Gedrag/tekst in Windows veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hoi iedereen

Ik zoek een manier om bepaald Windows gedrag te herdefiniëren. In het bijzonder de 'afmelden' knop, ik zou willen, als een gebruiker op afmelden klikt, dat Windows NIET afmeld, maar dat mijn applicatie die actie kan onderscheppen en zelf een soort van logout kan doen. Is dit mogelijk?

Als dit onmogelijk zou zijn (wat wel kan, is misschien wat te 'hackerig'), is het dan mogelijk om afmelden uit te schakelen of evt te verbergen?

Alsook dacht ik eraan om de tekst in het startmenu veranderen, bijvoorbeeld waar de gebruikersnaam staat. Kan dit?

Ik denk dat dat misschien gaat met Windows declares, maar vind niets terug op het internet. Kan iemand mij keywords geven of een richting?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laten we eens beginnen met een wedervraag: wat probeer je precies te bereiken / doen en waarom? Want misschien zijn er wel betere / andere oplossingen om dat te bewerkstelligen... Dus: wat is je use-case?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 07-09-2017 23:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Je kunt wel een logoff script laten draaien op het moment dat de gebruiker uitlogt, wellicht kun je daarin je applicatie aanroepen?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Carharttguy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:27:
Als dit onmogelijk zou zijn (wat wel kan, is misschien wat te 'hackerig'), is het dan mogelijk om afmelden uit te schakelen of evt te verbergen?
Dat kan met Windows Tweaker v4

In de lijst met available tweaks staat dit genoemd:
Security
[...]
11. Disable The Ability To Log Off

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 18:23
Uiteraard, uitloggen kan uitgezet worden. Daar heb je policies voor en bepaalde register waardes die dit voor elkaar boksen.

In regedit, ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Maak een DWORD met naam StartMenuLogOff en zet de waarde op 1

De functie van uitloggen overschrijven lijkt me trouwens echt geen goed idee, dat zal ook niet zomaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Bedankt voor de antwoorden iedereen, daarmee kan ik wel verder!
RobIII schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:30:
Laten we eens beginnen met een wedervraag: wat probeer je precies te bereiken / doen en waarom? Want misschien zijn er wel betere / andere oplossingen om dat te bewerkstelligen... Dus: wat is je use-case?
Ik ben een systeempje aan het maken voor scholen ter vervanging van een Windows Domein, het is heel klein en sumier, gericht op basisscholen met weinig tot geen kennis en budget.

Het systeem gaat er van uit dat er 1 gebruikersaccount is (naast het administrator account), maar als je van gebruiker wilt wisselen in het systeem, doe je dat binnen de applicatie, dus niet in het Windows systeem. Daarom is het uitschakelen van de afmelden knop handig om verwarring te vermijden. Het onderscheppen zou handig geweest zijn om je uit te loggen uit ons systeem. Maar is geen vereiste op zich.

De tekst aanpassen in het startmenu op de plaats waar de gebruikersnaam staat zou dus cosmetisch ook leuk zijn, maar is meer een nice to have.
Pagina: 1