Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade set voor een GTX 1060 6GB advies nodig.

Pagina: 1
Acties:

• roy2606
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-09-2024
Geachte Tweakers,

een vriend van mijn vader heeft ongeveer 6 maanden terug een GTX 1060 aangeschaft, sindsdien wacht hij om te upgraden. Nu heb ik een upgrade set voor hem samen gesteld maar wou ik graag advies over wat ik heb samen gesteld. Graag wil ik weten of dit goed gaat samen werken? Is er eventueel een probleem met de moederbord waar ik niet van weet etc. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze 'upgrade' is meer gefocust om te gamen, De games die gespeeld worden zijn vooral titles zoals Battlefield 1. Multitasken is hier ook van belang.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een wenslijst gemaakt die ik onderaan zal vermelden. De prijs is maximaal € 600,- incl. verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We beschikken over de volgende componenten die we mee willen nemen in deze build, Videokaart: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, ook heeft hij een PSU alleen weet ik niet welke, Heb hem een gold certified PSU aangeraden maar hij gaf aan net een nieuwe PSU te hebben aangeschaft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien dit een upgrade set is hebben we het volgende nodig, Een moederbord, RAM, CPU, case en een 120mm fan aangezien er met de case die hij uitgezocht heeft een 120mm fan aan de voorkant word mee geleverd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur is niet belangrijk zolang alles perfect draait, CPU is er wel voorkeur naar Ryzen, wachten op de nieuwe Intel is hij niet bereid meer om op te wachten aangezien hij al heel lang wacht om te upgraden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gelieve niet over de prijs heen gaan. Geluidsniveau voor de fans is altijd mooi meegenomen maar niet belangrijk.

Ga je overklokken?
Voor nu is er nog geen voorkeur om te overklokken, in de toekomst wel dus er word wel nieuwe koeling besteld maar voor nu is dat nog niet van toepassing.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een mooie build hebben die rood en zwart is, Misschien dat de RAM geheugen kan worden veranderd naar een rode kleur alleen heb ik voorkeur aan een hoge snelheid RAM geheugen.

Wenslijst
wenslijst: Upgrade set

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NCUB2BR.png

[ Voor 14% gewijzigd door roy2606 op 08-09-2017 04:11 ]

• youridv1
  • Laatst online: 19:58
De p400s levert 1 fan voorin en 1 fan achterin. Dat is genoeg, zeker voor een systeem waar de meest hitte uitstotende component een 1060 is. Die extra fan is dus vrij overbodig.

B350 Chipset is ook goed mogelijk. Overclocken kan daar ook op en je bespaart wat geld.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik mis opslag in je lijstje. Indien nog niet aanwezig overweeg dan absoluut een ssd voor je os en programma bestanden, dit zorgt echt voor een veel soepeler werkend systeem. Hoeft echt niet meteen een dure M.2 PCIe NVMe SSD te zijn, gewoon een SATA variant is al voldoende.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
youridv1 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:42:
De p400s levert 1 fan voorin en 1 fan achterin. Dat is genoeg, zeker voor een systeem waar de meest hitte uitstotende component een 1060 is. Die extra fan is dus vrij overbodig.

B350 Chipset is ook goed mogelijk. Overclocken kan daar ook op en je bespaart wat geld.
De MSI B350 Pro Carbon is zelfs beter voor overclocken. Is een paar euro goedkoper dan dit bordje en je levert alleen in op de mogelijkheid om SLI en x16/x16 CFX te draaien, waar je toch geen gebruik van gaat maken (1060 ondersteunt het niet eens). Daar krijg je betere VRM's, een betere netwerkcontroller en een betere audiochip voor terug op een bord dat er super strak uit gaat zien in je windowed build ;)

• youridv1
  • Laatst online: 19:58
@kgd92 scherp

• roy2606
@kgd92 precies wat ik nodig had, Thanks! @Nielson Als er opslag miste dan klopt dat, vergeten te vermelden dat er ook opslag uit de oude build meegaat duidelijk mijn fout. SSD is aanwezig en een HDD ook :-)

[ Voor 3% gewijzigd door roy2606 op 08-09-2017 11:37 ]

• roy2606
@youridv1 Fan ga ik van het verlanglijstje afhalen.

• roy2606
Update: componenten zijn besteld waaronder de MSI B350 Pro Carbon. en geen 120mm fan! Harstikke bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1