Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor 10 jarige

Pagina: 1
Acties:

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 20:15
Hallo, mijn vriendin haar dochter is 10 jaar en heeft een laptop voor school nodig, ik heb wel al wat rond gekeken maar ben niet zo thuis in de laptop HW, de vorige keer toen ik er zelf één nodig had heb ik de BBG voor laptops gebruikt maar dat was een gamelaptop in een andere prijs klasse.

Wat ga je met je laptop doen?
Ze moet online huiswerk maken en verslagen/presentaties maken maw office.

Wat is je budget?
Niet meer dan 300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat niet mee naar school maar moet wel mee naar d'r vader.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, ik heb wel wat chromebooks gezien maar weet eigenlijk niet of die alles kunnen, internetten uiteraard wel maar ben niet zo thuis in het chromebook OS, denk persoonlijk dat Windows 10 makkelijker is.

Office licentie is geen probleem die kan ik via mijn werk krijgen, ik weet niet of er iemand ervaring heeft met een kind dat werkt op zo'n 11,6 inch scherm, lijkt mij wat aan de kleine kant.

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Altijd HP gebruikt voor school!

pricewatch: HP 15-ay081nd

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Bedenk ook dat je via Schoolspot.nl Office365 ProPlus voor 4 euro per jaar hebt. Of Office 2016 voor 27 euro. Ja, is niet gratis, maar toch.
2e hands alternatief: V&A aangeboden: Weinig gebruikte 15" laptop met 1 TB HDD

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
categorie: Laptops

Tsja, tot 300 euro heb je niet veel keus.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:58
@zetje01 hoezo? Je hebt heel de V&A toch nog?
V&A aangeboden: Dell Latitude E5530

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
@jeroen3 Tsja, ik hou niet van tweedehands computers.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 06:22
Chromebook, goedkoop, veilig en je kan er meer mee dan je denkt. (Offline werken is heel goed mogelijk met veel dingen, al heeft tegenwoordig iedereen wel WiFi ter beschikking)
Office online en anders Google Docs.
Heeft een 10 jarige al verplicht MS office nodig dan?

Enige wat er niet echt mee kan is gamen (tenminste.... Browsergames gaan dus wel).
Koppel je de Chromebook dan ook nog eens (nu of in de toekomt) aan haar telefoon en ze kan beide samen gebruiken.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Windows gaat hem in elk geval niet worden voor dat budget, dat budget kan je dan beter verdubbelen om geen langzaam prul te kopen waar ze zich de komende jaren vanaf het moment van aanschaf al aan gaat ergeren. Dan kan je aan zoiets denken: pricewatch: Cube Thinker i35 (ik heb hem zelf ook :) 580 euro via Gearbest incl invoer en btw)

Maar zoals ik al poste, die Chromebook zal waarschijnlijk goed genoeg zijn.

Verwijderd

Kanje dan niet beter een laptop aanschaffen met een n3540 cpu, straks willen ze minecraften, en heb je een beetje power over

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor dat bedrag kun je beter een 2e hands laptop, of beter nog, een (evt 2e hands) desktop halen. Nieuw is voor dat bedrag volgens mij niet fatsoenlijks te krijgen (met in m'n achterhoofd de ervaring dat kinderen van 10 jaar lang niet altijd voorzichtig zijn met hun spullen).

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:49:
Chromebook, goedkoop, veilig en je kan er meer mee dan je denkt. (Offline werken is heel goed mogelijk met veel dingen, al heeft tegenwoordig iedereen wel WiFi ter beschikking)
Office online en anders Google Docs.
Heeft een 10 jarige al verplicht MS office nodig dan?

Enige wat er niet echt mee kan is gamen (tenminste.... Browsergames gaan dus wel).
Koppel je de Chromebook dan ook nog eens (nu of in de toekomt) aan haar telefoon en ze kan beide samen gebruiken.
Al heeft 'ie MSOffice nodig, dan volstaat Office Online ook gewoon.

Het grootste voordeel van een Chromebook is dat 'ie er vooral niet meer mee kan dan wat de bedoeling is, zoals slopen. Dat OS is net als bij een telefoon net wat extra dichtgetimmerd.

• kdekker
  • Niet online
Het allergrootste nadeel is dat je dan 'compleet' overgeleverd bent aan Google. Dat is m.i. zo mogelijk nog slechter dan Microsoft. Ik zou zelf die prijs niet willen betalen.

Verwijderd

kdekker schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:19:
Het allergrootste nadeel is dat je dan 'compleet' overgeleverd bent aan Google. Dat is m.i. zo mogelijk nog slechter dan Microsoft. Ik zou zelf die prijs niet willen betalen.
Dat kan wel zijn, maar als de hele school al gebruikt maakt van Google Apps, wat er veel doen, dan kan je toch al niet anders.

Zelf zit ik met zakelijke en privemail ook (nog) via Google Apps en Gmail, omdat ik nog geen fijnere/betere emaildienst ben tegengekomen. Het zijn toch naar mijn mening de beste spamfilters, en het meest stabiel (het heeft er naar mijn weten nog nooit uitgelegen sinds ik het heb, vanaf het begin, alweer 13 jaar ofzo?), en het werkt net wat prettiger dan Microsoft, Zoho of Proton. Ook de integratie met Android is natuurlijk wel handig. Een NL provider wil ik zeker niet voor de e-mail, daar had ik in het verleden veel te veel storingen mee, daar heb ik wel van geleerd, dat laat ik wel aan de grote jongens over. Ik weet niet echt een alternatief, zeker niet voor Android/mobiel, Apple wil ik zelf al helemaal niet (serieus geprobeerd een aantal keer in de afgelopen 10 jaar, maar niet mijn ding).

Anywayz, mijn nichtje heeft gisteren deze Windows Asus https://tweakers.net/pricewatch/compare/833417;958223/ genomen, maar zelf had ik dan toch die Acer genomen, want dubbel geheugen en opslag en geen glanzend scherm zoals die Vivobook wel heeft.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55
Stoelpoot schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:40:
[...]

Al heeft 'ie MSOffice nodig, dan volstaat Office Online ook gewoon.
Die online office is echt niet gelijkwaardig als de "normale" (geïnstalleerde) versie.

• Stoelpoot
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:07:
[...]

Die online office is echt niet gelijkwaardig als de "normale" (geïnstalleerde) versie.
Voor een 10-jarige de komende 6-8 jaar wel hoor.

• kdekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:02:
[...]

Dat kan wel zijn, maar als de hele school al gebruikt maakt van Google Apps, wat er veel doen, dan kan je toch al niet anders.
Tja. Ik heb helaas - uiteraard beperkt tot mijn eigen omgeving - scholen nog niet erg hard zien nadenken over privacy, wat plaats je op sociale media, hoe beveilig je intranet. Het is allemaal wat 'het overkomt je en men weet er nauwelijks raad mee'.
Zelf zit ik met zakelijke en privemail ook (nog) via Google Apps en Gmail, omdat ik nog geen fijnere/betere emaildienst ben tegengekomen. Het zijn toch naar mijn mening de beste spamfilters, en het meest stabiel (het heeft er naar mijn weten nog nooit uitgelegen sinds ik het heb, vanaf het begin, alweer 13 jaar ofzo?), en het werkt net wat prettiger dan Microsoft, Zoho of Proton. Ook de integratie met Android is natuurlijk wel handig. Een NL provider wil ik zeker niet voor de e-mail, daar had ik in het verleden veel te veel storingen mee, daar heb ik wel van geleerd, dat laat ik wel aan de grote jongens over. Ik weet niet echt een alternatief, zeker niet voor Android/mobiel, Apple wil ik zelf al helemaal niet (serieus geprobeerd een aantal keer in de afgelopen 10 jaar, maar niet mijn ding).
Dat snap ik niet helemaal. De meeste mensen hebben toch een provider waar je internet van afneemt? Daar zit vaak (altijd?) een mailbox bij. Je hoeft geen gebruik te maken van gratis mailboxen? De reputatie van providers als Xs4all, Solcon etc is toch niet zo slecht? Ik heb al vele jaren internet, maar zelfs heel vroeger, was het gratis email van hccnet (met modem) betrouwbaar (voor zover je met een modem van betrouwbaar internet kon spreken). De privacywetgeving in de VS is zo anders als in de NL, dat ik om die reden alleen al geen VS provider wil hebben (alhoewel privacy in de NL ook een heter hangijzer wordt).
Anywayz, mijn nichtje heeft gisteren deze Windows Asus https://tweakers.net/pricewatch/compare/833417;958223/ genomen, maar zelf had ik dan toch die Acer genomen, want dubbel geheugen en opslag en geen glanzend scherm zoals die Vivobook wel heeft.
Ja, mat heeft de voorkeur, maar ja, als je nu geen last hebt van een glimmend scherm? Je kunt het wel gebruiken om jezelf op te tutten :-)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kdekker schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:36:
[...]

Tja. Ik heb helaas - uiteraard beperkt tot mijn eigen omgeving - scholen nog niet erg hard zien nadenken over privacy, wat plaats je op sociale media, hoe beveilig je intranet. Het is allemaal wat 'het overkomt je en men weet er nauwelijks raad mee'.

[...]

Dat snap ik niet helemaal. De meeste mensen hebben toch een provider waar je internet van afneemt? Daar zit vaak (altijd?) een mailbox bij. Je hoeft geen gebruik te maken van gratis mailboxen? De reputatie van providers als Xs4all, Solcon etc is toch niet zo slecht? Ik heb al vele jaren internet, maar zelfs heel vroeger, was het gratis email van hccnet (met modem) betrouwbaar (voor zover je met een modem van betrouwbaar internet kon spreken). De privacywetgeving in de VS is zo anders als in de NL, dat ik om die reden alleen al geen VS provider wil hebben (alhoewel privacy in de NL ook een heter hangijzer wordt).

[...]

Ja, mat heeft de voorkeur, maar ja, als je nu geen last hebt van een glimmend scherm? Je kunt het wel gebruiken om jezelf op te tutten :-)
Ik denk dat voor een kind van 10, de komende paar jaren privacy wel het minst belangrijk zullen zijn. In vergelijking met wat er op Snapchat, Instagram, Facebook en dergelijke wordt geplempt, zullen een paar documenten in de cloud het minst erg zijn.

En laten we eerlijk zijn: email via je provider wordt echt puur door enkele tweakers gebruikt, of door een paar puristen. De rest van de wereld draait op Gmail en Outlook.

300 euro is wel een strikt budget. Dan past een Chromebook daar beter in dan een Windows-based laptop. Die goedkope dingen met 32GB eMMC kaartjes, zoals de HP Stream, daar wordt je echt niet vrolijk van. En tja, dan lever je inderdaad wat in qua mogelijkheden en privacy. Maar dat is toch totaal voorbij zodra het kind een eerste smartphone krijgt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

kdekker schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:36:
Dat snap ik niet helemaal. De meeste mensen hebben toch een provider waar je internet van afneemt? Daar zit vaak (altijd?) een mailbox bij. Je hoeft geen gebruik te maken van gratis mailboxen?
Een (gratis) emailadres van je provider moet je echt nooit doen. Als je van provider wisselt ben je het kwijt, verder: geen grote attachments, kleinere mailbox, soms/vaak gedoe met uitgaande mailserver, slechtere spamfilters, minder stabiel. Xs4all heeft pas een aardige storing gehad: nieuws: Xs4all-storing duurde 24 uur en trof klanten in verschillende regio's... 24 uur nog wel! Dit bedoel ik maar. In het verleden 2 maal een week storing gehad bij KPN en datzelfde ook bij Vodafone. Je zal je email er maar via hebben lopen. Provider Online heeft volgens mij de meeste storingen, die heb ik al 3 keer achter elkaar voorbij zien komen op de nieuwsberichten op Tweakers.

Neuh, beter dan Gmail/Google Apps ben ik nog niet tegengekomen. En als je niet bij de Amerikanen wilt kan je zoals gezegd ook zoiets als Zoho of ProtonMail nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 10:53 ]

Verwijderd

alles mooi en aardig, maar hoe presteert zon acer met n4350 cpu dan?
kijk als je volgend jaar weer een andere moet aanschaffen,da beter nu meer uitgeve

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:50:
[...]

Een (gratis) emailadres van je provider moet je echt nooit doen. Als je van provider wisselt ben je het kwijt, verder: geen grote attachments, kleinere mailbox, soms/vaak gedoe met uitgaande mailserver, slechtere spamfilters, minder stabiel. Xs4all heeft pas een aardige storing gehad: nieuws: Xs4all-storing duurde 24 uur en trof klanten in verschillende regio's... 24 uur nog wel! Dit bedoel ik maar. In het verleden 2 maal een week storing gehad bij KPN en datzelfde ook bij Vodafone. Je zal je email er maar via hebben lopen. Provider Online heeft volgens mij de meeste storingen, die heb ik al 3 keer achter elkaar voorbij zien komen op de nieuwsberichten op Tweakers.

Neuh, beter dan Gmail/Google Apps ben ik nog niet tegengekomen. En als je niet bij de Amerikanen wilt kan je zoals gezegd ook zoiets als Zoho of ProtonMail nemen.
Vergeet ook niet dat webmail vaak een ramp is. Elke gratis provider heeft dit een stuk beter voor elkaar.

Provider-email is een relikwie uit het verleden, niet meer relevant.

• kdekker
  • Niet online
Stoelpoot schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:36:
[...]

Vergeet ook niet dat webmail vaak een ramp is. Elke gratis provider heeft dit een stuk beter voor elkaar.

Provider-email is een relikwie uit het verleden, niet meer relevant.
Privé heb je misschien gelijk, zakelijk beslist niet. En het staat ook behoorlijk onprofessioneel als je zakelijke email via gmail.com, outlook.com o.i.d. laat lopen. Maar het is allemaal een beetje off-topic. De topic-starter kiest voor Chrome en daarmee de zegeningen van Google erbij.

Verwijderd

kdekker schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:10:
[...]
Privé heb je misschien gelijk, zakelijk beslist niet. En het staat ook behoorlijk onprofessioneel als je zakelijke email via gmail.com, outlook.com o.i.d. laat lopen. Maar het is allemaal een beetje off-topic. De topic-starter kiest voor Chrome en daarmee de zegeningen van Google erbij.
Juist zakelijk beslist ook. Ooit gehoord van Google Apps (nu G Suite) = Gmail onder eigen domein en Office 365 = Outlook onder eigen domein. Dit kan ook met Zoho en Proton. Echt even onder de steen vandaan kruipen en je kennis updaten ( ;) ) , provider emailadressen is echt iets uit het verleden, iets van 10 jaar geleden, daar ben ik het zeker met stoelpoot mee eens. Maar okee, dit gaat offtopic.

De TS @MaceNL heeft niets meer laten horen, dus we weten niet wat ie gaat doen. Kan een Chromebook zijn (die ik ook al hier aanraadde) of een Windows ding...

• Stoelpoot
  • Niet online
kdekker schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:10:
[...]

Zakelijk is het een veel grotere zonde. Of zou jij het niet erg vinden om je emails van coolblueinfo@ziggo.com te krijgen?

Zakelijk heb je je eigen domein gewoon en is je email-dienst enkel een server, die kan je gewoon veranderen.

Maar we gaan wel een beetje offtopic hier...

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 20:15
Sorry ik was op zakenreis, een desktop is geen optie want hij moet mee naar haar vader, ik weet ook dat 300 euro niet veel geld is maar niet iedereen heeft zoveel geld te besteden en ik ben zelf sinterklaas niet, dat wil niet zeggen dat ik niet iets kan bijleggen.

Ik ben zelf werkzaam in de ICT dus wel degelijk bezig met privacy enz, ik ben alleen niet thuis in laptop hardware.

Zoals ik al zei ik heb Office gratis via mijn werkgever dus die discussie is verder niet nodig, ik weet heus wel dat er andere opties zijn maar dat doet er nu niet toe.

Die Acer die werd gemeld kan bv wel wat zijn, bedankt voor de suggestie.
Pagina: 1