Vraag

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 20:33
Hallo allemaal

Ik heb een Asus zenfone go waarmee ik telefoon gesprekken kan opnemen. Ik heb ook een Samsung galaxy j5 waarmee het niet kan van werk. Ik wil dit graag aanzetten.

Ik heb al geprobeerd om TWRecorder (o.i.d) te installeren. Werkt niet. Ook zijn er talloze halfgare apps in de playstore. Liever niet.

Ik heb gevonden op internet dat je in system/csc/others.xml dit aan kan zetten. Ik kan het bestand echter op mijn telefoon alleen inzien. Niet veranderen. Op pc kan ik niet in deze map komen. Iemand enig idee hoe others.xml aangepast kan worden ZONDER te rooten?

Beste antwoord (via rens-br op 15-09-2017 08:59)

• Cageman1984
Oké conclusie

Je krijgt de built in optie niet aan zonder rooten.

Mocht je toestel geroot zijn, dan kan je in system/csc/others.xml (kan ook anders heten op andere modellen) een regel toevoegen om het aan te zetten. Dit is eenvoudig te googelen.

Zonder root ben je op apps aangewezen. Mijn mening is dat er geen goede gratis variant is. Betaald mogelijk wel. Call recorder van appliqato werkt enigzins

Toch bedankt voor de antwoorden

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Cageman1984 gezien het bestand in de map 'systeem' staat, verwacht ik dat je het bestand niet kan wijzigen, zonder te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Oké. Rooten heeft niet mijn voorkeur. Zeker omdat het een telefoon van mijn werk is. Is het mogelijk om 'tijdelijk' te rooten? Of is dat te kort door de bocht?

Ondertussen: nog andere methodes om voice recorder aan te zetten op de galaxy J5? Het aanschaffen van een app zie ik ook niet zitten mede omdat de functionaliteit gewoon in Android zit ingebakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Cageman1984 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:38:
Oké. Rooten heeft niet mijn voorkeur. Zeker omdat het een telefoon van mijn werk is. Is het mogelijk om 'tijdelijk' te rooten? Of is dat te kort door de bocht?

Ondertussen: nog andere methodes om voice recorder aan te zetten op de galaxy J5? Het aanschaffen van een app zie ik ook niet zitten mede omdat de functionaliteit gewoon in Android zit ingebakken!
Rooten is een theorie altijd tijdelijk, het is vziw terug te draaien. Maar dan wordt je toestel nog steeds geroot.

Overigens is die functionaliteit volgens mij ook niet direct ingebakken in Android. Dit zal een functie van Asus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Zijn de functies in csc\others.xml gebonden aan je merk? Niet aan Android? Wist ik niet.

Goed, bedankt voor nu. Als ik een naar mijn idee goede oplossing heb, zal ik het posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
elke fabrikant past android naar eigen inzicht aan (en dat betekend toevoegen of zelfs verwijderen van functies die google aanbied in de basic versie). Zelfs google heeft nu voor de pixel telefoons unieke opties die niet in "stock" android zitten.

je kan dus functionaliteit niet vergelijken tussen 2 verschillende toestellen.

Je zal het toch moeten zoeken in losse apps, de keuze is reuze en waarschijnlijk de rommel ook, misschien dat hier nog iemand een tip heeft, of zoek anders wat (recente) reviews van call recorder apps op.

Strava

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Oké conclusie

Je krijgt de built in optie niet aan zonder rooten.

Mocht je toestel geroot zijn, dan kan je in system/csc/others.xml (kan ook anders heten op andere modellen) een regel toevoegen om het aan te zetten. Dit is eenvoudig te googelen.

Zonder root ben je op apps aangewezen. Mijn mening is dat er geen goede gratis variant is. Betaald mogelijk wel. Call recorder van appliqato werkt enigzins

Toch bedankt voor de antwoorden
Pagina: 1