Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil een 2e laptop voor mijn studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Giittaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-09-2017
Hallo,

Wat ga je ermee doen?
Ik heb voor mijn studie een laptop nodig. Nu heb ik een Asus 17inch multimedia laptop.
Deze is erg zwaar en ongemakkelijk in het meenemen naar mijn opleiding.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een extra laptop voor erbij
Deze wil ik alleen gebruiken voor internetten en word.

Ik ben zelf al opzoek gegaan en uitgekomen op vooral notebooks en Chromebooks
Ik heb kom er alleen niet uit met wat kwa prijs/kwaliteit het beste is aangezien ik altijd multimedia laptops gehad heb

Budget
Mijn budget is eigenlijk +/- 300. Ik heb zelf ook al rond de 200 euro gekeken.

Wat ben je al tegen gekomen?
Ik heb zelf al wat recearch gedaan maar loop erg vast 😅

https://www.laptopshop.nl...-aspire-es1-132-c0r8.html
https://www.laptopshop.nl...chromebook-11-v001nd.html
https://www.bol.com/nl/p/...76/?suggestionType=browse

Een Chromebooks ondersteunt alleen geen Windows programma's dus ook geen Office?

Ik hoef niet perce touchscreen en mijn bestanden komen op een externe schijf zodat ik makkelijk van laptop kan wisselen.
Wat is hier nou echt een fijn merk voor en zal niet snel kapot gaan. Want ik ben verteld dat de goedkope Chromebooks en budget laptops kwalitatief niet goed zijn. Ik ben veel onderweg voor stage en mijn opleiding dus dat moet hij wel overleven.
Ik heb geen voorkeur voor merken!

Mijn dank is groot 😬

Alle reacties

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:51

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kijk eens naar een Lenovo 11e. Iets duurder, maar zeer degelijk. Loop er zelf nu een jaar mee en gaat overal mee naartoe. Kan zeker wat wat stoten krijgen. Verder een prima ding voor jouw gebruik. Lijkt alleen nog in de Chromebook variant te komen. Jammer dit.

[ Voor 15% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-09-2017 21:02 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Een Chromebooks ondersteunt alleen geen Windows programma's dus ook geen Office?
Een Chromebook ondersteunt geen Windows programma's, maar wel Android-apps, dus wel Microsoft Office, alleen niet de Windows-versie van Microsoft Office (Excel, Word en Powerpoint zijn er voor Android (en iets wat Outlook heet maar ver van de functionaliteit van Outlook af zit)). Daarnaast kan je natuurlijk de online versies gebruiken.

Wel of geen Chromebook is iets wat je voor jezelf moet beslissen, ik heb zelf destijds voor mijn studie voor een Surface RT gekozen om me tegen mezelf te beschermen (als ik Windows programma's op een apparaat kan installeren dat ik voor mijn studie moet gebruiken, dan gaan dingen fout ;) ). Maar die afweging is erg persoonlijk, en prijs speelt natuurlijk ook mee.

• Giittaaa
ik heb zelf destijds voor mijn studie voor een Surface RT gekozen om me tegen mezelf te beschermen (als ik Windows programma's op een apparaat kan installeren dat ik voor mijn studie moet gebruiken, dan gaan dingen fout ;) ).
Gekukkig is tot nu toe zo iets nog nooit fout gegaan bij mij. Ik doe een pabo opleiding dus wij gebruiken vooral internet voor research en de hogeschool sites en Office word voor verslagen. _/-\o_

• Giittaaa
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:57:
Kijk eens naar een Lenovo 11e. Iets duurder, maar zeer degelijk. Loop er zelf nu een jaar mee en gaat overal mee naartoe. Kan zeker wat wat stoten krijgen. Verder een prima ding voor jouw gebruik. Lijkt alleen nog in de Chromebook variant te komen. Jammer dit.
Al ziet een lenovo er wel goed uit. Ja de overweging Chromebooks of gewoon is ook nog erg twijfelachtig. Zeker omdat hij bepaalde programma's niet ondersteunt...

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:12
En iets als een Asus EeeBook? Puur voor internetten en basic office werk is dat prima, en nog verrassend snel ook. Heb je hele zware Excel files dan kan hij het er weleens zwaar mee hebben maar dan moet je wel je best doen.

• Giittaaa
En iets als een Asus EeeBook?
Dat is idd ook wel een mooie ja, en maar 1,65 kg! Accuduur 12 uur is ook wel mooi meegenomen. HDMI aansluiting is ook handig. Deze ziet er erg verleidelijk uit

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:31
Voor dit soort budgetten kijk ik zelf altijd op de tweakers V&A. Daar staan mooie laptops voor leuke bedragen.

Zoiets als dit bv. : V&A aangeboden: Dell Latitude E7240 - i5-4310U - 8GB - 256GB

Volwaardige laptop. Mooi formaat en lekker licht. Zeer robuust, die zakelijke laptoppies zijn er op gebouwd om mee te reizen. Verlicht toetsen bord (erg fijn) en grote 256gb SSD. Krachtige processor ook voor de wat zwaardere taken.
Echt een mooi dingetje voor dat geld.
De betrouwbare verkoper (90 positieve reviews) geeft aan dat er nog garantie op zit ook :)
Pagina: 1