Raar probleem UTP-kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 20:36
Goedeavond,

Ik heb een raar probleem. Ik heb hier een nieuwe pc die gewoon prima werkt, totdat ik mijn
UTP kabel aansluit in de ethernet poort. De PC wordt dan meteen mega traag. Als ik bijv. Iets typ verschijnt dit 5 sec later pas op het scherm. Alle drivers zijn verder up-to-date en heb meerdere kabels geprobeerd. Maar het probleem blijft zich voortdoen. .

Als ik mijn ethernet verbinding softwarematig uitschakel dan is het probleem ook weg, zet ik deze weer aan wordt ie weer traag |:( Op mijn laptop werkt het met zelfde kabel perfect.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Het gaat om een gloednieuwe MSI B250M (mortar) mobo met een fresh W10 install (ook helemaal up-to-date).

[ Voor 33% gewijzigd door Mnup_1 op 08-09-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens specs van het systeem. En wat gebeurt er verder op die lijn? Waar komt die UTPkabel vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Reptile209

- gers -

Dropbox aan het synchen? Of je eerste Trojans die naar huis aan het bellen zijn? :+

Gooi er eens een firewall of netwerk monitor op die laat zien wat er op je netwerk gebeurt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 20:36
Als ik dezelfde utp kabel op mn laptop aansluit werkt deze perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:38
Lijkt haast op een probleem met je netwerk adapter.. probeer anders eens een pci nic.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Werk je LAN driver eens bij. Pluk de nieuwste driver van de site van de fabrikant. Bijvoorbeeld Intel of Realtek. Dit klinkt als een driver issue namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37
Ik meen me wat te herinneren over een hele brakke nic driver die dit soort gedrag veroorzaakt. Bios update en update van de driver fixen het.
Pagina: 1