• est-1913
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Divers. Het gamen zal het meest van de computer vragen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de €800.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Samsung SSD 840 Evo Series 120GB, SATA600, 2.5
1TB HDD van Western Digitall
Monitor: Benq GW2270(1080p) 2x
Toetsenbord, muis etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, videokaart, processor, RAM, voeding, case.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te lawaaierig.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.

Wat verwacht je van ons?
Het maximale uit mijn budget halen.

Zelf ben ik tot het volgende gekomen via pcpartpicker:
(https://de.pcpartpicker.com/list/P8YNtJ)

Ben benieuwd of jullie iets kunnen verbeteren! Ben zeer geïnteresseerd in jullie meningen. Zelf heb ik weinig ervaring met het selecteren van onderdelen, dus ik hoop dat jullie expertise wat kan bijdragen aan mijn systeem.

Bij voorbaat dank!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 08:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees de sticky topics eens in https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121en maak je startpost iets completer.

Verder mis ik een monitor genoemd/gewenst. En dat heeft meteen impact op "welke games speel je, welke resolutie etc"; een 1060 gaat het bij shooters zoals BF1 nog wel op 1080p doen maar een upgrade zal "verplicht" worden als je over 3 jaar ook nieuwe CoD of BF wil spelen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• est-1913
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03-2021
MAX3400 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:55:
Lees de sticky topics eens in https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121en maak je startpost iets completer.

Verder mis ik een monitor genoemd/gewenst. En dat heeft meteen impact op "welke games speel je, welke resolutie etc"; een 1060 gaat het bij shooters zoals BF1 nog wel op 1080p doen maar een upgrade zal "verplicht" worden als je over 3 jaar ook nieuwe CoD of BF wil spelen.
Ik heb mijn iets startpost gewijzigd. Monitor is dus 1080p en al reeds in bezit. Ik zal zo nog wat meer informatie toevoegen.

Met welke videokaart ben ik de komende jaren wel voorzien? Zou een upgrade naar de 6gb versie van de 1060 daarvoor al genoeg zijn?

[Voor 3% gewijzigd door est-1913 op 08-09-2017 20:04]

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Tja echt future proof moet je naar een 1070 kijken. Maar als ik jou was zou ik nu een 1050 ti of 1060 3gb halen en later upgraden want de vidkaarten zijn overpriced momenteel.

• nickxofficial
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-07 09:35

nickxofficial

I'm a techie!

De Wraith cooler van Ryzen is niet zo luid. Ook koelt hij redelijk goed, dat is mooi meegenomen.

De 3GB editie zal eerst wel voldoen. Over een aantal jaar zul je toch moeten upgraden, wil je bijblijven met de games. Hetzelde wat @LucaDeTweaker zegt.

Die behuizing die je hebt gekozen, is niet echt super. Er zit maar 1 fan bij en ik heb geen idee of hij fan filters heeft. Ik zou zelf kiezen voor een https://tweakers.net/pric...masterbox-lite-5/reviews/ met een extra fan erbij. Bijvoorbeeld deze https://tweakers.net/pric...re-wings-2-140mm/reviews/

Nick

• AMDRadeon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-01-2018
Is dit wat TS?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 228,95€ 228,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 55,80€ 55,80
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,95€ 139,95
1Seasonic G-series 450 watt€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,54
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee