Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mechiel Staal
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04-2023
Mijn vraag
Ik heb het stuur bij Formule 1 2016 en Formule 1 2017 geprobeerd. Bij instellingen in de game herkend de game het stuur wel. Het gas- en rempedaal werken wel, zowel in het spel als bij de instellingen. Tevens werken alle andere functies prima, zoals L1, R2 enz.
Het probleem is dat het stuur niet geageerd op sturen. Ik kan een race beginnen, starten werkt, schakelen werkt, pedalen werken.....maar bij eerste bocht wordt het problematisch: kan alleen rechtdoor...

Relevante software en hardware die ik gebruik
PS4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ja....de optie 'PS3/PS4' staat op PS4, daar ligt het niet aan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mechiel Staal op 08-09-2017 05:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:49
Misschien handig om te vermelden welk stuur je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Het is altijd handig om even te vermelden in de OP welk stuur je gerbuikt. Mobiele gebruikers zien de "Thrustmaster T80" bovenaan de pagina namelijk niet.

Heb je de thrustmaster drives geïnstalleerd, als je die eb geïnstalleerd zit er volgens mij ook een programma bij waarin je kan kijken of alles goed wordt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

SpamLame

niks

@garriej Moest even zoeken naar hoe je bij de T80 komt, kan je die koppeling vertrouwen (want deels ad)
Anyhow voor een ps3/4 zijn er geen drivers te installeren afaik gaat dat alleen bij PCs op.

@TS kijk eens of je op een andere console betere resultaat hebt. Indien je de moglijkheid hebt het stuur op PC aan te sluiten, probeer dat dan eens.
Als je het stuur net nieuw uit doos hebt dan zou een DOA ook kunnen, retourneer gewoon naar de shop voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

SpamLame schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:05:
@garriej Moest even zoeken naar hoe je bij de T80 komt, kan je die koppeling vertrouwen (want deels ad)
Anyhow voor een ps3/4 zijn er geen drivers te installeren afaik gaat dat alleen bij PCs op.

@TS kijk eens of je op een andere console betere resultaat hebt. Indien je de moglijkheid hebt het stuur op PC aan te sluiten, probeer dat dan eens.
Als je het stuur net nieuw uit doos hebt dan zou een DOA ook kunnen, retourneer gewoon naar de shop voor een ander.
sorry ik las met mn neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chndr
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-02-2020
Wie kan mij helpen bij mijn vraag? Vandeweek een playseat gehaald en een T80 thrustmaster stoel om te beginnen met racen met F1 2017. Ik weet dat er betere sturen zijn en die ga ik waarschijnlijk ook wel aanschaffen maar wilde het eerst proberen.

Nu heb ik na 3 dagen ineens een probleem: eerst leek het alsof ik tijdens het rijden iets raakte en van de weg afgeduwd werd terwijl ik alleen op de baan reed. Nu is het probleem erger en stuurt mijn stuur soms spontaan naar een kant. Eerst steeds naar links en nu blijft hij steeds naar rechts sturen. Heb alle instructies gevolgd om de kalibratie te resetten en geprobeerd te instellingen te veranderen in het spel maar niks helpt.

Is dit ding gewoon defect of doe ik iets verkeerd?

Hartstikke bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Driver opnieuw installeren? Klinkt toch echt als calibratie inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 16:18
Ik heb een trailblazer stuur van speedlink.
Werkte steeds goed maar nu werken 2 pijltjestoetsen niet meer (naar beneden en naar rechts)Kan nu niet meer verder in career mode (F1 2018 is het spel)
Heb stuur ontkoppeld en weer aangesloten maar helaas.
Ook geprobeerd andere toetsen te gebruiken maar lukt niet.
Zou het defect zijn en maar een nieuw gebruiken?
Pagina: 1