VRAAG:Een aantal dagen terug ben ik erachter gekomen dat er de hele dag iemand met mij meekijkt op what's app. Ik gebruik het zelf nl alleen op mijn telefoon en er staat dat het aangemeld en actief is op een Windows 7. Ik weet wie hier waarschijnlijk achter zit, maar kan nu niks bewijzen. Ik heb gezien dat ik de sessie uit kan loggen, maar in verband met mijn veiligheid wil ik graag eerst weten of het mogelijk is om te achterhalen sinds wanneer er is ingelogd op dat apparaat en ev. de locatie of ip adres. Het enige wat ik zie is dat ik aangemeld ben op een apparaat Windows 7 en de tijden. Op Facebook kun je een mooi overzicht terugvinden van activiteiten en inlogsessies. Deze kwestie heeft voor mij best wat haast, maar ik heb na 3 dagen helaas nog geen reactie mogen ontvangen van What's app. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Vraag
Beste antwoord (via F_J_K op 08-09-2017 15:29)
Ik ben bang dat je het zelf gewoon niet kan zien, je kan het beste even afwachten op Whatsapp. Zij kunnen die informatie normaal inzien zonder dat er een riskante kant aan komt. Mocht het zo zijn dat zij dat niet doen dan is het aan jou om te oordelen wat slim is. Je kan de koppeling gewoon verbreken en dan ben je klaar, welke risico's daarbij komen kijken moet jezelf inschatten.
Of een bovenstaand advies opvolgen naar een website waarvan je weet dat je het IP kan achterhalen (beetje tweaker heeft dat natuurlijk zo gedaan), of je daar ver mee gaat komen is punt 2 maar het is een goed advies, matcht dat met je facebook stalker en je weet zeker dat dat je ex is dan weet je direct wie het is.
Hoe waardevol die informatie is aan jezelf. Het kan 2 kanten op, 1 het is dezelfde of de 2de het is een ander.
Edit:
Je kan @DukeBox advies volgen en zelf de gevaren daarvan inschatten
Of een bovenstaand advies opvolgen naar een website waarvan je weet dat je het IP kan achterhalen (beetje tweaker heeft dat natuurlijk zo gedaan), of je daar ver mee gaat komen is punt 2 maar het is een goed advies, matcht dat met je facebook stalker en je weet zeker dat dat je ex is dan weet je direct wie het is.
Hoe waardevol die informatie is aan jezelf. Het kan 2 kanten op, 1 het is dezelfde of de 2de het is een ander.
Edit:
[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 08-09-2017 14:48 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Alle reacties
Wie heeft er toegang gehad tot jouw telefoon, daar moet je zijn....
En mocht het je vriend/vriendin zijn, dan zou ik die maar snel dumpen!!!
En mocht het je vriend/vriendin zijn, dan zou ik die maar snel dumpen!!!
[ Voor 36% gewijzigd door roches op 07-09-2017 21:41 ]
Verwijderd
Afaik gaat dat niet lukken je kan natuurlijk wel wat valse info droppen en kijken of er iemand hapt
Je kan toch zien waar diegene is ingelogd op je telefoon?
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Zoals @roches al aangeeft moet iemand met je telefoon een QR code gescant hebben. Al het WhatsApp verkeer loopt namelijk via je telefoon. De actieve sessies (incl. plaatsnaam, Browser en OS) kun je op je telefoon zien, maar dat zul je zelf ook al hebben gezien.
Weet je trouwens zeker dat je niet zelf een keer een web sessie hebt geopend? Ook als je de browser daarna afsluit blijft die als sessie zichtbaar. Je moet echt expliciet die sessie afmelden. Als je op je eigen PC's zonder QR code kunt inloggen op WhatsApp via web, dan zal je het waarschijnlijk zelf zijn geweest.
Als je een Android telefoon hebt en je hebt toegang tot de command-line, dan zou je wellicht via netstat kunnen achterhalen met welke IP adressen je telefoon contact maakt. WhatsApp via web loopt namelijk via je telefoon, dus wellicht dat daar wat te achterhalen valt. Maar dan heb je wel redelijk low-level kennis nodig.
EDIT: Ik zou overigens de persoon er mee confronteren als je het redelijk zeker weet. Aangifte doen kun je ook, maar dan moet je het wel 100% zeker weten. Het is niet fijn om van zoiets beticht te worden als je het niet hebt gedaan.
Weet je trouwens zeker dat je niet zelf een keer een web sessie hebt geopend? Ook als je de browser daarna afsluit blijft die als sessie zichtbaar. Je moet echt expliciet die sessie afmelden. Als je op je eigen PC's zonder QR code kunt inloggen op WhatsApp via web, dan zal je het waarschijnlijk zelf zijn geweest.
Als je een Android telefoon hebt en je hebt toegang tot de command-line, dan zou je wellicht via netstat kunnen achterhalen met welke IP adressen je telefoon contact maakt. WhatsApp via web loopt namelijk via je telefoon, dus wellicht dat daar wat te achterhalen valt. Maar dan heb je wel redelijk low-level kennis nodig.
EDIT: Ik zou overigens de persoon er mee confronteren als je het redelijk zeker weet. Aangifte doen kun je ook, maar dan moet je het wel 100% zeker weten. Het is niet fijn om van zoiets beticht te worden als je het niet hebt gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door BugBoy op 07-09-2017 22:03 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Even buiten hoe er nog steeds een sessie kan lopen, zie hier boven, makkelijkste is nog wel een dummy url te hebben waar jij de log van kan uitlezen. zolang het maar een interessant genoeg bericht is waar de url relevant is, heb je kans dat je meekijker naar die url gaat en via die log heb je in ieder geval iets van informatie van die windows 7 client.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb je WhatsApp niet dubbel beveiligd met een verificatiecode ?
Gebruik je het via iPhone of anders ?(Windows phone)
Ik zou sowieso even degene polsen die je verdenkt, post wat rare berichten en kijk zijn/haar reactie aan
Gebruik je het via iPhone of anders ?(Windows phone)
Ik zou sowieso even degene polsen die je verdenkt, post wat rare berichten en kijk zijn/haar reactie aan
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nee, zolang whatsapp op je telefoon draait en data verbinding heeft werkt het. Overigens wel met max 1 browser tegelijkVerwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:07:
Zowiezo loopt de sessie niet alleen als je binnen hetzelfde wifi netwerk zit ?
Veel mogelijkheden zijn er niet, als iemand de webversie open heeft dan moet diegene op hetzelfde netwerk zitten.
Dat hoeft niet hoor. Ik kan prima WhatsApp via mijn desktop gebruiken, terwijl mijn telefoon op 3G staat. Dat is dan echt niet hetzelfde netwerk.Audiowaste schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:28:
Veel mogelijkheden zijn er niet, als iemand de webversie open heeft dan moet diegene op hetzelfde netwerk zitten.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Eh het werkt gewoon over internet?... Dus wifi/3g/4g andere kant van de wereld werkt ook.Audiowaste schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:28:
Fixing things to the breaking point...
Net getest, dat werkt gewoon. QR code scannen, je kan zelfs aangeven of je ingelogd wil blijven.RGAT schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:54:
[...]
Eh het werkt gewoon over internet?... Dus wifi/3g/4g andere kant van de wereld werkt ook.
WA zelf zegt inderdaad enkel maar 'laatst actief op Windows 10 <tijd>' met een Opera logo erbij.
Verschil is alleen, TS gebruikt thuis niet.LED-Maniak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:59:
Surprise, dat heb ik ook. Als ik op mijn werk zit krijg ik ook regelmatig te zien dat whatsapp web thuis actief is.
Blijkt gewoon de computer te zijn die bij tijd en wijlen aan gaat om mail te checken en andere random dingen te doen.
Ik gebruik het zelf nl alleen op mijn telefoon
[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 08-09-2017 00:01 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat heb ik ook. Als ik op mijn werk zit krijg ik ook regelmatig te zien dat whatsapp web thuis actief is.
Blijkt gewoon de computer te zijn die bij tijd en wijlen aan gaat om mail te checken en andere random dingen te doen.
Heb je ooit whatsapp web ergens aangemeld met je telefoon?
Heb je ooit whatsapp web ergens aangemeld met je telefoon?
[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 08-09-2017 00:01 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik wil natuurlijk niet inhoudelijk teveel op de zaak ingaan ivm privacy. Ik hoop op jullie begrip daarvoor. Ik weet om wie het gaat(ex partner die mij ook via andere wegen heeft lastiggevallen en dit is al bekend bij de politie) maar ik moet dit geval van what's app ook kunnen 'bewijzen' om er iets mee te kunnen. En ja, het is heel goed mogelijk dat hij die code een keer heeft gescand. Achteraf klopt het ook omdat hij altijd alles van mij wist. Ik heb een I phone en ben zelf nooit op een ander apparaat ingelogd geweest! Ik heb niet eens een laptop of pc tot mijn beschikking momenteel. Ik kwam er vd week per toeval achter toen ik bij mijn instellingen keek, waar ik helaas alleen kan zien dat het om een Windows 7 gaat😏 en deze wel tot 10 x per dag online is..(heb de activiteiten de laatste dagen gevolgd) Waar het dus op neerkomt is dat ik weet wie hier achter zit, maar dat ik het niet kan aantonen! Ik ben een leek in dit opzicht, maar mijn vraag nogmaals is of ik meer informatie kan achterhalen dan alleen 'Windows 7'. Alvast bedankt!
En even als toevoeging. Ik kan dit persoon niet aanspreken. Het is in het verleden vaak een onveilige situatie geweest. Bij de politie komen deze gevallen al gauw op de grote stapel terecht en ben je weken verder voordat er iets gebeurt. Vandaar mijn vraag. Ik hoopte zelf meer informatie te kunnen achterhalen. Waarschijnlijk is what's app de enige die meer info kan achterhalen over de aangemelde pc/laptop maar daar heb ik nog geen reactie van mogen ontvangen. Best apart, want zij geven aan dat als er zich een onveilige situatie voordoet dat je zsm contact moet opnemen met de helpdesk!
je kan alle sessie afmelden... open zelf whatsapp web en je krijgt dan een prompt om alle oude sessies af te loggen. Dan kan een ander geen toegang meer krijgen zonder eerst weer die QR code te scannen.
Je kan de sessie simpelweg afmelden via je iPhone en dan kan hij er niet zomaar meer in. Verder kan je nietecht zien wie precies zit mee te lezen.
Als je dat niet wilt en wilt dat hij er voor boet,,
Als je zeker weet dat het je ex is kan je het volgende doen om hem uit te lokken:
Bel een vriendin. Zeg dat je even wat naar haar gaat appen en dat het bedoeld is om uit te lokken.
Daarna app je naar haar iets in de zin van "Weetje. Ik heb afgelopen paar dagen met een paar guys geslapen. En die zijn echt goed geschapen. Ik begin haast te denken dat robert gewoon een soort groeiachterstand had. Achja, er liggen nog waardevolle spullen van hem hier. Als hij die een keer komt ophalen laat ik het hem wel weten"
Als het echt je ex is, zal die snel genoeg aan de deur staan. En dan mag hij je vertellen hoe hij aan die info komt. En dan kan je naar de politie. (zou wel ff met een GoPro o.i.d. je voordeur gefilmd houden zodat er ook beeld van is dat hij t zegt. Of als het uit de hand loopt.)
voor mensen als @LocK_Out, Robert is een verzonnen naam. Blijkbaar is het voor sommige nog niet achterhaald dat dat er telkens bij gezegd moet worden
Als je zeker weet dat het je ex is kan je het volgende doen om hem uit te lokken:
Bel een vriendin. Zeg dat je even wat naar haar gaat appen en dat het bedoeld is om uit te lokken.
Daarna app je naar haar iets in de zin van "Weetje. Ik heb afgelopen paar dagen met een paar guys geslapen. En die zijn echt goed geschapen. Ik begin haast te denken dat robert gewoon een soort groeiachterstand had. Achja, er liggen nog waardevolle spullen van hem hier. Als hij die een keer komt ophalen laat ik het hem wel weten"
Als het echt je ex is, zal die snel genoeg aan de deur staan. En dan mag hij je vertellen hoe hij aan die info komt. En dan kan je naar de politie. (zou wel ff met een GoPro o.i.d. je voordeur gefilmd houden zodat er ook beeld van is dat hij t zegt. Of als het uit de hand loopt.)
voor mensen als @LocK_Out, Robert is een verzonnen naam. Blijkbaar is het voor sommige nog niet achterhaald dat dat er telkens bij gezegd moet worden
[ Voor 10% gewijzigd door 7Sins op 08-09-2017 14:22 ]
Dit lijkt me geenszins een verstandige aanpak. Zeker met in acht neming van de opmerking over onveilige situaties in het verleden.7Sins schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:59:
Je kan de sessie simpelweg afmelden via je iPhone en dan kan hij er niet zomaar meer in. Verder kan je nietecht zien wie precies zit mee te lezen.
Nouja, als je dan in puin geslagen bent door die ex, heb je in ieder geval iets om mee naar de politie te gaan ja7Sins schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:59:
(zou wel ff met een GoPro o.i.d. je voordeur gefilmd houden zodat er ook beeld van is dat hij t zegt. Of als het uit de hand loopt.)

@Verwijderd ik zou 'n screenshot van het whatsapp scherm maken (mocht je ooit nog bewijs nodig hebben) en daarna die browser toegang blokkeren. Als je dat niet aandurft uit angst voor gevolgen, wordt het misschien toch tijd om een nieuw telefoonnummer te nemen (en dat natuurlijk niet via diezelfde whatapp communiceren)
Een tweaker laat toch een verleidelijke link downloaden en trekt het ip adres uit zijn webserver? 
Voor een leek niet zo makkelijk om te regelen maar dan heb je iig iets meer bewijs in handen
Voor een leek niet zo makkelijk om te regelen maar dan heb je iig iets meer bewijs in handen
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Tja, en dan heb je een IP-adres. Dan is het nog maar afwachten of de politie daarmee naar de provider gaat om de persoon daarachter te identificeren. Zelf kun je verder niets met dat IP-adres.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Nouja, kan vrij simpel natuurlijk. Zoals hierboven genoemd stuur je een interessante link die hij alleen gekregen kan hebben door jouw gesprekken te volgen om het IP te achterhalen. Vervolgens stuur je een dag later je ex vriend een andere URL toe en vraagt hem dringend of hij jouw naaktfoto's op internet heeft gezetu_nix_we_all schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:30:
Tja, en dan heb je een IP-adres. Dan is het nog maar afwachten of de politie daarmee naar de provider gaat om de persoon daarachter te identificeren. Zelf kun je verder niets met dat IP-adres.

Vervolgens doe je daar aangifte mee en ontkoppel je dat account van je whatsapp.
lol+lol=hihi
En hoe kom jij aan de naam Robert?7Sins schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:59:
Ik begin haast te denken dat robert gewoon een soort groeiachterstand had.
Hoe dan ook is het van belang om dat account af te melden van die pc. Natuurlijk is het 'fijn' om te weten wie er achter zit, maar hoe langer het gekoppeld blijft, hoe langer er dus iemand aan het meekijken is.
Afmelden die boel dus.
Afmelden die boel dus.
Hi Ha Hopjesvla
@LocK_Out gewoon verzonnen. Maar ik vind het zo achterhaald dat er altijd bij genoteerd moet worden dat het om verzonnen namen gaat
@7Sins Apart verhaal, maar dat zal aan mij liggen.
@LocK_Out Mag je vinden. Ik durf alleen te wedden dat die gast nieteens Robert heet... Als jij je er nou maar geen zorgen om maakt. Als die gast echt Robert heet dan had ik wel commentaar van Yvonne gehad..
Bedankt voor het meedenken, maar hoe graag ik hem ook zou willen pakken, ik ga niet mijn veiligheid op het spel zetten, er is ook een kind bij betrokken. Ik zie dat ik de sessie kan afmelden idd, maar ik ben bang dat ik dan geen info meer kan achterhalen en hij hier ook mee wegkomt. Ik heb er totaal geen verstand van zoals ik al eerder zei, maar kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik het ip adres eventueel kan achterhalen?of iemand die mij hierbij kan helpen? Iets is beter dan niets. En ik heb wel een ip adres van Facebook activiteiten via mijn account. Wellicht matchen die.
Er wordt massaal over het dikgedrukte deel heengelezen volgens mij. Hoe zou hij die code gescand kunnen hebben? De enige manier is als jouw telefoon unlocked fysiek bij de PC in de buurt is geweest waar Whastapp web nu actief is. Je moet namelijk met de PC naar http://web.whatsapp.com gaan, en met je telefoon naar menu - whatsapp web en dan met je telefoon die QR code scannen om whatsapp web te kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:22:
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik wil natuurlijk niet inhoudelijk teveel op de zaak ingaan ivm privacy. Ik hoop op jullie begrip daarvoor. Ik weet om wie het gaat(ex partner die mij ook via andere wegen heeft lastiggevallen en dit is al bekend bij de politie) maar ik moet dit geval van what's app ook kunnen 'bewijzen' om er iets mee te kunnen. En ja, het is heel goed mogelijk dat hij die code een keer heeft gescand. Achteraf klopt het ook omdat hij altijd alles van mij wist. Ik heb een I phone en ben zelf nooit op een ander apparaat ingelogd geweest! Ik heb niet eens een laptop of pc tot mijn beschikking momenteel. Ik kwam er vd week per toeval achter toen ik bij mijn instellingen keek, waar ik helaas alleen kan zien dat het om een Windows 7 gaat😏 en deze wel tot 10 x per dag online is..(heb de activiteiten de laatste dagen gevolgd) Waar het dus op neerkomt is dat ik weet wie hier achter zit, maar dat ik het niet kan aantonen! Ik ben een leek in dit opzicht, maar mijn vraag nogmaals is of ik meer informatie kan achterhalen dan alleen 'Windows 7'. Alvast bedankt!
Voor jezelf is het dus ook een manier om na te gaan waar dat nu actief is. Bij welke computers ben je in de buurt geweest net voor je merkte dat whatsapp web actief was? Zou je het zelf gedaan kunnen hebben (al was het maar om te proberen hoe het werkt) of weet je iemand die toegang had tot die computer en jouw telefoon?
Het lijkt me namelijk wat te kort door de bocht om er zomaar van uit te gaan dat het je ex was.
Zoals al genoemd is de makkelijkste manier om te zorgen dat diegene je whatsappgesprekken vanaf nu niet meer kan volgen bij menu - whatsapp web alle geopende sessies af te melden.
Met een IP kan je nog steeds niks, dan zou je eerst het IP moeten achterhalen van je Whatsapp volger en dan het IP van je ex om te kijken of ze hetzelfde zijn en dan moet je alsnog naar de Politie die er nog steeds niks mee zal doen 
Mogelijk e.a. aan wachtwoorden etc. veranderen om je ex verder uit beeld te krijgen mocht hij die info nog hebben en de whatsapp web afmelden, als er dan later weer toegang tot is kan er meer aan de hand zijn waar de Politie heel misschien wel wat mee wil maar voorlopig valt er weinig te winnen.

Mogelijk e.a. aan wachtwoorden etc. veranderen om je ex verder uit beeld te krijgen mocht hij die info nog hebben en de whatsapp web afmelden, als er dan later weer toegang tot is kan er meer aan de hand zijn waar de Politie heel misschien wel wat mee wil maar voorlopig valt er weinig te winnen.
Hij kan alleen meelezen wanneer hij ook op jouw WiFi is ingelogd (of op hetzelfde willekeurig WiFi netwerk). Je zou ook je WiFi wachtwoord kunnen wijzigen zonder de koppeling te verbreken.
Again, dit is niet correct. Whatsapp web werkt (zoals de naam zegt) over het web, wereldwijd.nielsn schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:34:
Hij kan alleen meelezen wanneer hij ook op jouw WiFi is ingelogd (of op hetzelfde willekeurig WiFi netwerk). Je zou ook je WiFi wachtwoord kunnen wijzigen zonder de koppeling te verbreken.
Zie dat ik wat berichten heb gemist! Jammer hoe alles uit verband wordt gerukt! Ik ken geen Robert!! Dit gaat om een serieuze kwestie en daarom hoop ik ook op serieuze reacties. Dank!
Misschien staat het wat comisch, het is wel de enige realistische manier om te zien wie het is door diegene uit te lokken (ook de meest fysiek riskante...) door iets te zeggen wat je verwacht dat jouw ex zal triggeren.
Niet aan te raden, want zelfs als jij kan aantonen dat het jouw ex is zal de Politie zeggen dat jij dan hem toegang hebt gegeven met jouw telefoon etc...
Niet aan te raden, want zelfs als jij kan aantonen dat het jouw ex is zal de Politie zeggen dat jij dan hem toegang hebt gegeven met jouw telefoon etc...
Een kat op het spek binden wordt door onze wetgeving teniet gedaan en daar gaat je bewijsmateriaal.
PSN: plexforce (ps4)
Meest simpele manier voor een leek,
maak een google site aan, gooi er een onbenullige foto op.
maak een google analytics account aan,
maak een url shortener aan op https://goo.gl/ naar de betreffende foto.
Check de analytics data..
maak een google site aan, gooi er een onbenullige foto op.
maak een google analytics account aan,
maak een url shortener aan op https://goo.gl/ naar de betreffende foto.
Check de analytics data..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik ben bang dat je het zelf gewoon niet kan zien, je kan het beste even afwachten op Whatsapp. Zij kunnen die informatie normaal inzien zonder dat er een riskante kant aan komt. Mocht het zo zijn dat zij dat niet doen dan is het aan jou om te oordelen wat slim is. Je kan de koppeling gewoon verbreken en dan ben je klaar, welke risico's daarbij komen kijken moet jezelf inschatten.
Edit:
Edit:
[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 08-09-2017 14:48 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Mijn telefoon is nooit meegeweest met hem, maar hij had altijd zijn laptop bij zich als hij bij mij was. En kort door de bocht is het zeker niet en ik ga er ook niet 'zomaar' van uit. Hij heeft me 9 maanden lang op werk gestalkt en toen de directeur van het bedrijf erachter is gekomen ( dit was uiteraard schadelijk voor het bedrijf en de bereikbaarheid voor klanten) en dreigde met aangifte is hij gestopt. Graag geen inhoudelijk conmentaar over de situatie. Ik heb er geen baat bij om mijn ex te beschuldigen op een forum waar ik niemand ken. Even concreet meedenken en geen negativiteit zaaien please.
Ik heb gisteren het linken nog getest, als jij geen pincode op je telefoon hebt staan (of was niet gelocked) heb je ~30sec nodig om alles werkend te krijgen, vinkjes aan en je blijft ingelogd. Iedereen die dus ~30sec alleen is geweest met jouw telefoon, kan dit hebben gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:55:
Mijn telefoon is nooit meegeweest met hem, maar hij had altijd zijn laptop bij zich als hij bij mij was. En kort door de bocht is het zeker niet en ik ga er ook niet 'zomaar' van uit. Hij heeft me 9 maanden lang op werk gestalkt en toen de directeur van het bedrijf erachter is gekomen ( dit was uiteraard schadelijk voor het bedrijf en de bereikbaarheid voor klanten) en dreigde met aangifte is hij gestopt. Graag geen inhoudelijk conmentaar over de situatie. Ik heb er geen baat bij om mijn ex te beschuldigen op een forum waar ik niemand ken. Even concreet meedenken en geen negativiteit zaaien please.
Maar zelfs via logs/google analytics IP achterhalen, kan je nog niet veel. Als het zijn (werk)laptop is, kan jij dus ook gewoon op een Wifi zitten, op z'n werk, IP geeft enkel wat geografisch en provider weer, maar niets persoonlijks. Je zou wel kunnen uitsluiten dat als het IP (bijvoorbeeld) rond Rotterdam zit, maar jouw ex hoofdzakelijk oosten van het land zit, hij het mogelijk niet is geweest.
Van Whatsapp hoef je waarschijnlijk ook niets te verwachten. Lijkt me sterk dat ze ip info geven zonder daar door een rechter toe gedwongen te zijn.
Overigens mijn (Android) toestel meld regelmatig dat er een websessie actief is. Dit zie je dan vrijwel direct?
Overigens mijn (Android) toestel meld regelmatig dat er een websessie actief is. Dit zie je dan vrijwel direct?
[ Voor 27% gewijzigd door DonChaot op 08-09-2017 15:07 ]
Zelfs dat kan je niet uitsluiten, als hij altijd een VPN-verbinding gebruikt....kan hij werkelijk overal zitten.SinergyX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:00:
Je zou wel kunnen uitsluiten dat als het IP (bijvoorbeeld) rond Rotterdam zit, maar jouw ex hoofdzakelijk oosten van het land zit, hij het mogelijk niet is geweest.
Enige opties zijn; wachten op een reactie van Whatsapp of contact opnemen met de Politie aangezien er al een zaak liep of heeft gelopen.
Verder zou ik die Desktop-sessie wel zsm afmelden.
@[url="Yvonne28"]Yvonne28[/url]
Ik zou je willen adviseren juridische hulp in te schakelen.
Ook voor wat betreft het technische gedeelte.
Ik begrijp de achtergrond en jouw aversie jegens het 'anders op de grote stapel' belanden.
Echter, dit is computervredebreuk. Strafbaar. En alles lijkt binnen dat plaatje te vallen.
Handelingen die hier kunnen worden voorgesteld missen enige juridische basis, zoals wellicht maar niet uitsluitend, het vinden van bewijzen. Of belangrijker; jouw eigen veiligheid voor jezelf en jouw kind.
Schakel aub direct een advocaat in met bv technische kennis (die zijn er). Die zou je moeten kunnen helpen met het vergaren van bewijs van dit strafbaar feit.
Veel sterkte.
Korte addendum; vriend was slachtoffer afpersing en bedreigingen. Politie deed niks. Contact opgenomen met specialisten (pro bono ivm medelijden), erna een USB-stick met 50MB aan screenshots, bestanden, IP-adressen en wat dies meer zij .. Politie zaak loopt nu wèl.
Ik zou je willen adviseren juridische hulp in te schakelen.
Ook voor wat betreft het technische gedeelte.
Ik begrijp de achtergrond en jouw aversie jegens het 'anders op de grote stapel' belanden.
Echter, dit is computervredebreuk. Strafbaar. En alles lijkt binnen dat plaatje te vallen.
Handelingen die hier kunnen worden voorgesteld missen enige juridische basis, zoals wellicht maar niet uitsluitend, het vinden van bewijzen. Of belangrijker; jouw eigen veiligheid voor jezelf en jouw kind.
Schakel aub direct een advocaat in met bv technische kennis (die zijn er). Die zou je moeten kunnen helpen met het vergaren van bewijs van dit strafbaar feit.
Veel sterkte.
Korte addendum; vriend was slachtoffer afpersing en bedreigingen. Politie deed niks. Contact opgenomen met specialisten (pro bono ivm medelijden), erna een USB-stick met 50MB aan screenshots, bestanden, IP-adressen en wat dies meer zij .. Politie zaak loopt nu wèl.
[ Voor 13% gewijzigd door usgaap op 08-09-2017 15:22 ]
Pfff, jij zet hier een verhaal neer wat je toch echt aan het denken zou moeten zetten, waar je direct actie op moet ondernemen & na bij jezelf na zou moeten gaan hoe dit allemaal gebeurd kan zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:36:
Zie dat ik wat berichten heb gemist! Jammer hoe alles uit verband wordt gerukt! Ik ken geen Robert!! Dit gaat om een serieuze kwestie en daarom hoop ik ook op serieuze reacties. Dank!
Er wordt niks uit verband gerukt, dat heet oplettend zijn. Ik vind zijn antwoord raar/vaag & vind het apart dat jij dat niet vind. Als je vervolgens zijn antwoord dan ook nog eens als "beste antwoord" markeert, dan snap je het volgens mij niet helemaal & kan ik je niks anders dan succes wensen met deze situatie.
Succes!
EDIT: na wat je inmiddels allemaal op een openbaar forum hebt geplemt. Ga ik ervan uit dat, mocht je ex dit lezen hij echt wel doorheeft dat dit over jullie situatie gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 08-09-2017 15:50 ]
@LocK_Out Ik denk dat het het beste is als we gewoon rustig aan doen en haar niet afzeiken op alles. Ze is pas sinds vandaag op tweakers?
7Sins schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:16:
@LocK_Out gewoon verzonnen. Maar ik vind het zo achterhaald dat er altijd bij genoteerd moet worden dat het om verzonnen namen gaat
offtopic:
De topicstarter had dit als beste antwoord geduid. Met respect voor 7Sins vind ik dat wat overdreven
Ook offtopic: Yvonne, welkom!
De topicstarter had dit als beste antwoord geduid. Met respect voor 7Sins vind ik dat wat overdreven
Ook offtopic: Yvonne, welkom!
Anyway, ik zie twee wegen:
1- zeker weten hoe en wat: raak de telefoon niet meer aan, huur een professional in met ervaring in IT security. Telefoon dus NIET meer gebruiken. Ook niet om te bellen.
2- Toegang weghalen.
Bij 2. kan je Whatsapp nog wel benaderen om te vragen wanneer met welk IP-adres in (week X t/m week Y) de Whatsapp desktop is gebruikt voor benaderen van jouw account. Als ze die info hebben dan hebben ze die ook nog na afkoppelen. Of je die info gaat krijgen is een tweede. Je zult je kunnen beroepen op https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage en dan moet je zonodig natuurlijk wel de brief sturen aan de Nederlandse contact van Whatsapp/Facebook aangezien een Amerikaans medewerker de NL wetgeving niet zal kennen of willen kennen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
@Verwijderd Wow, wat een naar verhaal, veel sterkte gewenst.
Je kan met deze website een link maken en de ip's tracken, dit is nog geen sluitend bewijs maar geeft wel een goede indicatie van wie het is. Zover ik weet is dit geheel legaal.
https://grabify.link
Je plaats dan een url van een site op die pagina, die genereert dan een link en die link kan je via die pagina tracken. Het filmpje legt het goed uit. Je kan zelf wel een catchy text bedenken die je naar een iemand stuurt die ervoor zorgt dat hij het leest en op de link klikt.
Ik hoop dat je van die lastpak afkomt!
Edit: nog een link naar een filmpje die dit uitlegt, ik voel me erg vies bij het idee maar ik geloof dat hier het doel de middelen heiligt
YouTube: How to track someone's location using whatsapp - 100% working - ...
Je kan met deze website een link maken en de ip's tracken, dit is nog geen sluitend bewijs maar geeft wel een goede indicatie van wie het is. Zover ik weet is dit geheel legaal.
https://grabify.link
Je plaats dan een url van een site op die pagina, die genereert dan een link en die link kan je via die pagina tracken. Het filmpje legt het goed uit. Je kan zelf wel een catchy text bedenken die je naar een iemand stuurt die ervoor zorgt dat hij het leest en op de link klikt.
Ik hoop dat je van die lastpak afkomt!
Edit: nog een link naar een filmpje die dit uitlegt, ik voel me erg vies bij het idee maar ik geloof dat hier het doel de middelen heiligt
YouTube: How to track someone's location using whatsapp - 100% working - ...
[ Voor 23% gewijzigd door Flaat op 08-09-2017 15:58 ]
Klinkt veelbelovend! @Flaat Thanks voor de moeite!
Idd, het heet uitlokking... dus op zich een barslecht advies om ex (waarvan wij totaal niet weten tot wat hij in staat is) uit te lokken.WeHoDo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:41:
Een kat op het spek binden wordt door onze wetgeving teniet gedaan en daar gaat je bewijsmateriaal.
Interessant, waar staat dat concreet? Bij mijn weten mag je dat als burger gewoon en is bewijs bruikbaar. Hooguit ben je ook zelf fout / strafbaar als je foute dingen doet.WeHoDo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:41:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
nee het is uitlokken als het gaat om iemand iets illegaals te laten doen door middel van uitlokken, zoals een fiets open neerzetten. Als je iemand een link laat klikken is dat niet illegaal, nogmaals ik ben geen expert maar dit is volgens mij niet illegaal of uitlokking.
Wellicht ten overvloede ..
TS, Yvonne28, heeft zelf al eerder aangegeven door haar ex gestalked te zijn. Op het werk. Daarnaast heeft zijzelf een of meerdere malen een onvelilige situatie met haar ex ervaren.
Nu begrijp ik de noodzaak van TS dat dit stalken, ervan uitgaande dat dit indd het geval is, moet stoppen en mooier nog, de aangifte niet 'belandt boven op de stapel' (van de politie). Zoals ze al reeds heeft aangegeven.
Vooralsnog is dit alles een vermoeden van TS, zonder technisch bewijs. Ik begrijp dan ook de noodzaak dit uit te zoeken. Maar wat 'zou' de ex kunnen doen wanneer hij erachter komt dat hij op een linkje heeft geklikt welke zijn IP-adres doorgeeft aan TS? Welke, mogelijkerwijs, nieuwe onveilige situatie creëer je dan? Zeker nu je ook nog verteld hebt een kindje te hebben.
Mijn advies derhalve blijft staan.
Loop dat risico alleen wanneer je juridische expertise hebt ingeroepen. En de politie. Nogmaals. Zij hebben hopelijk ervaring met deze ingrijpende en uitputtende casus.
Nogmaals sterkte en wijsheid toegewenst.
Addendum; je zou met een juridisch gekwalificeerd persoon naast je meer druk (klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet) op de politie kunnen uitoefenen dit serieus te nemen.
TS, Yvonne28, heeft zelf al eerder aangegeven door haar ex gestalked te zijn. Op het werk. Daarnaast heeft zijzelf een of meerdere malen een onvelilige situatie met haar ex ervaren.
Nu begrijp ik de noodzaak van TS dat dit stalken, ervan uitgaande dat dit indd het geval is, moet stoppen en mooier nog, de aangifte niet 'belandt boven op de stapel' (van de politie). Zoals ze al reeds heeft aangegeven.
Vooralsnog is dit alles een vermoeden van TS, zonder technisch bewijs. Ik begrijp dan ook de noodzaak dit uit te zoeken. Maar wat 'zou' de ex kunnen doen wanneer hij erachter komt dat hij op een linkje heeft geklikt welke zijn IP-adres doorgeeft aan TS? Welke, mogelijkerwijs, nieuwe onveilige situatie creëer je dan? Zeker nu je ook nog verteld hebt een kindje te hebben.
Mijn advies derhalve blijft staan.
Loop dat risico alleen wanneer je juridische expertise hebt ingeroepen. En de politie. Nogmaals. Zij hebben hopelijk ervaring met deze ingrijpende en uitputtende casus.
Nogmaals sterkte en wijsheid toegewenst.
Addendum; je zou met een juridisch gekwalificeerd persoon naast je meer druk (klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet) op de politie kunnen uitoefenen dit serieus te nemen.
[ Voor 14% gewijzigd door usgaap op 08-09-2017 17:10 ]
Hij zal waarschijnlijk wel denken f*ck als hij ziet dat de link nergens naar toe gaat of naar iets anders dan verwacht. Maar hij kan op ieder moment besluiten om de verbinding te verbreken.
Denk dat je de keuze moet maken: opzouten met die gast en de verbinding verbreken. Dan ziet hij je Whatsapps niet meer.
Of bv Telegram installeren en je communicatie via Telegram laten verlopen met je beste vrienden. Dan ziet hij ook geen communicatie meer. Alleen Tante Annie die je feliciteert met je verjaardag enzo.
Of je gaat privé detectieve spelen en dus de val opzetten zoals hierboven gemeld. Maar dan moet je wel weten wat je doet. Want kans is groot dat je 'm spookt en hij de verbinding verbreekt. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je zijn gegevens hebt gevangen.
Maar ik zou ook even je Facebook nalopen en andere sites. Of je daar niet ingelogd bent als je er niet bent geweest. Zou me niets verbazen als hij daar ook toegang toe heeft proberen te krijgen.
Denk dat je de keuze moet maken: opzouten met die gast en de verbinding verbreken. Dan ziet hij je Whatsapps niet meer.
Of bv Telegram installeren en je communicatie via Telegram laten verlopen met je beste vrienden. Dan ziet hij ook geen communicatie meer. Alleen Tante Annie die je feliciteert met je verjaardag enzo.
Of je gaat privé detectieve spelen en dus de val opzetten zoals hierboven gemeld. Maar dan moet je wel weten wat je doet. Want kans is groot dat je 'm spookt en hij de verbinding verbreekt. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je zijn gegevens hebt gevangen.
Maar ik zou ook even je Facebook nalopen en andere sites. Of je daar niet ingelogd bent als je er niet bent geweest. Zou me niets verbazen als hij daar ook toegang toe heeft proberen te krijgen.
Het antwoord is ja. Mits hij de het domein opzoekt. Of googled.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:13:
@usgaap Dank voor je medeleven en advies!@Flaat Zou het technisch gezien kunnen dat hij dit ontdekt? Lijkt me niet toch? Buiten dat zou hij zichzelf daarmee alleen maar verraden! Zou niet zo'n slimme zet zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door usgaap op 08-09-2017 17:21 ]
Het is geen uitlokking, je laat hem niks illegaals doen. Hij doet iets illegaals en je wilt daar bewijs van. Een camera ophangen is ook geen uitlokking.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
@Barrycade ja dat is idd een afweging die ik moet maken. Hij is ook in mijn Facebook geweest, maar dat kon ik gelukkig makkelijk verhelpen door mijn ww te veranderen. Het is lastig omdat ik hem idd er gewoon uit wil gooien, maar hij mensen in zijn omgeving waar ik ook nog mee te maken heb, vertelt dat ik hem lastigval. Het zou dus fijn zijn als de waarheid aan het licht zou komen en ik kan aantonen waar hij nog steeds stiekem mee bezig is. Het beste zou zijn als what's app mij die gegevens verschaft, maar dat verwacht ik niet ivm privacy. (Hoe bizar als het mijn account is die wordt misbruikt en elders is ingelogd dat ik daar geen gegevens van mag) maar goed, zo is de wet nou eenmaal.Ik ga even alle adviezen laten bezinken.
Als je het zo bekijkt is het idd geen uitlokking want hij bespioneert mij! Hij heeft gelukkig een steek laten vallen. Je kunt nl de melding dat je op een desktop bent ingelogd uitzetten, maar ik ben een aantal weken terug veranderd van telefoon waardoor de instellingen van mijn what's app met het installeren waarschijnlijk weer automatisch terug zijn gegaan en ik dus die meldingen nu wel kan zien. Anders had ik dit nooit te weten gekomen! En aan de status te zien is hij zeer actief met meekijken. Momenteel doe ik dus niks via what's app.
Ik snap er niks van, ik lees: vermoeden van meelezen. Angst voor je veiligheid en die van een kind. Mogelijkheid tot afluisteren te beeindigen. Maar die mogelijkheid niet aangrijpen om de dader te kunnen pakken. Is dat pakken nou echt belangrijker dan veiligheid van jezelf en het kind?
Stel je voor dat je de dader kan pakken. Dat dit dan voor de rechter komt en de rechter zegt "dat is een zwaar misdrijf, 5 jaar brommen". Natuurlijk niet. Zoiets wordt met een waarschuwing afgehandeld als je de politie al tot actie kunt bewegen. En elk moment dat je het afluisteren voort laat duren verzwakt je positie want een eventuele rechter zal denken: ze vond het blijkbaar allemaal niet zo erg want ze liet de situatie voortbestaan.
Stel je voor dat je de dader kan pakken. Dat dit dan voor de rechter komt en de rechter zegt "dat is een zwaar misdrijf, 5 jaar brommen". Natuurlijk niet. Zoiets wordt met een waarschuwing afgehandeld als je de politie al tot actie kunt bewegen. En elk moment dat je het afluisteren voort laat duren verzwakt je positie want een eventuele rechter zal denken: ze vond het blijkbaar allemaal niet zo erg want ze liet de situatie voortbestaan.
De oorspronkelijke vraag van TS was:mashell schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:23:
Ik snap er niks van, ik lees: vermoeden van meelezen. Angst voor je veiligheid en die van een kind. Mogelijkheid tot afluisteren te beeindigen. Maar die mogelijkheid niet aangrijpen om de dader te kunnen pakken. Is dat pakken nou echt belangrijker dan veiligheid van jezelf en het kind?
Die vraag is inmiddels beantwoord. Dat kan; maar niet zonder risico (en is legaal). Een link maken via grabify kan ertoe leiden dat de ex van TS weet dat-ie er is ingeluisd. De domeinen die Grabify gebruikt om gebruikers om de tuin te leiden zijn herleidbaar naar de site zelf.wil ik graag eerst weten of het mogelijk is om te achterhalen sinds wanneer er is ingelogd op dat apparaat en ev. de locatie of ip adres.
Daarnaast werden er opties aangeboden om WhatsApp via de computer van de ex (nog niet bewezen) te sluiten zodat hij niet kon meelezen. Dat is de simpelste oplossing. Een die jij, getuige je post, waarschijnlijk onderschrijft.
Blijft staan dat er een ernstig strafbaar feit is gepleegd, mocht hetgeen TS ervaart ook de werkelijkheid zijn, stalking. Iets wat in haar subsequente posts al naar voren is gekomen door ervaringen in het verleden met stalking op het werk en enkele 'onveilige situaties' in het contact met haar ex. Die, getuige haar eerdere posts, al een rapport bij de politie heeft met betrekking op problematisch contact met TS.
Mijn idee is dat je door juridische hulp in te schakelen gebruik kan maken van iemand die vaker met dit soort zaken te maken heeft gehad. Gewicht kan meegeven bij het doen van een aangifte bij de politie (eigen ervaring; ineens wel geholpen worden). Bijstaan in het opvragen van IP-adressen bij of WhatsApp of Facebook (idem). En eventueel in samenwerking of na inschakeling van experts kan vaststellen dat het ook daadwerkelijk de ex is, zoals vermoed, die achter de Windows 7 WhatsApp inlogpogingen zit.
Het opvragen van IP-adressen, het doen van aangifte, het gebruikmaken van iemand die vaker een slachtoffer van stalking juridisch heeft bijgestaan ... lijkt me een no-brainer. Lawyer up.
Het simpelweg ontnemen van de toegang tot WhatsApp voor de ex lijkt me van de regen in de drup vallen. Geen idee wat hierna zal volgen. Fysiek? Voor het huis hangen? Volgen (GPS of id)? Zeker met een kind erbij, maar ook zonder, is dat geen ervaring die ik een jonge vrouw als TS toewens.
Ik spreek uit ervaring. Een kennis/ vriend werd slachtoffer van afpersing/ bedreiging via Facebook en mail.
De initiële afspraak bij de politie haalde niets uit. A - Opneemster van het PV was geen computer expert. B - Alles wat we hadden waren screenshots, chat logs en wat al dies meer zij. He said, she said.
Na consultatie (niets uitgelokt, de bedreigingen bleven komen) deed een brief met het briefhoofd van een advocaat wonderen bij het hoofdkantoor bij Facebook/ Skype. Ineens waren dingen wèl mogelijk.
Datzelfde gold voor de afspraak met de politie de maand erna. Ineens zat er een rechercheur bij die wèl ervaring en kennis van internet stalking had.
Goed, de zaak loopt nog.
Wat ik wil zeggen.. dit is complex. En alles wat TS heeft opgehoest klinkt aardig serieus. Inclusief onveilige ervaringen met haar ex in het verleden. En wens ik haar de steun en kennis toe van iemand die èn kennis van het vervolgen van stalkers heeft, èn een clou heeft van internet bullying/ stalking.
Want ik denk dat alleen zó TS gevrijwaard is van verdere last. En verder kan met haar eigen leven.
Nogmaals sterkte TS.
[ Voor 13% gewijzigd door usgaap op 08-09-2017 20:46 ]
Ik dacht dat whatsapp web alleen gebruikt kon worden als je op hetzelfde (wifi)netwerk ook je telefoon hebt. Dus wifi uit op de telefoon is geen verbinding.
Neen. En al meerdere keren gezegd in dit topic.Tonne schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:35:
Ik dacht dat whatsapp web alleen gebruikt kon worden als je op hetzelfde (wifi)netwerk ook je telefoon hebt. Dus wifi uit op de telefoon is geen verbinding.
Voorheen was dit wel zo. Kennelijk is dat gewijzigd.geekeep schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:38:
[...]
Neen. En al meerdere keren gezegd in dit topic.
En ik lees inderdaad terug dat dit al twee keer eerder gezegd is. Excuus.
@usgaap Fijn dat je de lastige situatie begrijpt. Dat komt door de ervaring in jouw eigen omgeving. Het is makkelijk om te oordelen, maar het is inderdaad zeer complex. Als ik zou willen zou ik er een boek over kunnen schrijven, zoveel krankzinnigheid dat ik heb meegemaakt met dit persoon. En alles wat je noemt als eventueel gevolg van hem afmelden is al voorgevallen. Zoals bedreiging, voor mijn deur staan enz. Het bizarre aan dit verhaal is dat hij vier weken terug ineens gestopt zou zijn met alles en het gestoorde obsessieve gedrag en hij een nieuwe relatie heeft. Dat vond ik al vreemd. Nu ik dit heb ontdekt blijkt zij gewoon meer een soort van dekmantel, en kan hij de obsessie voor controle niet stoppen. Dit is ook de reden dat hij nu rondvertelt dat ik hem lastig val en dergelijke, hij moet zich indekken mocht zij hier lucht van krijgen. Zijn vriendin weet niet dat hij van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat mij dus controleert op zijn laptop.(hij is heel actief, en is zeker tussen de 10 en 20 keer per dag online) In de avond waarschijnlijk met het excuus zijn werk mail te moeten checken. Best gestoord als je erover nadenkt. Nu heb ik toch best weer wat persoonlijke informatie gedeeld, maar ik hou gewoon niet van onrecht. Er zijn vrouwen die jaren lang mishandeld worden en dit accepteren door angst of omdat ze simpelweg door praktische middelen niet in staat zijn om de relatie te stoppen. Dit soort mannen kunnen iedereen om de tuin leiden, dat is hun tweede natuur. Het is dus niet zo zoals iemand eerder aangaf dat een rechter dan zegt, nou die vrouw bleef zelf of ze vond het allemaal niet zo erg. Ik handel zoals ik handel om bepaalde redenen en daar kan niemand over oordelen.
Als we toch bezig zijn ben ik nog wel nieuwsgierig naar 1 ding. Vanaf mijn IPhone kan ik zien dat er een activiteit gaande is op een laptop/pc. Is dit andersom ook het geval? Kun je op de desktop versie zien dat er een mobiele activiteit gaande is? Zoals ik aan het begin aangaf heb ik nooit what's app geïnstalleerd op een pc of laptop, heb dus geeeeen idee hoe dat eruit ziet!
Nee. Zowel niet via de website WhatsApp Web, alsmede via het programma voor Windows 10.Vanaf mijn IPhone kan ik zien dat er een activiteit gaande is op een laptop/pc. Is dit andersom ook het geval?
Om op de rest in te gaan.
Lieve Yvonne, evan uitgaande dat dat je naam is.
Vind alsjeblieft de kracht hier met een juridisch expert over van gedachten te wisselen. Preferabel iemand met kennis van computer technische zaken.
Hij of zij kan jou vertellen wat voor ervaring hij of zij heeft met internet stalkers. Logs, IP-adressen, hoe ze te bewaren, bedreigingen via internet, eventuele 'discutabele roddels' .. noem het maar op.
Wellicht huurt die advocaat iemand anders in om jou bij te staan in deze lastige situatie. En kan hij of zij helpen met het doen van aangifte. Of druk erop uitoefenen als dienders hier niet op staan te wachten.
Hoe dan ook, dit is niet een simpele kwestie van; "Hoe voorkom ik dat iemand meekijkt met mijn WhatsApp verkeer". Jouw welzijn en dat van jouw kind is hier 'im Frage'. Ik zou, als je hier zowel de tijd als de stamina voor hebt, werk van maken. Voor jou, jouw welzijn en jouw toekomst. Het is even door de zure appel bijten.
In mijn geval duurde het een tijd voordat mijn kennis/ vriend serieus werd genomen. Maar samen met een advocaat werden zijn klachten wèl serieus genomen. En hulp van een ICT-er. Goed, het duurde wel ff maar dat mag de pret niet drukken.
Mijn advies? Houd vol. Neem diep adem en bereid je voor op een lange weg. Eentje vrij van stalking. Maar ook eentje met een weg van wachten op IP-logs van Facbook en WhatsApp. Afgrijzend toezien hoe je, op advies van jouw advocaat, moet toezien hoe jouw WhatsApp Activity log zich blijft vullen met logins van computers die niet de jouwe zijn.
Maar wat het resultaat is, is iets wat ik hoop dat jou ten deel valt.
Bevrijd van een stalker. Liefst achter tralies.
Godspeed.
Beste @usgaap als ik inhoudelijk inga op jouw tekst moet ik teveel van mijn situatie blootgeven, en dat is niet verstandig. Hierbij laat ik je weten dat ik jouw waardevolle adviezen heel erg serieus neem. Ik waardeer tevens jouw betrokkenheid enorm en de moeite die je neemt om mee te denken. Heel bijzonder 🙏🏻
Ik zou toch zeer serieus overwegen om de desktop sessie te beëindigen. Je geeft aan niet bekend te zijn met de desktop versie maar in principe is deze qua functionaliteit gelijk aan de WhatsApp op je telefoon.
Naast meekijken kan er dus ook gechat worden, kunnen chats verwijderd worden enz enz.
Wat jij kan op je telefoon kan de gluurder ook op zijn pc/laptop.
Naast meekijken kan er dus ook gechat worden, kunnen chats verwijderd worden enz enz.
Wat jij kan op je telefoon kan de gluurder ook op zijn pc/laptop.
Een fiets open neerzetten is ook geen uitlokking. Het is pas uitlokking als je iemand iets strafbaars laat doen wat hij normaal (zonder jouw acties) niet zou doen.Flaat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:59:
nee het is uitlokken als het gaat om iemand iets illegaals te laten doen door middel van uitlokken, zoals een fiets open neerzetten. Als je iemand een link laat klikken is dat niet illegaal, nogmaals ik ben geen expert maar dit is volgens mij niet illegaal of uitlokking.
Een fiets open neerzetten mag dus gewoon (al kan dat wel verboden zijn door een APV, volgens mij, maar dat is een ander verhaal). Als een dief die steelt hij is nog steeds fout; dat een fiets niet op slot staat betekent niet dat je die daarom zomaar mag stelen.
Maar als jij naar iemand toeloopt met "hé, psst, zie je die fiets daar? Zullen we die stelen?", dat is uitlokking.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Pagina: 1