Toon posts:

15 pk yamaha(elek. start) bb bypassen zonder sleutel??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wil graag mijn elektrisch gestarte buitenboordmotor zonder sleutel bypassen. Er zit een 7-polige stekker aan die naar het contactslot toe gaat, echter heb ik de console +boot in de haven liggen en de motor staat thuis. kan ik de motor op de accu aansluiten en een paar van de 7-polen met elkaar verbinden zodat de motor gestart wordt zonder dat ik de motor hoef aan te trekken(dit leidt nl niet tot een gestarte motor) Graag alleen reageren hoe ik de motor kan bypassen, niet hoe ik hem met het trekkoord aan krijg. Bedankt!

mvg.,
Rick Rietveld

Alle reacties

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

Als er geen startonderbreking via ECU ofzo op zit is het een kwestie van de draadjes die het slot normaal verbindt doorverbinden en dan een schakelaartje ertussen om hem te starten. Welke draden aan elkaar moeten is nogal lastig te bepalen met alleen "er zit een 7-polige stekker aan".

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

-tom-562

Oliesjeik

Even het elektrische schema napluizen. Als er geen startonderbreker op zit dan is het een kwestie van de bobine 'direct' aan ziet te sluiten op de ontsteking (zonder onderbreking van een contactslot).

Vaak bu'j te bang!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:19
Vaak zit het elektrische gedeelte achter het contactslot. Dit is vaak een module, als deze los zit kun je makkelijk met bijvoorbeeld een schroevendraaier. Wat ik zelf hiervan het voordeel vindt is dat er dmv een veer het contactslot na de start terugdraait. Een gewone schakelaar kan er toe leiden dat de startmotor te lang doordraait of zelfs permanent.

Heb je misschien een foto van je contactslot (het liefst zonder kappen)?

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Gewoon stekker los en trekken! Choke wel even aanzetten als dat nodig is.

K

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Als je elektrisch wil starten even het startrelais aan plus leggen.

K

Pagina: 1