Usb geluidskaart nodig door kapotte hoofdtelefooningang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-02 17:26

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Beste tweakers,

Zojuist is de enige 3.5mm audiouitgang van mijn laptop gestorven, dus heb ik een usb adaptertje nodig.
Maar werkt zo'n adaptertje van zo rond de 20 euro als een goede vervanger? Ik heb even in de prijsvergelijker zitten kijken, zo eentje als de pricewatch: Sweex Sound Card Adapter USB?

Enige wat ie moet kunnen is enigszins fatsoenlijk audio kunnen afspelen op oortelefoons en een 2.1 setje en niet gelijk uit elkaar vallen ;)
En liefst onder de €20,-

Wie o wie heeft een goed voorstel? Thanks!

Bericht ontvangen uit China

Alle reacties

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 14:45

KDL

Heb goede en slechte ervaring met sweex geluidskaarten, externe via usb gebruikt om muziek te mixen.
Kocht het omdat het 'NL made' was. Nu hoef ik het niet meer.
Maar voor zo'n prijs kun je er geen buil aan vallen.
Ik zou gewoon de goedkoopste nemen zoals

pricewatch: LogiLink USB Soundcard with Virtual 3D Soundeffects

Welke 2.1 set wil je gebruiken? hier staat wel 2.0 bij,
maar ik denk dat je gewoon 1 uitgang gaat gebruiken toch..

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:16

DirtyBird

Praktiserend denker

Geluid mixen werkt inderdaad niet via usb, het is te traag. Voor afspelen heb je hier doorgaans geen last van. Het verschil is slechts miliseconden, maar bij opnames ga je dit merken doordat het steeds verder uit elkaar gaat lopen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• nickxofficial
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-01 21:02

nickxofficial

I'm a techie!

Ik ben indd ook niet meer te spreken over sweex ;)

Ik heb laatst als geluidskaart voor een RPi een https://tweakers.net/pric...rol-uca222/specificaties/
gekocht.

Prima apparaatje voor dat geld. Wel over je budget natuurlijk... Maar deze geeft je net even wat meer flexibiliteit.

Nick

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-02 17:26

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
ik gebruik bij mijn laptop een simpel 2.1 setje van trust geloof ik. En ik doe er niks speciaals als editing of opnames mee, puur afspelen.
Ik heb wel nog een 5.1 set maar die zit aan mn desktop

Verder hoeveel meerwaarde bied een +/- €30 externe sound card in mijn geval over eentje van €10?
Het gaat me meer dat ik uberhaupt extern geluid uit mn laptop krijg.

Bericht ontvangen uit China