WIFI achteruitrij camera met ingebouwde router benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulpesvulpes
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo Tweakers!

Ik ben al een tijdje bezig om een vraag/probleem met mijn WiFi achteruitrijcamera op te lossen maar kom er niet uit. Ik heb via Aliexpress een draadloze Wifi IP camera gekocht (...https://www.aliexpress.com/item/Iphone-Android-Phone-WIFI-Camera-for-Truck-Bus-Rear-View-Monitoring-with-28LED-Night-Vision-Waterproof etc. ).

Deze camera werkt op 12-24 volt en bouwt een eigen wifi netwerkje op. Via een app (Irearcam) kun je dan op je Android of IOS apparaat direkt verbinding maken en live streaming beelden zien. Ik gebruik hem als electronische achteruitkijkspiegel op mijn caravan en ben daar zeer tevreden over. Nu zou ik deze camera ook in mijn huisnetwerk op willen nemen als de caravan bij huis staat, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik ben al wel een tijdje bezig en een beetje bekend met (huis)netwerken maar ben absoluut geen expert.

Als de camera stroom krijgt dan bouwt deze automatisch een WiFi netwerk op en zend een netwerk ID uit zodat je kunt verbinden en inloggen met je toestel. Je kunt met meerdere toestellen tegelijktijdig met de camera verbonden zijn, de camera deelt dan verschillende IP adressen uit. Deze liggen in de range 192.168.0.1 / 2 /3 afhankelijk van het aantal apparaten. Subnet 255.255.255.0. Router en DNS 192.168.0.1.

Als ik mijn Windows10 laptop met dit netwerk verbind dan lukt dat ook prima en krijg ik ook een IP adres. Vervolgens probeer ik via de browser (Windows, Chrome en Firefox) de router te benaderen om de instellingen te veranderen van de router van de camera. Daarvoor moet ik echter het juiste IP adres van de landingspagina van de router hebben en die kan ik helaas op geen enkele wijze vinden.

Als ik met verschillende IP (camera) scanners het netwerk (IP reeks 192.168.0-255.0-255) afzoek naar andere apparaten dan vindt ik ook niets. Mijn veronderstelling hierbij is dat de camerarouter net als bij een gewone router en wifi camera een IP adres aan de camera geeft, net zoals aan de overige verbonden apparaten als smartphones. De scanners zien wel een eventueel 2e of 3e verbonden apparaat maar geen camera. Helaas is het onmogelijk gebleken om nadere informatie uit China te krijgen en is er ook geen verdere handleiding. Het betreft een Sonix cameramodule, althans de Netwerk SSID begint met sonix_

Mijn vragen zijn de volgende:
Klopt mijn aanname dat er spake is van een gesloten netwerkje met een router en een (bedrade) IP camera? Wat zou een andere configuratie kunnen zijn?
Heeft iemand ervaring of een idee hoe ik de router kan benaderen? Ik heb alle tips en programmas op https://www.365cam.nl/ip-camera-werkend-krijgen/ al uitgeprobeerd, helaas zonder resultaat.
Alvast bedankt voor jullie hulp, iedere tip is welkom. :)

Vulpes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 17:07

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Wie zegt dat de ingebouwde "router" (wat net zo goed alleen een DHCP server kan zijn) een instelling pagina heeft? Heeft deze camera wel ondersteuning om te verbinden naar een bestaand netwerk?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jij maakt een paar aannames niet iedere router of ap heeft een browser interface, en hoeft ook zeker niet configureerbaar te zijn. Kan je via de APP op je telefoon wel instellingen van de camera wijzigen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulpesvulpes
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
hallo,
Ik weet niet of er ondersteuning is om verbinding te maken met een bestaand netwerk. Dat probeer ik nu juist uit te vinden.....
Een dhcp server moet toch ook te benaderen zijn? Helaas is er geen verdere informatie uit china te krijgen, vandaar mijn vraag hier.
@Frogmen: de app werkt op zich prima maar is niet geweldig. Er zijn geen instellingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De DHCP server heeft noodzakelijkerwijs een adres. Die kun je opvragen met 'ipconfig /all'. Dat betekend niet automatisch dat de DHCP server daar ook een webinterface heeft. Maar een portscan op dat adres kan geen kwaad.