Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Exact 7.38 Bestandenpad niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
-------
Hoe kan ik het bestandenpad van Exact 7.38 (DOS) op Windows XP wijzigen.
Ik heb de bestanden zoals EMENU al doorgekeken en alles naar het juiste pad gewijzigd.
Helaas blijft Exact de melding weergeven:
Het algemene bestandenpad kan niet worden gevonden
Foutcode 3: Bestandenpad niet gevonden

Relevante software en hardware die ik gebruik
------
Windows XP SP2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
--
Helaas niets gevonden, overal geprobeerd te zoeken op google maar helaas geen trefzekere zoekresultaten

Ik hoor graag van iemand die hier meer verstand van heeft en waar ik de locatie kan aanpassen van mijn bestandenpad.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begin maar eens te vertellen in welke situatie het wel gewerkt heeft en wat jij toen veranderd hebt.
Het klinkt nu teveel naar een illegaal gekloonde installatie en daar mogen we je verder niet mee helpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:21:
Relevante software en hardware die ik gebruik
------
Windows XP SP2
Dat je geen XP meer moet draaien heb je waarschijnlijk al 10.000 keer gehoord dus die opmerking zal ik je besparen.
Maar als je dan toch perse XP wilt blijven gebruiken, installeer dan op zijn minst de meest recente service packs :D

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je zou eens met Process Monitor kunnen kijken waar Exact dat pad precies vandaan haalt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zal wel iets met 8.3 notatie zijn. Maarre XP en Exact voor DOS, ik mag hopen dat het een hobbyproject is want anders is het best triest.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:02:
Begin maar eens te vertellen in welke situatie het wel gewerkt heeft en wat jij toen veranderd hebt.
Het klinkt nu teveel naar een illegaal gekloonde installatie en daar mogen we je verder niet mee helpen
Ik ben bezig met het Programma Exact over te zetten vanaf een oude XP desktop naar een nieuwere desktop die windows XP draait (Oude bijna overleden).

Doe dit namelijk voor mijn Opa aangezien hij Exact gebruikt voor zijn belastingadvies bureau.
En voor hem is t niet rendabel om Exact online aan te schaffen voor de laatste 2 / 3 jaar.

Nee, het is geen illegaal gekloonde installatie. Software licentie key gewoon aanwezig.

------------------
@Glashelder Ik ga deze tip even proberen. Misschien kom ik er dan achter waar vandaan hij de bestanden probeert op te vragen.

@Switchie Ik heb expres gekozen voor SP2 aangezien zijn huidige desktop hier ook op draait met Exact en ik geen risico wil nemen op complicaties wat zich kan voor doen in SP3.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
wat zijn je path verwijzingen? En gebruik je 8.3 directorynamen?

Houd ook rekening met je config.sys enz: Voor exact onder dos moest je je files en buffers ophogen.
Printer kun je creatief doen door een localhost share te remappen naar een LPT1: poort.

Wat doet ie met die nieuwere desktop? Als t alleen voor Exact is... prima. Maar zodra die aan een netwerk hangt: Upgraden.

Best kans dat t ook wel onder win7 werkt en desnoods in virtualbox oid. (Wel 32bit pakken)
Ik meen dat ik 'm ooit onder win7 prima werkend heb gekregen.

Verwijderd

Exact voor dos werkt inderdaad onder Win7 32bit (heb me trouwens nooit verdiept in het printen).
Voor zover ik het nog weet heb ik bij de installatie (1 op 1 gekopieerd van een andere machine) alleen de werkmap in de eigenschappen van de snelkoppeling aangepast naar het pad van emenu.exe (je zou nog even in emenu.ini kunnen kijken of het daar goed staat)
Overigens moet je net als bij XP de files in config.nt aanpassen naar 150

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:37:
wat zijn je path verwijzingen? En gebruik je 8.3 directorynamen?

Houd ook rekening met je config.sys enz: Voor exact onder dos moest je je files en buffers ophogen.
Printer kun je creatief doen door een localhost share te remappen naar een LPT1: poort.

Wat doet ie met die nieuwere desktop? Als t alleen voor Exact is... prima. Maar zodra die aan een netwerk hangt: Upgraden.

Best kans dat t ook wel onder win7 werkt en desnoods in virtualbox oid. (Wel 32bit pakken)
Ik meen dat ik 'm ooit onder win7 prima werkend heb gekregen.
Nee alles nog de 7.38 versie van Exact.
Printer heb ik werkend via 't netwerk.

Upgraden niet noodzakelijk, heb alleen lokale verbindingen ingeschakeld via Firewall.
Zodat alleen de printer op t netwerk aangesloten kan worden met de computer.

Heb de keuze gemaakt om een nieuwe desktop te bouwen aangezien de leeftijd van mijn Opa.
Als ik het in virtualbox moet gaan draaien wordt het net even iets te ingewikkeld voor hem.

Windows 7 ook geprobeerd met compabiliteits modus maar die wilt helaas geen DOS draaien.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:13:
[...]

Windows 7 ook geprobeerd met compabiliteits modus maar die wilt helaas geen DOS draaien.
Exact is een 16bit programma. Onder een win32 bit OS moet dat lukken, iig de meeste kans. Win7-64bit gok ik niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:12:
Exact voor dos werkt inderdaad onder Win7 32bit (heb me trouwens nooit verdiept in het printen).
Voor zover ik het nog weet heb ik bij de installatie (1 op 1 gekopieerd van een andere machine) alleen de werkmap in de eigenschappen van de snelkoppeling aangepast naar het pad van emenu.exe (je zou nog even in emenu.ini kunnen kijken of het daar goed staat)
Overigens moet je net als bij XP de files in config.nt aanpassen naar 150
Op de oude computer stonden de Exact bestanden in de Mijn documenten.
Alleen zodra ik ze dus nu in de Mijn documenten zet op de nieuwe locatie dan krijg ik de foutmelding.

De emenu.ini en de paden in eigenschappen van de snelkoppelingen staan allemaal goed.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:15:
[...]

Op de oude computer stonden de Exact bestanden in de Mijn documenten.
Alleen zodra ik ze dus nu in de Mijn documenten zet op de nieuwe locatie dan krijg ik de foutmelding.

De emenu.ini en de paden in eigenschappen van de snelkoppelingen staan allemaal goed.
Hard-coded paths in config files? naar de username-folder? Andere pc = andere username vaak = andere mijndocumenten folder tov c:\

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:16:
[...]

Hard-coded paths in config files? naar de username-folder? Andere pc = andere username vaak = andere mijndocumenten folder tov c:\
Heb de zelfde Username gedaan op de nieuwe computer.
Dus de path's zouden 't zelfde moeten zijn in theorie.

C:\NAAM\Mijn Documenten (Hier stonden alle exact bestanden).
Exact stond zelf geinstalleerd op het bureaublad in een map genaamd: Exactmap (Daar in elke eigenschappen de snelkoppeling path gewijzigd naar het juiste).

Dus exact draait wel, maar zodra ik een klant invul en wil openen krijg ik dus de foutmelding.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:18:
[...]

Heb de zelfde Username gedaan op de nieuwe computer.
Dus de path's zouden 't zelfde moeten zijn in theorie.

C:\NAAM\Mijn Documenten (Hier stonden alle exact bestanden).
Exact stond zelf geinstalleerd op het bureaublad in een map genaamd: Exactmap (Daar in elke eigenschappen de snelkoppeling path gewijzigd naar het juiste).

Dus exact draait wel, maar zodra ik een klant invul en wil openen krijg ik dus de foutmelding.
Zoek de hele exact map ff door of er nog elders verwijzingen naar paden staan.

En had je config.nt aangepast en eventueel andere path verwijzingen in je dos environment variablen
https://www.computerhope.com/issues/ch000549.htm?

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2017 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:20:
[...]

Zoek de hele exact map ff door of er nog elders verwijzingen naar paden staan.

En had je config.nt aangepast en eventueel andere path verwijzingen in je dos environment?
Waar kan ik de config.nt vinden?
Verder niet zo bekend namelijk met DOS applicaties.

Ik ben hoogstwaarschijnlijk donderdag weer bij mijn Opa aanwezig en dan ga ik even alle tips verwerken en kijken of ik eruit kan komen.

• DJSmiley
\winnt\system32\ uit mn hoofd

zowel files als buffers (files 120 en buffers 40 dacht ik voor Exact dos)

Overigens blijf ik van mening dat je beter de tijd ff kan stoppen in Win7-32bit dan XP-SP2

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2017 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:22:
\winnt\system32\ uit mn hoofd

zowel files als buffers (files 120 en buffers 40 dacht ik voor Exact dos)
Ik kom er donderdag op terug met alle tips & tricks!
Hartstikke bedankt tot zo ver.
Pagina: 1