Iemand ervaring met het succesvol instellen van 'eBlocker'??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik zit met een probleem;

Ik heb sinds gisteren een eBlocker (om zo hardwarematig ads/spam/tracking tegen te gaan), omdat ik graag wat wilde doen aan mijn privacy.
www.eblocker.com

Nu krijg ik hem alleen niet op de juiste manier aan de praat... ik krijg hem wel geïnstalleerd, alleen levert het gruwelijk veel conflicten op met mijn verbinding;
sommige websites worden geladen zonder plaatjes, sommige websites laden helemaal niet meer, op sommige websites krijg ik al direct een melding van een ssl-certificaat dat niet geaccepteerd wordt, Bitdefender heeft slechte toegang tot de server waardoor hij niet/slecht kan updaten, dropbox verliest ook regelmatig de verbinding met zijn servers.
Het menu-icoontje van eBlocker werkt af en toe wel, maar is slechts op een beperkt aantal websites zichtbaar (dus ik heb niet ALLES fout gedaan).

- Ik heb de eBlocker dus maar weer ontkoppelt, en heb mijn router een factory reset gegeven, en nu werkt alles weer perfect!
Maar... dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik wil heel graag mijn eBlocker werkend krijgen.
Voor ik hem aanschafte heb ik eerst even gekeken of het wel zou werken met mijn configuratie, maar volgens de website zou het totaal geen problemen moeten opleveren.
Wat doe ik fout??

* Kan iemand mij tot in detail vertellen hoe ik hem op de juiste manier werkend kan krijgen?
---------

• macOS Sierra 10.12.6

• Safari

• AVM FRITZ!Box 7360
Op de website van eBlocker (www.eblocker.com/en/individual-setup) staat vermeld dat ik de DHCP server van de router, UIT moet schakelen...
Echter kan ik geen duidelijke uitleg vinden wat betreft de FRITZ!Box 7360, ik ben wel wat instructies tegengekomen op google, maar die gaan nog allemaal uit van een hele oude firmware-versie, die totaal niet meer overeen komt met de nieuwste versie, ik kan al die settings dus niet vinden die er beschreven worden.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 08-09-2017 16:27 ]

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je wel die handleiding helemaal gevolgd ? Aangezien het SSL stuk volgens mij toch duidelijk staat beschreven in de Nederlands talige handleiding ?

https://www.eblocker.com/...ual_eBlocker_Dutch_v9.htm

Daarnaast ben ik bang dat als je specifieke configuratievragen/problemen hebt dit beter dit op het Eblocker forum kan vragen ? http://user.forum.eblocker.com/ echter als je al niet weet hoe je DHCP moet uitzetten op je eigen router, dan vraag ik mij wel een klein beetje af of dit allemaal niet te technische is voor je...?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Ik heb het instellingen-menu van de router diverse malen helemaal doorgebladerd... maar kan die instellingen nergens vinden, ik kom het woord DHCP nergens tegen.
En nee, ik ben idd geen IT-er of technicus, maar dit soort dingen moeten ook voor de NIET-COMPLETE-LEKEN gewoon relatief eenvoudig zijn aan te passen?
(ik zie mezelf zeker niet als een expert, maar weet ben verder als de huis/tuin/keuken-'noob')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:31:
Ik heb het instellingen-menu van de router diverse malen helemaal doorgebladerd... maar kan die instellingen nergens vinden, ik kom het woord DHCP nergens tegen.
En nee, ik ben idd geen IT-er of technicus, maar dit soort dingen moeten ook voor de NIET-COMPLETE-LEKEN gewoon relatief eenvoudig zijn aan te passen?
(ik zie mezelf zeker niet als een expert, maar weet ben verder als de huis/tuin/keuken-'noob')
https://assets.avm.de/fil...itzbox-7360_man_nl_NL.pdf

En als je de handleiding van de Fritzbox leest, bijvoorbeeld blz 164, lukt het dan wel ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Ok, laatste (domme) vraag;

Moet de DHCP server van mijn router altijd UIT staan als de DHCP van de eBlocker AAN staat??
En vice versa... maw; dient er altijd één DHCP server AAN te staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zonder een dhcp server werkt niets in je netwerk en met 2 dhcp servers krijg je conflicten, dus minimaal 1 dhcp server. Zover ik lees uit de documentatie wil de eblocker de dhcp server zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let op dat je zeker niet het SSL certificaat van dit ding accepteert/installeert.
Dit is een root cert dat gemachtigd is om certs voor alle domeinen te signen.

Die private key is opgeslagen in de eBlocker en is er relatief eenvoudig uit te halen. Daarmee kan een MITM elke https verbinding (bv met je bank) onderscheppen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:18
Niet om het een of het ander, maar da's een dure oplossing.
Is een Raspberry Pi3 met Pi-Hole geen beter alternatief?
Pagina: 1