Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet via COAX/andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-11 09:45
Dag Tweakers,

Gisteren is de router in mijn appartementencomplex vervangen door een nieuwe router met maar 1(!!!) ethernet aansluiting. Nu ben ik nog een van de weinige, zo niet de enige hier die écht behoefte heeft aan een bedrade verbinding. Nu vraag ik me af wat jullie idee is. Ik heb al geprobeerd met een trekveer door een loos pvc buisje te komen, alleen kwam deze niet uit op de plek waar de modem hangt. Het kan zijn dat het een extreem lange leiding is maar dit verwacht ik zelf niet. Effectief zal het begin van de buis tot de (gewenste) uitgang ~5/6 meter zijn. Nu is mijn vraag: Wat zouden jullie doen? Tegen mijn huurbaas ingaan en er zelf een router (op eigen kosten) neerhangen? Of toch, internet via de coax? Of de good ol' powerline neerleggen en een kruisje slaan dat de verbinding ook maar een beetje stabiel is? Ook handig om te weten bij deze opties; ik ben niet in staat of van plan om te gaan boren in een buiten of binnenmuur omdat het risico hier echt veel te groot voor is. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

edit: Ook denk ik nog aan een splitter. De kabel die van modem -> router gaat splitten/met een switch verbinden en deze doorlussen naar router én mijn PC.

Groetjes,

Reeker

[ Voor 6% gewijzigd door Reeker op 08-09-2017 18:53 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eens om uit te leggen waarom je een bedrade aansluiting nodig hebt. Dan kunnen we met je meedenken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Reeker
Excuus. Een stabiele connectie om te gamen zonder dat ik ping spikes van over de ~200/500 krijg.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 12:52
Maar lag er voor dat de router vervangen werd dan wel al een kabel? Snap de situatieverandering niet helemaal.

• Reeker
Edwin88 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:57:
Maar lag er voor dat de router vervangen werd dan wel al een kabel? Snap de situatieverandering niet helemaal.
Klopt. De kabel vanuit de modem naar de (oude) router lag er al. Deze wordt dus ook gebruikt naar de nieuwe router toe.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Kan het geen accesspoint zijn, wat je gekregen hebt?

• Edwin88
Kan je niet simpelweg een switch plaatsen die van 1 kabel meerdere uitgangen maakt? Als je inderdaad een access point hebt gekregen is dat ook een oplossing (merk/type?)

[ Voor 34% gewijzigd door Edwin88 op 08-09-2017 22:00 ]

• Reeker
Edwin88 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:59:
Kan je niet simpelweg een switch plaatsen die van 1 kabel meerdere uitgangen maakt?
Precies! Dat lijkt mij dus ook een goede oplossing. Heb je toevallig advies qua unmanaged etc?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Reeker schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:00:
[...]

Precies! Dat lijkt mij dus ook een goede oplossing. Heb je toevallig advies qua unmanaged etc?
Unmanaged, goedkoopste gigabit die je kan vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Reeker
Top! Deze is besteld productreview: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E review door Verwijderd
Ik zal morgen even laten weten hoe het allemaal loopt. Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten?

• Reeker
Edwin88 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:59:
Kan je niet simpelweg een switch plaatsen die van 1 kabel meerdere uitgangen maakt? Als je inderdaad een access point hebt gekregen is dat ook een oplossing (merk/type?)
Geen idee wat voor accesspoint het is. Het zal vast en zeker gewoon werken neem ik aan?

• Edwin88
Kijk even welk merk en type het is en post het hier.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wat voor router?

Is het uberhaupt wel een router? Zo ja dan kan die switch prima. Zo nee dan heb je toch een router alsnog nodig.

• Reeker
Ik krijg hem niet op een veilige manier van de muur af. Het lijkt een beetje op pricewatch: Netgear WAC510 alleen dan met maar 1 ethernet aansluiting. Er staan wel dingen op zoals 2.4ghz, 5ghz en pwr.

Ook deze lijkt er erg veel op pricewatch: Netgear Prosafe PROSAFE WNDAP620-100PES

[ Voor 26% gewijzigd door Reeker op 09-09-2017 12:17 ]

• Reeker
Verdomme, het blijkt een lastig verhaal te zijn. De router/acces point krijgt stroom vanuit de kabel van modem naar boven toe die op de router/acces point komt. Wanneer ik het door lus krijgt het dus geen stroom vanuit de switch. Hoe los ik dit op?

• Edwin88
Er zijn switches die ook PoE geven, dan kan je de kabel gewoon in de switch steken en maakt de switch zelf ook nog PoE beschikbaar. Of je steekt er gewoon een 12v adapter in.

• Reeker
Wat een gedoe zeg. Ik heb deze switch: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E en zover ik er uit kom geeft deze geen PoE. Is een 12V er in knallen niet gevaarlijk wanneer het een soort PoE line is? Ik ben er net namelijk achter gekomen dat het een Ruckus router is. Zeer waarschijnlijk deze: https://www.ruckuswireles...ruckus-indoor/ruckus-r300

Ik heb in de meterkast gekeken bij de base aansluiting van de modem; en wat blijkt: er hangt een adapter van Ruckus waar de kabel insteekt (https://encrypted-tbn0.gs...4kb8o--4cXFy3BYTz2a_LMA_k) en weer een andere UTP kabel de leiding naar boven (dus naar de router zelf) gaat. Het is dus zo dat de router/acces point boven stroom krijgt over de kabel en via de UTP van de modem. Hoe ga ik dit in godsnaam oplossen?

En, wat als ik probeer een PoE 'kabel' (bestaan deze?) te leggen tussen switch en router/acces point?

[ Voor 10% gewijzigd door Reeker op 09-09-2017 19:29 ]

Verwijderd

De AP (die Ruckus) krijgt voeding (meestal 48V) via de UTP kabel. Dus data en stroom gaat over één dezelfde kabel. Dat heet PoE (Power over Ethernet).

Hoef je je niet druk te maken. Als er één kabel naar het AP ligt en alle draden in de UTP kabel zijn correct aangesloten, dan kan je die power injector (dat zwarte doosje met twee UTP aansluitingen) gebruiken. Let op dat de poort met "LAN" naar je switch gaat en de andere UTP naar de AP.

Voordeel: Mocht het nodig zijn om de AP hard te restten of stroom eraf te halen, hoef je alleen de UTP kabel eruit te trekken (beneden).

Dus "PoE kabels" bestaan niet. Het is een gewone UTP kabel waar toevallig óók nog power over heen gaat voor het apparaat aan de andere kant van het kabeltje.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 22:43 ]

• Reeker
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:42:
De AP (die Ruckus) krijgt voeding (meestal 48V) via de UTP kabel. Dus data en stroom gaat over één dezelfde kabel. Dat heet PoE (Power over Ethernet).

Hoef je je niet druk te maken. Als er één kabel naar het AP ligt en alle draden in de UTP kabel zijn correct aangesloten, dan kan je die power injector (dat zwarte doosje met twee UTP aansluitingen) gebruiken. Let op dat de poort met "LAN" naar je switch gaat en de andere UTP naar de AP.

Voordeel: Mocht het nodig zijn om de AP hard te restten of stroom eraf te halen, hoef je alleen de UTP kabel eruit te trekken (beneden).

Dus "PoE kabels" bestaan niet. Het is een gewone UTP kabel waar toevallig óók nog power over heen gaat voor het apparaat aan de andere kant van het kabeltje.
Thanks! duidelijk. Alleen wat doe ik nu in godsnaam?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Reeker schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:26:
[...]

Thanks! duidelijk. Alleen wat doe ik nu in godsnaam?
Een tekening maken van de situatie. Want ik begrijp nog steeds niet waarom je überhaupt een probleem zou hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Reeker
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:20:
[...]

Een tekening maken van de situatie. Want ik begrijp nog steeds niet waarom je überhaupt een probleem zou hebben
Router heeft 1 utp aansluiting en is in gebruik. Ik heb er een extra nodig en heb een switch aangeschaft maar werkt niet ivm PoE. Wat is het advies nu?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:25:
[...]

Router heeft 1 utp aansluiting en is in gebruik. Ik heb er een extra nodig en heb een switch aangeschaft maar werkt niet ivm PoE. Wat is het advies nu?
De poe-injector verplaatsen naar de meterkast
De poe-injector niet verplaatsen maar daar ook je switch neerzetten en van daar uit je appartement zien te bereiken
Alvast wennen aan 500ms ping

Inderdaad, wat je in je TS al opgesomd hebt. 'k Bedoel: moeten wij nu een beslissing voor je nemen, kennelijk het liefst gebaseerd op zo weinig mogelijk informatie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Kun je niet gewoon die poe injector er tussenuit halen? Dan heb je geen poe op de kabel die je in je appartement krijgt, dus kan die zonder problemen in jouw switch. Vervolgens doe je vanuit die switch wat je voorheen ook deed en laat je die Ruckus en die poe injector in de kast liggen. Dan zit je volgens mij gewoon op de oude, goede (?) situatie.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het verhaal van OP is op zijn minst erg onduidelijk, maar het is in feite toch niet zo moeilijk? 1 kabel komt dus binnen, die komt vanaf een modem neem ik aan.

Ethernetkabel modem > Switch > Ethernetkabel naar POE doosje > Ethernetkabel van POE doosje naar AP
.......................................Switch > Ethernetkabel naar je PC

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Reeker
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:39:
[...]

De poe-injector verplaatsen naar de meterkast
De poe-injector niet verplaatsen maar daar ook je switch neerzetten en van daar uit je appartement zien te bereiken
Alvast wennen aan 500ms ping

Inderdaad, wat je in je TS al opgesomd hebt. 'k Bedoel: moeten wij nu een beslissing voor je nemen, kennelijk het liefst gebaseerd op zo weinig mogelijk informatie?
Zo weinig mogelijk? Ik kan het niet completer beschrijven dan ik nu doe. Ik ben absoluut niet handig met netwerken laat staan de oplossingen hiervoor. Daarom vraag ik om een oplossing omdat ik weet dat er mensen zijn die meer ervaring hebben hier. En de beslissing dus niet makkelijk te maken is voor mij.

• Kuusj

Kuusj

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:16:
[...]

Zo weinig mogelijk? Ik kan het niet completer beschrijven dan ik nu doe. Ik ben absoluut niet handig met netwerken laat staan de oplossingen hiervoor. Daarom vraag ik om een oplossing omdat ik weet dat er mensen zijn die meer ervaring hebben hier. En de beslissing dus niet makkelijk te maken is voor mij.
Dat is niet erg, maar probeer dan een foto of tekening in Paint te maken, dat maakt het in deze situatie veel duidelijker :)

• Reeker
kuusj98 schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:15:
Het verhaal van OP is op zijn minst erg onduidelijk, maar het is in feite toch niet zo moeilijk? 1 kabel komt dus binnen, die komt vanaf een modem neem ik aan.

Ethernetkabel modem > Switch > Ethernetkabel naar POE doosje > Ethernetkabel van POE doosje naar AP
.......................................Switch > Ethernetkabel naar je PC
Het is zoals volgt nu: Ethernet kabel modem -> PoE doosje -> AP/Router -> end. Puur omdat de switch niks doet nu. Wat gewenst zou zijn is: Ethernet modem -> (PoE doosje) -> switch -> AP/router ÉN utp naar PC. Daar zoek ik een oplossing voor.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:18:
[...]

Het is zoals volgt nu: Ethernet kabel modem -> PoE doosje -> AP/Router -> end. Puur omdat de switch niks doet nu. Wat gewenst zou zijn is: Ethernet modem -> (PoE doosje) -> switch -> AP/router ÉN utp naar PC. Daar zoek ik een oplossing voor.
Dan zet je die switch toch tussen het modem en het poe doosje?

• Reeker
Verwijderd1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:07:
Kun je niet gewoon die poe injector er tussenuit halen? Dan heb je geen poe op de kabel die je in je appartement krijgt, dus kan die zonder problemen in jouw switch. Vervolgens doe je vanuit die switch wat je voorheen ook deed en laat je die Ruckus en die poe injector in de kast liggen. Dan zit je volgens mij gewoon op de oude, goede (?) situatie.
Precies. Dit lijkt mij dus ook, alleen kan ik die er zomaar tussenuit halen? Er is nog een ander netwerk hier in het complex voor de benedenverdieping en ik weet niet of die op PoE based is. Het enige wat ik dan nu zou moeten doen is de Ruckus van een 12v adapter moeten voorzien zodat hij niet PoE based is.

• Kuusj

Kuusj

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:18:
[...]

Dat gaat niet, je moet die PoE injector pas ná de switch gebruiken. Dus in plaats van de modemkabel direct in het PoE doosje duwen, de modemkabel in de switch duwen, en dan op een andere poort van de switch een andere patchkabel naar de LAN-poort van de PoE injector.
Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:19:
[...]

Precies. Dit lijkt mij dus ook, alleen kan ik die er zomaar tussenuit halen? Er is nog een ander netwerk hier in het complex voor de benedenverdieping en ik weet niet of die op PoE based is. Het enige wat ik dan nu zou moeten doen is de Ruckus van een 12v adapter moeten voorzien zodat hij niet PoE based is.
Men heeft hooguit 20 seconden geen internet als je die switch ertussen zet. Het enige wat je nu nog mist is een kleine patchkabel tussen de switch en de LAN-poort van de PoE injector.

[ Voor 32% gewijzigd door Kuusj op 10-09-2017 01:22 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Schroef die PoE injector van de muur en hang hem naast je ruckus. Knoop die twee kabels aan elkaar, en klaar ben je.

• Kuusj

Kuusj

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/ncxt-fawTbmXK1Owc_gfHw.png
Simpeler kan ik het niet maken :P

• Reeker
Goed, desondanks de 'onduidelijke' uitleg. Hier een tekening:

https://imgur.com/a/5yVzS

• Kuusj

Kuusj

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:26:
Goed, desondanks de 'onduidelijke' uitleg. Hier een tekening:

https://imgur.com/a/5yVzS
In dat geval sloop je de PoE injector op de begane grond er tussen uit, en steek je die op de eerste verdieping in zoals mijn tekening.

• Reeker
kuusj98 schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:28:
[...]

In dat geval sloop je de PoE injector op de begane grond er tussen uit, en steek je die op de eerste verdieping in zoals mijn tekening.
Klopt. Dat zou ik in principe ook willen doen, alleen is het een algemene ruimte (overloop) dus verwacht ik niet dat mijn huurbaas er heel blij mee zal zijn.

• Kuusj

Kuusj

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:28:
[...]

Klopt. Dat zou ik in principe ook willen doen, alleen is het een algemene ruimte (overloop) dus verwacht ik niet dat mijn huurbaas er heel blij mee zal zijn.
Hmm, dan zul je zoiets als dit moeten kopen pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 48V, 0.5A zodat je de begane grond met rust kunt laten. Heb nog nooit PoE injected Ethernet in een switch of ander apparaat gedaan, zou dus niet weten of dat kwaad kan.

• Reeker
kuusj98 schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:31:
[...]

Hmm, dan zul je zoiets als dit moeten kopen pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 48V, 0.5A zodat je de begane grond met rust kunt laten. Heb nog nooit PoE injected Ethernet in een switch of ander apparaat gedaan, zou dus niet weten of dat kwaad kan.
Dat weet ik dus niet. Ik weet niet hoeveel volt die AP veilig kan houden aangezien er dan een dubbele belasting op komt (toch?). Ik denk dat ik het liefste die hele PoE troep er uit gooi. Het voegt echt veel te weinig toe daarvoor.

• Kuusj

Kuusj

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:32:
[...]

Dat weet ik dus niet. Ik weet niet hoeveel volt die AP veilig kan houden aangezien er dan een dubbele belasting op komt (toch?). Ik denk dat ik het liefste die hele PoE troep er uit gooi. Het voegt echt veel te weinig toe daarvoor.
Een snelle Google later blijkt dat dit geen kwaad kan, normale CAT5/6 kabels gebruiken die aders normaliter niet, en apparaten vragen aan elkaar of ze compatible zijn alvorens er stroom wordt gestuurd.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:28:
[...]

Euh, het lijkt me logisch dat je eerst even met de huisbaas gaat praten, voordat je zijn netwerkapparatuur gaat slopen. Wie weet spreekt-ie Nederlands en kunnen jullie in overleg een oplossing bedenken waar jullie allebei happy van worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Even een paar begrippen duidelijk krijgen.
Je hebt geen router, maar een AP.
Het is zeer de vraag of je PoE gebruikt, hoe krijgt de AP nu stroom? Zit daar geen stekker aan?

Ik zie het probleem niet zo: je sluit de UTP kabel die van de router op de begane grond komt aan op de switch.
Vervolgens sluit je de AP aan op de switch met behulp van een andere UTP kabel.
De AP moet nu ook een stekker hebben: haal die uit het stopcontact, leg daar een stekkerblok neer en prik daar zowel de switch als AP op in en klaar is Klara.

Mocht de AP werkelijk met PoE van stroom worden voorzien, dan kom je inderdaad uit op de situatie zoals @kuusj98 geschetst heeft. Maar de meeste AP's hebben ook de mogelijkheid voor een "eigen" stroomvoorziening, PoE is slechts een optie (dus niet verplicht).

Overigens: als je 1 PC hebt waar je op gamet, kun je die in de huidige situatie toch gewoon aansluiten op die ene poort? Of zijn er meer zaken die je bedraad aan wil sluiten?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Reeker
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:00:
[...]

Euh, het lijkt me logisch dat je eerst even met de huisbaas gaat praten, voordat je zijn netwerkapparatuur gaat slopen. Wie weet spreekt-ie Nederlands en kunnen jullie in overleg een oplossing bedenken waar jullie allebei happy van worden
Goed verhaal. Alleen geeft hij aan er niks mee te doen.

• Reeker
Pietervs schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:45:
Even een paar begrippen duidelijk krijgen.
Je hebt geen router, maar een AP.
Het is zeer de vraag of je PoE gebruikt, hoe krijgt de AP nu stroom? Zit daar geen stekker aan?

Ik zie het probleem niet zo: je sluit de UTP kabel die van de router op de begane grond komt aan op de switch.
Vervolgens sluit je de AP aan op de switch met behulp van een andere UTP kabel.
De AP moet nu ook een stekker hebben: haal die uit het stopcontact, leg daar een stekkerblok neer en prik daar zowel de switch als AP op in en klaar is Klara.

Mocht de AP werkelijk met PoE van stroom worden voorzien, dan kom je inderdaad uit op de situatie zoals @kuusj98 geschetst heeft. Maar de meeste AP's hebben ook de mogelijkheid voor een "eigen" stroomvoorziening, PoE is slechts een optie (dus niet verplicht).

Overigens: als je 1 PC hebt waar je op gamet, kun je die in de huidige situatie toch gewoon aansluiten op die ene poort? Of zijn er meer zaken die je bedraad aan wil sluiten?
Dank voor de uitleg. Het PoE verhaal zoals jij het schetst zal ik moeten uitzoeken en kijken of de andere AP hier in huis ook PoE based is. Ik zou het liefste zo'n PoE bakje gebruiken als Kuusj zegt of gewoon een 12v adapter op de overloop. Langzaam maar zeker komen we er wel. Is een PoE switch een andere oplossing?

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:24:
[...]

Dank voor de uitleg. Het PoE verhaal zoals jij het schetst zal ik moeten uitzoeken en kijken of de andere AP hier in huis ook PoE based is. Ik zou het liefste zo'n PoE bakje gebruiken als Kuusj zegt of gewoon een 12v adapter op de overloop. Langzaam maar zeker komen we er wel. Is een PoE switch een andere oplossing?
Ja, dat is een andere oplossing. Maar veel duurder, en om een PoE switch aan te schaffen om er 1 apparaat mee van stroom te voorzien redelijk overkill :) Ik denk dat een losse PoE injector dan toch een stukje goedkoper is.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Reeker
Pietervs schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:24:
[...]

Ja, dat is een andere oplossing. Maar veel duurder, en om een PoE switch aan te schaffen om er 1 apparaat mee van stroom te voorzien redelijk overkill :) Ik denk dat een losse PoE injector dan toch een stukje goedkoper is.
True. Alleen anders wordt het echt een chaos qua draden op de overloop hier. Met een PoE switch zal het overzichtelijker zijn denk ik, en hopelijk werkt het dan ook.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:21:
[...]
Goed verhaal. Alleen geeft hij aan er niks mee te doen.
Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:30:
[...]
True. Alleen anders wordt het echt een chaos qua draden op de overloop hier. Met een PoE switch zal het overzichtelijker zijn denk ik, en hopelijk werkt het dan ook.
Sorry, maar nu ben je wel heel erg doorzichtig. Die chaos interesseert je niets, je zoekt een oplossing die je verborgen kunt houden voor de huisbaas

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Reeker
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:16:
[...]

[...]

Sorry, maar nu ben je wel heel erg doorzichtig. Die chaos interesseert je niets, je zoekt een oplossing die je verborgen kunt houden voor de huisbaas
Nee hoor. Die draden zijn een probleem voor mn huurbaas. Niet perse voor mij. En ik hoef niks te verbergen voor hem. Ik zorg voor een eigen oplossing; eentje waar hij niet aan mee wil denken of betalen.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
@Reeker wat doe je moeilijk mijns inziens.
Als je bij de technische ruimte kan komen waar nu de injector hangt, en je overlegt met je huisbaas dat je dit iets kan/mag veranderen (en dat je zelf voor die kosten opdraait en het netjes afwerkt) is het niet zo moeilijk.

De kabel die naar jou appartement (nu in de AP) toe gaat steek je rechtstreeks in de modem/router in de technische ruimte, dus zonder de injector.
Deze laat je inkomen op de switch die je graag wilt. vanaf de switch 2 korte kabeltjes nodig, 1 voor in de injector, nummer 2 vanaf injector naar AP.
Dan heb je nog 3 poorten voor jezelf over om bekabeld aan te sluiten (in geval van een 5poorts switch).

Dan krijg je dus de situatie zoals @kuusj98 hierboven al een x aangeeft in de tekening.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Reeker
Annuk schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:47:
@Reeker wat doe je moeilijk mijns inziens.
Als je bij de technische ruimte kan komen waar nu de injector hangt, en je overlegt met je huisbaas dat je dit iets kan/mag veranderen (en dat je zelf voor die kosten opdraait en het netjes afwerkt) is het niet zo moeilijk.

De kabel die naar jou appartement (nu in de AP) toe gaat steek je rechtstreeks in de modem/router in de technische ruimte, dus zonder de injector.
Deze laat je inkomen op de switch die je graag wilt. vanaf de switch 2 korte kabeltjes nodig, 1 voor in de injector, nummer 2 vanaf injector naar AP.
Dan heb je nog 3 poorten voor jezelf over om bekabeld aan te sluiten (in geval van een 5poorts switch).

Dan krijg je dus de situatie zoals @kuusj98 hierboven al een x aangeeft in de tekening.
Klopt. Dit wil ik dus ook doen! Modem -> switch -> dan de Ruckus (zoals beschreven op mijn plaatje, de AP) aansluiten met een 12v adapter en dan van de switch naar mijn PC. Alleen nogmaals, dan weet ik niet of de andere router (beneden wifi) het nog doet omdat het mij niet bekend is of deze ook PoE werkt. Vandaar dat ik dus overweeg om een PoE switch te halen. Dit puur zodat ik het hele systeem niet ondersteboven hoef te leggen.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:55:
[...]

Klopt. Dit wil ik dus ook doen! Modem -> switch -> dan de Ruckus (zoals beschreven op mijn plaatje, de AP) aansluiten met een 12v adapter en dan van de switch naar mijn PC. Alleen nogmaals, dan weet ik niet of de andere router (beneden wifi) het nog doet omdat het mij niet bekend is of deze ook PoE werkt. Vandaar dat ik dus overweeg om een PoE switch te halen. Dit puur zodat ik het hele systeem niet ondersteboven hoef te leggen.
De andere AP heeft dan sowieso z'n eigen injector, als het de injector is die jij eerder linkte is deze is maar voor 1 apparaat, dus alleen het Accespoint wat bij jou hangt (en GEEN router).
Maar als jij de injector weg kan en mag halen in de technische ruimte dan ben je geen andere 12v adapter of iets dergelijks nodig, want dan plaats je de injector bij jezelf NA de switch en voor het AP.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Reeker
Annuk schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:44:
[...]

De andere AP heeft dan sowieso z'n eigen injector, als het de injector is die jij eerder linkte is deze is maar voor 1 apparaat, dus alleen het Accespoint wat bij jou hangt (en GEEN router).
Maar als jij de injector weg kan en mag halen in de technische ruimte dan ben je geen andere 12v adapter of iets dergelijks nodig, want dan plaats je de injector bij jezelf NA de switch en voor het AP.
Ah, op die manier. Dat is inderdaad ook een optie. Dan zal ik alleen er achter moeten komen of de andere AP ook PoE injected is. Zo ja, dan lijkt me die switch de 'enige' optie.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:09
Reeker schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:22:
[...]

Ah, op die manier. Dat is inderdaad ook een optie. Dan zal ik alleen er achter moeten komen of de andere AP ook PoE injected is. Zo ja, dan lijkt me die switch de 'enige' optie.
Als er van de huidige modem maar 1 kabel vertrekt, dan kan die andere AP niet gevoed worden met PoE (aangezien die kabel reeds die Ruckus op jouw verdieping voedt).
PoE is eigenlijk simpel. Ofwel gebruik je een PoE-switch en dan kan je (afhankelijk van het type) voeding geven via elke aangesloten ethernetkabel. Ofwel gebruik je een gewone switch en gebruik je injector per kabel.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Reeker
Arator schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:50:
[...]

Als er van de huidige modem maar 1 kabel vertrekt, dan kan die andere AP niet gevoed worden met PoE (aangezien die kabel reeds die Ruckus op jouw verdieping voedt).
PoE is eigenlijk simpel. Ofwel gebruik je een PoE-switch en dan kan je (afhankelijk van het type) voeding geven via elke aangesloten ethernetkabel. Ofwel gebruik je een gewone switch en gebruik je injector per kabel.
Erg duidelijk uitgelegd. Thanks! Ik ga morgenmiddag eens kijken hoe het in elkaar steekt. Ook heb ik mijn huurbaas nogmaals gevraagd of zijn ICT-er/netwerk medewerker mee wil denken.

• Reeker
Goed, na contact blijkt het een enkele PoE injector te zijn. Die gaat er tussen uit. Er komt een pricewatch: TP-Link TL-SG1008P-8-Port Gigabit Desktop Switch with 4-Port PoE in op aanraden van de netwerk expert van mn huurbaas.
Pagina: 1