Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Gisteren is opeens de rechterkant van mijn monitorscherm donkerder. De monitor is nog behoorlijk nieuw. Ik heb alles geprobeerd: instellingen veranderen, fabrieksintellingen reset, kabels checken, enz. Niets helpt.

Ik dacht eerst aan een probleem binnenin de monitor maar er was een mogelijkheid op de menu van de monitor voor diagnose. De monitor wisselt dan van kleuren. Toen was het scherm wel goed.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door QUILIX op 09-09-2017 12:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10 12:16
De Dell Ultrasharp UP2715K wordt door twee DisplayPort 1.2 aansluitingen aangestuurd. Heb je gecontroleerd of beide kabels goed vastzitten? Helpt dat niet, wissel dan de kabels eens om.

[ Voor 3% gewijzigd door Balance op 08-09-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46
Is er geen setting voor demomode oid?
Heb een scherm gehad die een demomode had, dan ging de helft van het scherm in een andere modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
@Balance De kabels zitten goed. Ik heb het ook verwisseld. Ook een ander kabel geprobeerd.

@paazei De monitor heeft geen demomode. Het heeft wel een diagnose functie waarbij het scherm kleuren toont. Dan is het scherm wel goed.

Misschien videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kan je een andere PC proberen? Dan sluit je eigenlijk alles buiten de monitor uit.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10 12:16
QUILIX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:20:
Het heeft wel een diagnose functie waarbij het scherm kleuren toont. Dan is het scherm wel goed.
Dan kan het haast niet anders dat het toch een connector of kabel is, eventueel aan de zijde van de videokaart.

Heel misschien is het ook nog software, drivers al opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
@bombadil Ik zal mijn laptop zometeen even aansluiten op de monitor.

@Balance Ik ga even kijken of het met een normale hdmi kabel wel goed komt (wel alleen 4k)

[ Voor 40% gewijzigd door QUILIX op 08-09-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Even ter info: Ik heb alles geprobeerd, niets lukt. Morgen maar even naar een reparateur brengen. Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
QUILIX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:49:
Even ter info: Ik heb alles geprobeerd, niets lukt. Morgen maar even naar een reparateur brengen. Dank voor de reacties.
"De monitor is nog behoorlijk nieuw." Hoe nieuw? -> Contact opnemen met de leverancier/winkel en garantie claimen? Ik zou niet zo naar een aparte reparateur stappen, kost jou geld en is mogelijk je garantie spontaan foetsie :).
Pagina: 1