Toon posts:

Harde schijf openees PLEITE na Win2k sp2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help.
Ikke heel trots eindelijk eens harde schijfjes die het doen, gebeurt er weer iets stoms.

Ik heb 2 schijven, een 40 gig, in 2 partities, C en E

eentje 30 gig, 1 partitie D
Op D staan/stonden AL mijn MP3tjes (Zo'n schamele 4000 :( ) en heel veel videobewerkingsgedoe (dus Avi's en MPG)

Gisteren deed ie het, toen heb ik Servicepack 2 geinstalled, nu start ik mijn PC opnieuw op, wil naar mijn D schijf en dan zegt windows: "De schijf in station D is niet geformateerd, wilt u nu formatteren?"

Help help help; ik ga niet wéér al mijn cd's converten naar MP3, en die videozooi wil ik ook niet kwijt zijn. Wie weet hoe ik dit nog terug kan krijgen? Ik heb echt helemaal niets gedaan waardoor die schijf weg zou zijn :(:(:(

:'(:'(:'(

Verwijderd

Waarom installeer je eigenlijk servicepack 2? Heb je toch niet nodig? Voor de thuisgebruiker heeft een service pack weinig zin, voor bedrijven en servers is het vaak wel leuk.

Ik zou eerst eens lezen wat een SP doet, voor je het installeert. Je moet het alleen installeren als er een bugfix in zit waar jij echt last van heeft.

In Windows zitten bugs, in SP bugfixes, maar SP brengt zelf ook weer bugs.

Verwijderd

Dat is dus ook gewoon heavy gelul he! een thuisgebruiker wil net zo goed van de bugs af, of heb jij ze soms zo graag?

maar back ontopic, vind het idd wel errug vreemd, heb zelf sp2 al meerdere keren geinstalleerd(wel de engelse, de nederlandse versie gaf nogal probs bij een kameraad) maar ik draai ook alleen maar engelse windows versies, maar heb zelf nog nooit probs gehad door een service pack.
je zou kunnen proberen de harddisk eens in een andere pc te hangen en kijken of ie dan het zelfde aan geeft, zoniet dan zou je wel es errug veel pech kunnen hebben, maar denk niet dat het door sp2 komt, gewoon botte toeval. :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
Uninstall SP2. Mits je natuurlijk een backup hebt gemaakt voor/tijdens het installeren van SP2.
Je hebt toch wel een backup gemaakt ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 16:40
zit het op een speciale controller ofzo ?
en zie je em nog als je de computer aanzet, bios die em detecteerd e.d.
of onder DOS (ff bootdiskette afstoffen:) )