LG 34UC79G of Asus Rog Swift PG348Q

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-02 18:43
Ik ben voor mijn toekomstige game setup op zoek naar een 34" ultrawide scherm.
Scherm zal gebruikt worden voor zowel gamen als fotobewerking/video editing (niet professioneel).

De Asus komt op +- 1.200 EUR:
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

De LG op +- 600 EUR:
pricewatch: LG 34UC79G-B Zwart

De LG heeft IPS, 144hz, 1440p, maar Freesync
De Asus heeft IPS, 100hz, 1440p, en Gsync

Mijn vraag: wat zou de beste keuze zijn?
Is de Asus de dubbele prijs waard?
Ik was normaal gezien van plan een GTX 1080ti als GPU te nemen, maar is een AMD GPU dan beter in combinatie met de LG?

Of beter even wachten op nieuwere alternatieven?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Verwijderd

Ik ben geen held in beeldschermen, en adviezen daarover laat ik liever iemand anders doen.

Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat mits je gebruik wilt maken van FreeSync dat een AMD GPU dan inderdaad beter is met een LG scherm. Indien zowel Gsync als FreeSync je geen moer kunnen schelen, maakt het verder natuurlijk geen bal uit. En acht ik zelfs de kans aanwezig dat er andere schermen beschikbaar zijn zonder die technologie die goedkoper zijn.

Indien je dus wel gebruik wilt maken van Gsync of FreeSync dan zou ik er wel een GPU bij kopen zodat je er ook daadwerkelijk gebruik van kunt maken. Maar dat lijkt me logisch.

Overigens is de technologie wel erg prettig om te hebben (& te gebruiken).

• praet0rian
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:45:
Ik ben geen held in beeldschermen, en adviezen daarover laat ik liever iemand anders doen.

Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat mits je gebruik wilt maken van FreeSync dat een AMD GPU dan inderdaad beter is met een LG scherm. Indien zowel Gsync als FreeSync je geen moer kunnen schelen, maakt het verder natuurlijk geen bal uit. En acht ik zelfs de kans aanwezig dat er andere schermen beschikbaar zijn zonder die technologie die goedkoper zijn.

Indien je dus wel gebruik wilt maken van Gsync of FreeSync dan zou ik er wel een GPU bij kopen zodat je er ook daadwerkelijk gebruik van kunt maken. Maar dat lijkt me logisch.

Overigens is de technologie wel erg prettig om te hebben (& te gebruiken).
Ik ben altijd G-Sync gewoon geweest, en Asus, dus ik neig naar de Asus, maar 600 EUR extra is gewoon zeer veel geld voor misschien weinig extra.

Het is dus inderdaad AMD + LG of NVIDIA + Asus, keuze moet ik nog maken

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
Ik ken beide monitoren niet, maar kan je wel vertellen dat ik een vergelijkbaar scherm heb als de asus ROG, namelijk de acer predator 34x en heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Zowel met gamen, video bewerken en dagelijkse dingen zoals browsen etc. een enorm fijn scherm!

• remcovang
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 11:55
De LG is 1080p, vandaar het grote prijsverschil. :) vergelijkbare freesync schermen kosten zo'n €200 minder dan de Asus. Het hangt dan idd vooral van je videokaart (groen of rood) af waarvoor je het beste kan kiezen.

Ik game zelf nu enkele jaren op een 1440p 25" inch ips scherm, heerlijk gedetailleerd! Nu net een nieuwe PC binnen met een GTX1080 en de ultrawide acer X34a besteld. Die heeft hetzelfde paneel als de Asus die je noemt. Zoals hierboven genoemd lees ik enorm veel positieve reacties over dit paneel, met als enige nadeel mogelijk teveel BLB.

Succes met je keuze!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:48
@remcovang scherp! +1 voor jou!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:32
Deze 2 schermen zijn niet te vergelijken, dit is 1080p vs 1440P. Dat is de eerste keuze die je moet maken.

Welke GPU heb je btw?

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:16

Pykow

Angelo OTR

1440p ultrawide komt meer tot zijn recht dan 1080p ultrawide.

Zelf heb ik gewoon een normale 1440p 144hz scherm van asus.
Welliswaar op TN. Maar 144hz is geweldig

Angelo NL / Global Cargo VTC

• remcovang
Handige functie in de pricewatch is het vergelijken van producten. Als je deze twee selecteert kun je de specs makkelijker met elkaar vergelijken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:48
remcovang schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:38:
[...]

Handige functie in de pricewatch is het vergelijken van producten. Als je deze twee selecteert kun je de specs makkelijker met elkaar vergelijken.
klopt. Ik was alleen te lui om te controleren. En ging van de info uit die de TS gaf.... ik weet het ik ga niet door naar de volgende ronde... 😀

• praet0rian
Bedankt, dacht dat ik het juist had nagekeken, maar de 'goedkope' is inderdaad 1080p en valt dus af.

Ga nog even wachten met de aankoop, nog ff afwachten wat er nog op de markt komt.

Voorlopig is de keuze eerder beperkt tussen de Asus en de Acer...

Bedankt allemaal!

• remcovang
loki504 schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:15:
[...]

klopt. Ik was alleen te lui om te controleren. En ging van de info uit die de TS gaf.... ik weet het ik ga niet door naar de volgende ronde... 😀
En ik dacht dat jij de TS was. Ik ben ook af. ;)
Pagina: 1