar mijn pc en toen LACP ingesteld op de switch want toen kreeg hij idd een automatisch IP adres en daarna gooide hij wifi er niet meer uit...ik had het al heel lang meer gedaan en ik wist dat het kwestie was van logisch nadenken, maar na een dag werken was dat even op..en nu herinnerde ik mij in 1x weer oh ja, volgens mij moest het zo, en idd...dus bedankt voor het meedenken ijske!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 21:34 ]