Ik begrijp dat ads belangrijk zijn voor revenue en ik had tweakers gewhitelist ook. Maar nu is het gewoon niet te doen. Met een adblocker laat de homepagina in 3.5 seconden. Met de adblocker uit het hoogste wat ik gehad heb was 34 seconden. Het is mij gisteren beginnen op te vallen toen chrome zelf de tab liet crashen. Ook wil de pagina soms niet scrollen als de ads aan het laden zijn.
https://gyazo.com/3ccc5613000bba8dd5c1e7b80ac79280
Gif waarbij de pagina weer vastloopt met ad blocker uit. Kan zelf het F12 menu niet openen. Moet er wel bijzeggen dat ik constant aan het klikken was om reactie te krijgen. Paar minuten later kreeg ik het "Tab reageert niet meer melding". Andere tabs werken nog steeds dus ik denk niet dat het aan chrome licht.
Gif waarbij de pagina weer vastloopt met ad blocker uit. Kan zelf het F12 menu niet openen. Moet er wel bijzeggen dat ik constant aan het klikken was om reactie te krijgen. Paar minuten later kreeg ik het "Tab reageert niet meer melding". Andere tabs werken nog steeds dus ik denk niet dat het aan chrome licht.
Misschien kan je via de developer tools (F12) er achter komen welk request het meeste tijd in neemt. Het hoort natuurlijk niet dat een pagina er 34 secondes over doet, ook niet met advertenties.
Als je in DevTools het kopje Network opent en vervolgend naar tweakers.net gaat, krijg je een mooi overzicht met request en de tijd dat de browser er over deed.
Als je in DevTools het kopje Network opent en vervolgend naar tweakers.net gaat, krijg je een mooi overzicht met request en de tijd dat de browser er over deed.
Is dit alleen het geval bij dat soort fullscreen ads? Of ook bij de kleinere "leaderboards" etc.? Het lijkt in ieder geval of je muis hapert, dus dan lijkt het me niet met laadtijd te maken hebben. Eerder performance.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:02:
https://gyazo.com/3ccc5613000bba8dd5c1e7b80ac79280
Wat voor computer gebruik je?
Ik gebruik een XPS 15, zou geen probleem mogen zijn. Al staat er wel veel open. Maar andere sites met ads zijn oke (Behalve space.com, maar die site is meer ad dan site).[message=52548975,noline]barrymossel schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:40[/message]
:
Wat voor computer gebruik je?
Weet ik maar ik ging er van uit dat personen verantwoordelijk voor ads dit ook kosten controleren0stone0 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:07:

Dit ziet er naar mijn mening normaal genoeg uit. Alle waardes bij elkaar opgeteld komt uit op zn 6 seconden, wat nog vrij lang is.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:51:
[...]
Weet ik maar ik ging er van uit dat personen verantwoordelijk voor ads dit ook kosten controleren. in ieder geval dit zijn mijn waarden:
[afbeelding]
Was dit bij een full screen ad? Wat @barrymossel ook al vroeg, dit zal veel verschil uitmaken in tijd
Hoeveel werkgeheugen? Met 4GB en iets teveel tabbladen open ging het bij mij vaak ook traag. Hier (op mijn werklaptop) momenteel 24 tabbladen open (waaronder radio, Tweakers en Space.com). Daarnaast Excel, Outlook, Skype en wat achtergrond dingen. Nergens last van.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:51:
[...]
Ik gebruik een XPS 15, zou geen probleem mogen zijn. Al staat er wel veel open. Maar andere sites met ads zijn oke (Behalve space.com, maar die site is meer ad dan site).
[...]
16gb geheugen, maar ik moet er wel bijzeggen dat VMWare meeste van de ram aan het opslurpen is. Heb nog 1GB vrijbarrymossel schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:59:
[...]
Hoeveel werkgeheugen? Met 4GB en iets teveel tabbladen open ging het bij mij vaak ook traag. Hier (op mijn werklaptop) momenteel 24 tabbladen open (waaronder radio, Tweakers en Space.com). Daarnaast Excel, Outlook, Skype en wat achtergrond dingen. Nergens last van.
Altijd al full screen ads gehad. Wordt deze random aan en uitgeschakeld? Nog eens getest en is nu inderdaad ongeveer 6 - 7 seconden erbij.0stone0 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:59:
[...]
Dit ziet er naar mijn mening normaal genoeg uit. Alle waardes bij elkaar opgeteld komt uit op zn 6 seconden, wat nog vrij lang is.
Was dit bij een full screen ad? Wat @barrymossel ook al vroeg, dit zal veel verschil uitmaken in tijd
Ik zou toch eens kijken wat er gebeurt met je RAM wanneer dit soort dingen gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:16:
[...]
16gb geheugen, maar ik moet er wel bijzeggen dat VMWare meeste van de ram aan het opslurpen is. Heb nog 1GB vrij. Maar en dan nog, het zou wel vreemd zijn als je een supercomputer nodig hebt om tweakers te laden. Rekening houden dat smartphones van 1gb de site zou moeten kunnen laden.
Ik heb vrijwel nooit dit soort advertenties op Tweakers (zit vrijwel alleen op het forum), maar ook bij nu.nl nooit problemen met deze homepage takeovers. En ja, advertenties krijg je (vrij) random te zien. (Afhankelijk van veel verschillende factoren...)[...]
Altijd al full screen ads gehad. Wordt deze random aan en uitgeschakeld? Nog eens getest en is nu inderdaad ongeveer 6 - 7 seconden erbij.
Pagina: 1