Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw desktop systeem voor 3D modeling en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Elthiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 17:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3D modeling (Wysiwyg Cast en S-CAD voor stage design), videobewerking en virtualisatie

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 Euro maar bij een duidelijke performance verbetering kan dit verhoogd worden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung EVO 850 500GB, 2x 2TB HDD in RAID1, Monitor, Toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel momenteel tussen een Intel i7-7700k of een AMD Ryzen CPU. Verder twijfel ik tussen de Gigabyte 1080 8G en de MSI 1080 8G, krijg geen duidelijk beeld van de verschillen tussen deze buiten de clocksnelheden.

Systeem eisen voor de belangrijkste software zijn als volgt (ik kon niet achterhalen of Wysiwyg multithread is maar kijkende naar het oude systeem lijkt het er wel op)

- Intel Core i5 / i7 / i7 “Extreme Edition” or equivalent AMD processor, quad-core or better, 2.4 GHz or better
- 8GB RAM or better, configured for dual-, triple- or quad-channel operation (depending on the memory architecture supported by the system processor)
- OpenGL-accelerated “gaming-level” video card, with 3GB (or better) video memory and OpenGL 3.3 support required for Deferred Rendering simulation and Volumetric Beams in Shaded Views

Video card compatibility
There are two levels of beam simulation offered in wysiwyg’s Shaded Views.
- Enhanced Beams: The minimum video card requirements to display the default Enhanced Beams must support OpenGL 2.1.
- Volumetric Beams: To obtain the highest graphics level offered by Deferred Rendering with Enhanced Visualization, your video card must support OpenGL 3.3, or better.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, maar in het verleden altijd goede ervaringen met Asus, MSI, Gigabyte en Corsair hardware

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
[i]Voor mijn broertje zoek ik een systeem dat hij gaat gebruiken voor voornamelijk 3d modeling. Ik heb zelf wel een idee wat nodig is, echter is het al een tijdje geleden dat ik een systeem samengesteld heb en zeker voor 3d modeling en videobewerking. Daarom dat ik jullie hierbij om advies wil vragen

Het liefste wil ik een systeem met een zo goed mogelijk prijs/kwaliteit verhouding wat minstens enkele jaren bruikbaar zal zijn. Uiterlijk van behuizing en onderdelen is niet van belang, een beetje stille onderdelen zou wel fijn zijn (hoever dat mogelijk is met een 1080).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 322,50€ 322,50
1MSI Z270-A Pro€ 105,-€ 105,-
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 535,30€ 535,30
1NZXT S340 Zwart€ 64,90€ 64,90
1be quiet! Pure Rock€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 131,95€ 131,95
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 123,50€ 123,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.402,10

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heel binnenkort komt de opvolger van de 7700k uit, maar dan in alle opzichten sneller. Nu nog een 7700k kopen is niet slim. Als de clocksnelheden kloppen, waarschijnlijk allround een betere cpu dan alle andere 8 en 6 cores die intel en amd hebben.

specs

• Elthiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 17:31
Probleem is dat het systeem op nogal korte termijn nodig is, toevallig al iets van een datum bekend? binnen 1 maand of pas rond de feestdagen of Q1 2018?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Het idee is dat de i7 8700K over een maand komt ja. Oktober was het idee. en @maratropa heeft gelijk. Als de cijfers kloppen gaat de 8700K in volledige multithread achter de R7 1700 aan en laat hij deze in multithread achter zich.