Ondefinieerbaar kastje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11-2023
Kan iemand mij vertellen wat voor kastje ik heb aangetroffen in de meterkast van ons nieuwe huis? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/temfvbqdzhgnz.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door robbuiks op 08-09-2017 15:04 ]

Beste antwoord (via robbuiks op 08-09-2017 15:38)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Links is inderdaad een relaisvoetje (zonder relais), dat zwarte rechts lijkt een oud model magneetschakelaar, wat een relais voor vermogens is. De zwarte knopjes zijn zekeringhoudertjes. De lampjes geven waarschijnlijk aan of er 3 fasen aanwezig zijn / de zekering eruit geknald is.

Misschien heeft er iets van een tijdrelais in dat relaisvoetje gezeten, om zo iets voor 400V te schakelen. Kan ook iets perfect legaals zijn geweest, maar wij kennen het huis natuurlijk niet.

Verder ben ik het wel met Bushie eens. Het enige goede dat er in zit is die Wago lasklem, met die oranje hendeltjes; de rest zou ik er ook uit mikken. Soepele draad zonder adereindhulzen, blootliggende draden, kroonsteentjes, het kastje is simpelweg niet dicht

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is, volgens mij, een potentiele woningbrand. Weet niet goed waartoe het dient.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dat heb je gekocht/gehuurd zonder enige kennis van zaken, keuring, whatever?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:51
dat witte plaatje aan de linkerkant, is een relais-voet, waar het relais uit getrokken is.
Alles bij elkaar ziet het er vrij "woest" uit, ik zou t zo niet in m'n huis willen hebben in ieder geval,
Dus fixen of elektricien bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:18
Naakte aders ook geen goede zaak. Zou ik direct wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
Vooruit, bijna nieuwe huis ;) De keuring moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb al een goed idee waar het geheel voor gediend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
robbuiks schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:23:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb al een goed idee waar het geheel voor gediend heeft.
Nu zijn we natuurlijk wel nieuwsgierig geworden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
robbuiks schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:23:
8)7 Waddan? en waarom markeer je het lompste antwoord in dit topic als 'Beste antwoord'? Niemeer.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
Iemand met groene vingers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:51
hash coke en pillen? of andere groen vingers :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bushie op 08-09-2017 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Bushie schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:28:
hash coke en pillen? of andere groen vingers :)
Ik denk dat meneer doelt op een kweekje. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
Ah, het is een klushuis dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36

Rmg

Waarschijnlijk heeft er een of ander (timer/schakelklok)relais in die voet gezeten

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Links is inderdaad een relaisvoetje (zonder relais), dat zwarte rechts lijkt een oud model magneetschakelaar, wat een relais voor vermogens is. De zwarte knopjes zijn zekeringhoudertjes. De lampjes geven waarschijnlijk aan of er 3 fasen aanwezig zijn / de zekering eruit geknald is.

Misschien heeft er iets van een tijdrelais in dat relaisvoetje gezeten, om zo iets voor 400V te schakelen. Kan ook iets perfect legaals zijn geweest, maar wij kennen het huis natuurlijk niet.

Verder ben ik het wel met Bushie eens. Het enige goede dat er in zit is die Wago lasklem, met die oranje hendeltjes; de rest zou ik er ook uit mikken. Soepele draad zonder adereindhulzen, blootliggende draden, kroonsteentjes, het kastje is simpelweg niet dicht

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
Nogmaals hartelijk dank allemaal voor de snelle en zinvolle antwoorden! Hij gaat er dus z.s.m. uit!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voordat je ruw alles wegknipt, achterhaal eerst even of dit nog een functie heeft. Zo ja, herstel die functie dan met degelijk materiaal in een net kastje.

Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:41:
Voordat je ruw alles wegknipt, achterhaal eerst even of dit nog een functie heeft. Zo ja, herstel die functie dan met degelijk materiaal in een net kastje.

Meten is weten.
Ik denk dat de reden dat ie het huis heeft de reden ook is waarom het onklaar is gemaakt. O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
Het zou eventueel ook voor een boiler kunnen zijn geweest. :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:33
Het kan van alles zijn. Ik gok op een netwachter sturing voor een boiler. Deze werden vroeger alleen verwarmd in de nacht met nachtstroom. :)

[ Voor 48% gewijzigd door jbhc op 08-09-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
~robbuiks,
Ik herken er net als de anderen hoegenaamd niets in en heb ook geen vermoeden in welke richting ik zou moeten denken. Het onderste zwarte ding lijkt me een drukknop, het middelste en bovenste glaszekeringhouders Geen enkel idee ook waarvoor die Led's zouden hebben gediend. In een nachtstroom relais voor een elektrische boiler zou ik er hooguit twee verwachten. Verder vind ik het een buitengewoon rommelige troep. Zelf geknutseld geprutst ding zo te zien.

Maar als je echt nieuwsgierig bent wat het is, kun je niet achterhalen waar de afgaande leiding naar toe gaat? Dat zou mogelijk een aanwijzing kunnen zijn. Als echter het spoor daar doodloopt op een paar draden waar niets meer op zit aangesloten, dan zou ik dat ding en die loze draden gewoon verwijderen
Misschien kan toevallig de dan vrijkomende leiding naar die plaats voor iets anders dienst doen. Zoals een kookgroep of een heet water apparaat, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:45
Aangezien er een opening in de deksel zit is de kans groot dat hier een thermostaat of timer/tijdrelais in heeft gezeten die regelmatig bediening nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jeroen3 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:36:
Aangezien er een opening in de deksel zit is de kans groot dat hier een thermostaat of timer/tijdrelais in heeft gezeten die regelmatig bediening nodig had.
De prutsers!! Misschien dat we er hier gezamenlijk wel een RPi voor kunnen configureren?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Techneut schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:18:
... kun je niet achterhalen waar de afgaande leiding naar toe gaat? ...
Is dat nou nog niet duidelijk? De afgaande leiding loopt naar de zolder, waar de wietplanten stonden. De binnenkomende leiding loopt naar een stopcontact van de buren; om hun stroom te jatten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:42:
[...]

Is dat nou nog niet duidelijk? De afgaande leiding loopt naar de zolder, waar de wietplanten stonden. De binnenkomende leiding loopt naar een stopcontact van de buren; om hun stroom te jatten
En wat deed het kastje? Kennelijk ken je alle details van deze "installatie" dus vertel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Gewoon een 3 fase kookgroep ... niets spannends. (tenzij het iets anders betreft dan een kookgroep). Het is allemaal niet geweldig verbonden, en zelfs niet geheel juist maar niets bijzonders, gewoon bij vervanging van het oude kooktoestel te beroerd geweest een groep er in te drukken, dus dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bszz schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:47:
[...]

En wat deed het kastje? Kennelijk ken je alle details van deze "installatie" dus vertel eens...
De kastjes die ik gebouwd heb hadden twee ingangen: eentje voor de stroom van de buren en eentje voor je eigen stroom. Zolang de buren stroom hadden, werd die doorgeschakeld naar zolder. Als de buren geen stroom hadden, valt 't relais af en word je eigen stroom doorgeschakeld. Want je wilt niet dat je wietplantjes te lang in 't donker staan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1