Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een asus r500dr laptop.
Wanneer ik deze laptop opstart krijg ik geen beeld, via hdmi, vga ook niet.
Ik heb de processor veranderd met een nieuwe dezelfde als die er eerst in zat..
Nog geen resultaat beeld blijft zwart.
Er zit een dedicated video kaart in Radeon HD7470M.
Nu is mijn vraag of deze video chip vast gesoldeerd is aan de moederbord.. want mijn cpu die er nu inzit zou een integrated video hebben, dus wat zijn mijn mogelijkheden hier?
Hier is de link naar mijn laptop:

pricewatch: Asus R500DR-SX115V

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is me vraag; kan ik deze video chip eruit halen zonder schade te brengen aan de moederbord?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat ie switched naar cpu ipv. Door te gaan proberen naae gpu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:50:
Eigenlijk is me vraag; kan ik deze video chip eruit halen zonder schade te brengen aan de moederbord?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat ie switched naar cpu ipv. Door te gaan proberen naae gpu?
Die chip eruit halen is vrijwel onmogelijk, aangezien hij vast gesoldeerd zit aan het moederbord.

Kan je wel je bios in, of heb je helemaal geen beeld.
En weet je zeker dat het de videochip is en niet het scherm?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De HD7470M valt officieel onder de mobility-tak van AMD maar heeft geen MXM-mogelijkheid dus vervangen lijkt me uitgesloten.

Dat gezegd hebbende; als je de CPU al veranderd hebt, waarom open je dan dit topic? Je laptop ligt dus al in stukken uit elkaar op je bureau en dan zie je toch de HD7470M zitten op het moederbord en zie je zelf toch dat er wel/geen soldeerpuntjes zijn?

En ik ben bang dat jij dingen door elkaar haalt en wij nog meer verkeerde antwoorden gaat posten; de AMD A8-4500M heeft een HD7640G aan boord en die zou sneller moeten zijn dan de HD7470M. Hoe je er dan bij komt dat je zowel een APU hebt als een dedicated GPU, is mij een raadsel; ik kan me niet voorstellen dat Asus een APU levert die op papier sneller/sterker zou zijn dan een dedicated GPU.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom de gedachte om je CPU te vervangen, als je geen beeld krijgt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik de cpu veranderd had kwam doordat ik in eerste instantie niet gezien had dat er een aparte gpu inzat, maar toen ik even beter keek zag ik et.
Maar dat maakt niet uit.
De gpu die erin zit is vast gesoldeerd als ik aangaf ( wat ik d8 ) maar mijn vraag is kan ik die eraf solderen?
Zonder schade te maken...
Als je kijkt naar de link die ik gestuurd heb zit er toch echt een aparte gpu in.
En z'n gpu kan ik niet meer vinden, ik ken iemand die heel goed is kwa solderen met dit soort werk.
Maar ik wou het zeker weten, stel je voor als ik de gpu eruit heb switched de laptop dan naar de cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ps: heb helemaal geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:25:
Maar ik wou het zeker weten, stel je voor als ik de gpu eruit heb switched de laptop dan naar de cpu?
Slecht plan, ten eerste loop je de kans dat niets meer werkt omdat je verbindingen op het moederbord onderbreekt door het verwijderen van de GPU, ten tweede kan het bios kuren gaan vertonen bij een missende init. Ten derde is het maar de vraag of er support voor de IGP van de processor in het bios aanwezig is.
Een reflow is mogelijk nog een tijdelijke oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:20:
[...]

Slecht plan, ten eerste loop je de kans dat niets meer werkt omdat je verbindingen op het moederbord onderbreekt door het verwijderen van de GPU, ten tweede kan het bios kuren gaan vertonen bij een missende init. Ten derde is het maar de vraag of er support voor de IGP van de processor in het bios aanwezig is.
Een reflow is mogelijk nog een tijdelijke oplossing.
Is er misschien nog een gpu die werkt met deze laptop? Want kan de andere niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 02:50:
[...]

Is er misschien nog een gpu die werkt met deze laptop? Want kan de andere niet vinden
De GPU is vastgesoldeerd, dus nee, er werkt geen andere GPU met jouw specifieke laptop. In jouw type allicht, maar dan moet je een donor laptop of moederbord zien te vinden.

Binnen Nederland is volgens mij alleen de SX115V variant geleverd in jouw configuratie, dus over de grens kijken is dan een optie, eBay ofzo. Maar goed, het is een langzaam achterhaald platform, dus ik zou er eerlijk gezegd buiten de reflow geen tijd en geld meer in stoppen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:22:
[...]

De GPU is vastgesoldeerd, dus nee, er werkt geen andere GPU met jouw specifieke laptop. In jouw type allicht, maar dan moet je een donor laptop of moederbord zien te vinden.

Binnen Nederland is volgens mij alleen de SX115V variant geleverd in jouw configuratie, dus over de grens kijken is dan een optie, eBay ofzo. Maar goed, het is een langzaam achterhaald platform, dus ik zou er eerlijk gezegd buiten de reflow geen tijd en geld meer in stoppen.
Oke bedankt voor de informatie! :).
Dacht beter vraag ik het maar even dan er meteen zelf aan te knoeien.
Ik zet hem wel te koop voor iemand die wel een gpu bezit die werkt.
Pagina: 1