Gaat dit passen?

Pagina: 1
Acties:

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 10:54
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een cooler voor mijn pc, om hem stiller te maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 170,50€ 170,50
1Gigabyte GA-B85M-HD3 R4€ 67,90€ 67,90
1Gainward GeForce GTX 960 2GB OC€ 0,-€ 0,-
1MS-Tech CA-0179€ 44,65€ 44,65
1LG 23MP65HQ-P Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 119,55€ 119,55
1Cooler Master B500€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 460,10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb deze op het oog:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Maar ik twijfel of deze gaat passen, want ik zit met de kast die maar 160mm diep is :9

Iemand een idee of het gaat passen, of misschien een beter idee :+ ?
Max budget is 50 euro
Alvast bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

Als je nou gewoon had gekeken bij de specificaties van de koeler had je kunnen zien dat hij net geen 155mm is, en dus past. Dan had je ook niet onnodig een topic aan hoeven maken. :)

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:50:
Als je nou gewoon had gekeken bij de specificaties van de koeler had je kunnen zien dat hij net geen 155mm is, en dus past. Dan had je ook niet onnodig een topic aan hoeven maken. :)
Ja dat is het hem juist.
op papier zo klopt het.
Maar het moederbord en processor is ook paar mm hoog
8)7

Verwijderd

De kast is overigens 180mm diep hoor :)

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:00:
De kast is overigens 180mm diep hoor :)
Hoezo dom 8)7
Je hebt gelijk!
Ik kan me nu wel voor mijn kop slaan :(
Tijd voor een nieuwe bril ofzo :-( en nog een tas koffie
Ieder geval bedankt voor de hulp _/-\o_

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:07
Waarom wil je eigenlijk zo'n zware koeler voor een niet overklokbare processor? Dan doen een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim of een pricewatch: Arctic Freezer 33 dat net zo stil.

• coolbvrobin
ParaDroid2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:12:
Waarom wil je eigenlijk zo'n zware koeler voor een niet overklokbare processor? Dan doen een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim of een pricewatch: Arctic Freezer 33 dat net zo stil.
Ik koost die wegens de 14.5db een van de stilste zou zijn, en toch zeer goed zou koelen.
Die be quiet is 11 decibel luider.
Of vergis ik me? :?
Maar toch dank je wel voor te reageren, was me wat meer aan het verdiepen in de pricewatch: Arctic Freezer 33
En deze heeft een passieve fan, en zou in principe helemaal stil zijn met lichte taken.
Dat word hem, dank u voor mee te denken! :9
Topic toch niet helemaal nutteloos geweest _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door coolbvrobin op 08-09-2017 17:43 . Reden: Spel fouten en wat toegevoegt ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Het is moeilijk om de geluidsproductie die fabrikanten opgeven te vergelijken met die van andere fabrikanten omdat iedereen op een andere manier test. Er staat nergens bij hoe ver van de koeler dit gemeten is (met een grotere afstand meet je lagere geluidsintensiteit), wat de belasting is en hoe snel de ventilator daarbij draait.

De 14,5 dB van de Scythe is totaal onmogelijk, je kamer is op zich waarschijnlijk al luider dan dat.

De enige manier om het echt te weten is reviews van dezelfde bron te vergelijken, maar dat is hierbij een beetje overbodig omdat je systeem niet zoveel vraagt van een koeler. Zowat alles is beter dan je boxed koeler.

Er zijn wel een aantal dingen die op het zicht al kunnen vertellen of een koeler luid of stil zal zijn:
- Ventilators met grotere diameter verplaatsen met dezelfde snelheid meer lucht, dus een grotere ventilator kan trager draaien om dezelfde lucht te verplaatsen. Een 140mm ventilator is dus meestal stiller dan een 120 of 90 mm ventilator (maar het is ook afhankelijk van het gebruikte lager in de ventilator).
- Een koelblok met een groter oppervlak kan meer warmte dissiperen, meer vinnen op een koelblok zorgen er dus voor dat warmte makkelijker uit de CPU kan.
- Koper geleidt beter warmte dan aluminium en dat geleidt dan uiteindelijk weer (veel) beter dan lucht.
- Twee fans zijn niet stiller dan één fan als één fan al heel langzaam moet draaien, met twee fans heb je twee motoren die moeten draaien, dus net méér geluid bij een lage belasting.

Omdat de boxed Intel koelers grotendeels van aluminium gemaakt zijn, met een kleine venitlator en klein koelblokje, werken alle tower koelers dus zoveel beter.

Nog alternatieven (maar die bequiet of Arctic zijn even goed hoor):
- pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4
- pricewatch: Cooler Master Hyper 212X

• coolbvrobin
MacPoedel schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:45:
Het is moeilijk om de geluidsproductie die fabrikanten opgeven te vergelijken met die van andere fabrikanten omdat iedereen op een andere manier test. Er staat nergens bij hoe ver van de koeler dit gemeten is (met een grotere afstand meet je lagere geluidsintensiteit), wat de belasting is en hoe snel de ventilator daarbij draait.

De 14,5 dB van de Scythe is totaal onmogelijk, je kamer is op zich waarschijnlijk al luider dan dat.

De enige manier om het echt te weten is reviews van dezelfde bron te vergelijken, maar dat is hierbij een beetje overbodig omdat je systeem niet zoveel vraagt van een koeler. Zowat alles is beter dan je boxed koeler.

Er zijn wel een aantal dingen die op het zicht al kunnen vertellen of een koeler luid of stil zal zijn:
- Ventilators met grotere diameter verplaatsen met dezelfde snelheid meer lucht, dus een grotere ventilator kan trager draaien om dezelfde lucht te verplaatsen. Een 140mm ventilator is dus meestal stiller dan een 120 of 90 mm ventilator (maar het is ook afhankelijk van het gebruikte lager in de ventilator).
- Een koelblok met een groter oppervlak kan meer warmte dissiperen, meer vinnen op een koelblok zorgen er dus voor dat warmte makkelijker uit de CPU kan.
- Koper geleidt beter warmte dan aluminium en dat geleidt dan uiteindelijk weer (veel) beter dan lucht.
- Twee fans zijn niet stiller dan één fan als één fan al heel langzaam moet draaien, met twee fans heb je twee motoren die moeten draaien, dus net méér geluid bij een lage belasting.

Omdat de boxed Intel koelers grotendeels van aluminium gemaakt zijn, met een kleine venitlator en klein koelblokje, werken alle tower koelers dus zoveel beter.

Nog alternatieven (maar die bequiet of Arctic zijn even goed hoor):
- pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4
- pricewatch: Cooler Master Hyper 212X
Dank je wel voor het interessante leesvoer :)
Weer wat bij geleerd
En ik ga voor de: pricewatch: Arctic Freezer 33
Omdat hij een passieve fan heeft, en in principe helemaal geen geluid zou maken bij lichte taken :)

Verwijderd

coolbvrobin schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:49:
[...]

Dank je wel voor het interessante leesvoer :)
Weer wat bij geleerd
En ik ga voor de: pricewatch: Arctic Freezer 33
Omdat hij een passieve fan heeft, en in principe helemaal geen geluid zou maken bij lichte taken :)
Ik heb zelf de voortganger ( pricewatch: Arctic Freezer i32 ) op een i5 7500 staan in mijn systeem. Deze is inderdaad volledig passief tijdens lichte taken als webbrowsing en office werk. :) En houd bij zwaardere taken de CPU ook netjes koel trouwens en is niet extreem luid. :) Daar ga je dus veel plezier van hebben vermoed ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 16:03 ]

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb zelf de voortganger ( pricewatch: Arctic Freezer i32 ) op een i5 7500 staan in mijn systeem. Deze is inderdaad volledig passief tijdens lichte taken als webbrowsing en office werk. :) En houd bij zwaardere taken de CPU ook netjes koel trouwens en is niet extreem luid. :) Daar ga je dus veel plezier van hebben vermoed ik. :)
1 vraagje heb de cooler binnen vandaag.
Maar de mount schroeven passen niet in de backplate.
Alleen de ami schroeven. Maarja daar kan ik niks mee😅

Verwijderd

coolbvrobin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:06:
[...]

1 vraagje heb de cooler binnen vandaag.
Maar de mount schroeven passen niet in de backplate.
Alleen de ami schroeven. Maarja daar kan ik niks mee😅
Gebruik je de juiste schroeven EN de juiste backplate? Bij mijn versie zaten alleen intel mounting brackets en schroeven, bij jouw versie zitten geloof ik intel EN amd spullen? Die zullen niet uitwisselbaar zijn lijkt mij, dus de schroeven voor de AMD backplate zullen niet op de intel backplate passen en vice versa. Zo ja dan zou ik het echt niet weten helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 15:09 ]

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:08:
[...]

Gebruik je de juiste schroeven EN de juiste backplate? Bij mijn versie zaten alleen intel mounting brackets en schroeven, bij jouw versie zitten geloof ik intel EN amd spullen? Die zullen niet uitwisselbaar zijn lijkt mij, dus de schroeven voor de AMD backplate zullen niet op de intel backplate passen en vice versa. Zo ja dan zou ik het echt niet weten helaas.
heb maar 1 backplate gekregen . en op de doos staat voor ami en voor intel..... schiet op
en 1 schroevenset past maar en dat is die ami... de intels is de schroeven passen niet in de mount de schroefdraad is te dik

[ Voor 9% gewijzigd door coolbvrobin op 15-09-2017 15:17 ]

Verwijderd

coolbvrobin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:14:
[...]

heb maar 1 backplate gekregen . en op de doos staat voor ami en voor intel..... schiet op
Dat klopt volgens mij niet, volgens mij is er voor AMD een andere backplate nodig dan voor intel. Dus mogelijk heb je de verkeerde backplate en/of schroeven gekregen. Mogelijk kan iemand anders hier daar wat over zeggen. :) Zou in elk geval even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht persoonlijk.

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:16:
[...]

Dat klopt volgens mij niet, volgens mij is er voor AMD een andere backplate nodig dan voor intel. Dus mogelijk heb je de verkeerde backplate en/of schroeven gekregen. Mogelijk kan iemand anders hier daar wat over zeggen. :) Zou in elk geval even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht persoonlijk.
Look at the box
https://1drv.ms/i/s!AiLG_ZJg97NHhJ8vBCu3xh9h8_xa8A
Mount past ook aan de achterkant.
maar de schroeven passen niet in de schroefdraad.....

Verwijderd

coolbvrobin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:24:
[...]

Look at the box
https://1drv.ms/i/s!AiLG_ZJg97NHhJ8vBCu3xh9h8_xa8A
Mount past ook aan de achterkant.
maar de schroeven passen niet in de schroefdraad.....
Hmmm, dat is wel erg bijzonder. :o Klinkt alsof er een setjes schroefjes mist naar mijn mening. Iets anders kan ik niet bedenken namelijk.

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:27:
[...]

Hmmm, dat is wel erg bijzonder. :o Klinkt alsof er een setjes schroefjes mist naar mijn mening. Iets anders kan ik niet bedenken namelijk.
Denk niet dat dat er schroefjes missen .
er zouden 3 sets schroefjes bij zitten voor 3 soorten verschildende socks
set 1 am4 set 2 115x set 3 2011-3 ......
ik ga contact opnemen met conrad :O
Pagina: 1