Toon posts:

Sinds windows update problemen met videokaart instellingen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds ik een nieuwe window 10 update hebt geinstalleerd kan ik niet meer in mijn videokaart instellingen om hem uptodate. Iemand enig idee hoe ik het programma helemaal van mijn computer eraf kan halen zodat ik alles weer opnieuw kan installeren? _/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk programma?
Wat opnieuw installeren?
Welke update?
Welke videokaart?

Van iemand met bijna 1000 posts op GoT en 3 jaar aanwezigheid, verwacht ik een iets duidelijker startpost. Niet in de laatste plaats omdat je eerst zelf onderzoek moet doen en behoort te posten wat je al gedaan hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

met hierboven. Om vast een voorzet te geven naar de oplossing: kijk welke videokaart je hebt, download de laatste drivers, verwijder de huidige drivers (eerst via add-remove programs, anders eventueel met iets als Display Driver Uninstaller) en installeer dan de gedownloade nieuwe drivers.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

nelizmastr

Goed wies kapot

*O* We hebben een D, we hebben een D, we hebben een U. D D U ! *O*

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het ff wat duidelijker maken.

Sinds een nieuwe windows update kan ik mijn videokaart firmware niet voorzien van een nieuwe update. Hij geeft aan ''No AMD graphics driver is installed, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver approriate for your AMD hardware''.

Ik denk dat mijn instellingen corrupt zijn en ik dus alles opnieuw moet installeren. Dus het gaat om AMD Radeon settings van mijn videokaart R9 480 4GB MSI. Vandaar de vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 16:25 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:24:
Ik zal het ff wat duidelijker maken.

Sinds een nieuwe windows update kan ik mijn videokaart firmware niet voorzien van een nieuwe update. Hij geeft aan ''No AMD graphics driver is installed, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver approriate for your AMD hardware''.

Ik denk dat mijn instellingen corrupt zijn en ik dus alles opnieuw moet installeren. Dus het gaat om AMD Radeon settings van mijn videokaart R9 480 4GB MSI. Vandaar de vraag.
R9 480 bestaat niet, dat is de RX 480 ;)

DDU doet dus wat jij wil. Die verwijdert alle AMD drivers (draaien in veilige modus!) en blokkeert Windows Update om nieuwe drivers op te halen. Dan kan je zelf de nieuwste drivers installeren. Werkt dat nog steeds niet, op een loze schijf Windows installeren en daar testen. Last resort is in andere PC testen. Daar ook niks = RIP kaart.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
[...]

R9 480 bestaat niet, dat is de RX 480 ;)

DDU doet dus wat jij wil. Die verwijdert alle AMD drivers (draaien in veilige modus!) en blokkeert Windows Update om nieuwe drivers op te halen. Dan kan je zelf de nieuwste drivers installeren. Werkt dat nog steeds niet, op een loze schijf Windows installeren en daar testen. Last resort is in andere PC testen. Daar ook niks = RIP kaart.
[/quote]

Klopt het is de RX 480 :) . Hij pas een paar maanden nieuw nooit problemen mee gehad. Eerste keer na een grote windows update maar ik DDU is gaan proberen.

Edit - Alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor de tips allemaal :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 15:40 ]

Pagina: 1