Help!! Subwoofer bij monitor geplaatst!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Nou dit is pas erg, na dagje lekker lannen ruimen we vervolgens met zijn drieen mijn computer op, en dan plaatst die domoom mijn subwoofer naast mijn monitor!!!!!!!!!!!

nou is mijn monitor een stuk kromgetrokken, is dit te verhelpen?? het is heel weinig maar ik vind het irritant, het gevoel te hebben dat mijn nieuwe monitor niet meer perfect is!!!!!

is er een manier om dit te fixen of is er geen manier??

ghelpt het als je em een week niet meer aanzet (dat ie dan automatisch weer recht op zijn plaats gaat)??? of kan hij gewoon niet gemaakt worden :(

ik hoop van wel, alvast bedankt.

Verwijderd

Hmmm....probeer de degauss-functie eens uit...

of heb je zo'n goedkope vissenkom?

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Nee Degauss werkt helaas niet, en ik heb geen vissenkom!!! :)

Verwijderd

Als ie nieuw is heb je toch garantie . Weten hun veel dat het door een Subwoofer komt . :)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ooit ook bij onze (net nieuwe) tv gehad...er werd toen geadviseerd de tv gewoon heel vaak achter elkaar aan en uit te doen, door het starten van het elektronenkanon zou dan het scherm weer iets rechter trekken...inderdaad is de rechteronderhoek (die het dus was) weer teruggevormd en geeft hij weer de originele kleuren weer, in plaats van dat saaie rood >:) >:) >:)

Verwijderd

is dus een magneet bij geweest ff voor het gemak (noemen we hem + pool_,
heel simpel,: heel voorzichtig - pool bij houden

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
thanx voor de tips, by the way. Is dat zo dat hij "ooit" toch wel weer op zijn plaats komt?

Ik kan em namelijk wel terugsturen maar heb geen zin om te wachten, ik heb nu heel erg mijn pc nodig..

Verwijderd

wat ik zou doen?
ik zou een beetje een rat zijn. Er mee terug gaan naar de winkel en zeggen dat je hem zo gekregen hebt, maar dat het je nu pas opvalt.

Heb ik heel lang geleden ook met een HD gedaan die te lang op 83 Mhz fsb had gedraaid: kreeg ik gewoon een nieuwe + betere mee.

Een tweaker is toch ook een beetje een sneaker???????

Of ligt dit teveel voor de hand?

• botoo
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

Staat er in je monitor gebruiksaanwijzing dat je er geen sub-woofer naast mag zetten? zo niet, retour winkel en gewoon zeggen dat het beeld om onduidelijke redenen is gaan trekken.
Ik, zal wel een knurft zijn maar ik snap niet waarom die sub-woofer niet naast je monitor mag, het is immers PC apparatuuur en zou electromagnetisch voldoende afgeschermd moeten zijn, of zit ik er nou helemaal naast? :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Dan zit je er dus helemaal naast.

jou monitor is een CRT (Cathode Ray Tube: kathode straal buis dus)
Van de ene kant (kathode) worden door het verschil in potentiaal elektroden naar de ander kant (anode) getrokken (kathode/anode kan ook andersom zijn).
Dit zijn drie stralen (voor elke kleur één), die de hele monitor afgaan en worden gestuurd door verticale en horizontale afbuigspoelen (electromagneten).
In jou scherm zitten in de hoeken ook kleine magneetjes om hiermee het beeld op te rekken/corrigeren tot een rechthoekig formaat.
Als jij er een magneet tegenaan houdt, dan magnetiseer je een stukje van je masker, waardoor je vervorming krijgt.

• botoo
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

Wat ik bedoel is dat de sub-woofer afgeschermd zou moeten zijn, zo'n woofer is in beginsel hetzelfde als een gewoon geluidsboxje en die staan sinds jaar en dag naast de monitor opgesteld of zelfs vanuit de fabriek ingebouwd .
Dat je er niet met een magneet tegenaan moet gaan leunen gaat er bij mij ook nog wel in. } :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

wij hadden ook een keer zo'n probleem met de tv, en toen had een gozer met een electro magneet de boel weer gefixt :) ik weet niet meer precies hoe het zat maar hij had de magneten weer geprobeerd op te polen

suc6 ermee...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:24
Inderdaad zijn een monitor en subwoofer meestal afgeschermd, maar dat is tot een bepaald punt. Een subwoofer tegen een monitor aanzetten is toch iets te veel van het goede, aangezien hier meestal toch een sterke magneet in zit. En daar is zo'n monitor niet op gebouwd.

[removed]

Verwijderd

JA, hier is dé oplossing:

-maak of pak een electromagneet
-zet er wisselstoom op
-houd dit bij de monitor
-en klaar=monitor
- :)

dit werkte ook bij onze tv... :)

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Hee ja, ik ga eens die electro magneet proberen, thanx broodrooster!

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
gewoon met die electro-magneet cirkelbewegingen over het scherm maken ... en de magneet er stilletje van weg halen (terwijl je blijft ronddraaien) ...
Zo doen wij het bij labo tv & video
Pagina: 1