Vraag

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste Tweakers leden,

Ik ben op zoek naar een cloud opslag dienst, maar ik kom er helaas niet uit.
Mijn wensenlijst
  • 2 TB of meer opslag (liefst ongelimiteerd)
  • Synced automatisch alle data die ik aangeef vanaf mijn laptop
  • Synced automatisch alle data vanaf mijn NAS (desnoods via mijn laptop via een netwerkschijf)
  • Is benaderbaar/beheren via browser / tablet / telefoon (zoiets als dropbox ook doet)
  • Upload ook foto's vanaf telefoon naar de cloud
  • Foto's kunnen zowel privé als gedeeld worden met leesrechten
  • Foto's kunnen bewerkt worden in de clouddienst
  • Mogelijkheid om RAW bestanden up te loaden
  • Prijs +/- 9,99 per maand bij 2TB of meer
Misschien ben ik te veel eisend, maar mogelijk is er iemand die de totaal oplossing weet.

Ik heb zelf de volgende gevonden, maar die sluiten niet helemaal aan op mijn wensen
  • sync.com
  • carbonite.com
  • backblaze.com
Graag hoor ik wat jullie gebruiken of het beste hierbij aan sluit

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan-901 op 07-09-2017 20:32 ]

Alle reacties

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Stack van transip al overwogen?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 11:45

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dropbox? Of Amazon?
Denk dat backup en bewerken niet samengaat bij de meeste diensten.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Enige waarbij je kan bewerken en RAW opslaat is denk ik de CC dienst van Adobe zelf. Werkt overigens geweldig goed! Zelf vandaag iDrive geprobeerd...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:06
Dit is meer voor Foto & Video Workflow, dus ik geef het topic een zetje die kant uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het bewerken van foto's in de cloud kun je denk ik wel vergeten met de meeste diensten, dat zou je dan voor lief moeten nemen en heb je ineens wel een hoop opties.

Voor echte backups ben ik groot voorstander van Crashplan (EU Amsterdam server via ceejay.net), daarmee zit je op ~ 11 / 12 euro per maand met onbeperkte opslag en toegang voor 4 apparaten. Alle bestanden (en versies) zijn ook via een webinterface en via een mobiele app te benaderen. Encryptie is mogelijk waarbij je zelf altijd de sleutel in handen houdt. Snelheid is ook érg goed met hun server in Amsterdam.

Clients draaien onder alle platformen en ook headless onder linux (in de achtergrond dus). Het configureren kun je dan vanaf afstand doen door de backup software verbinding te laten maken met je NAS in plaats van je locale PC. Verder is het mogelijk om ook backups naar andere (externe) schijven te maken en ook naar andere PC's die Crashplan draaien, zo heb je ook zonder internet een backup bij de hand.

Maar goed het benodigd enige kennis om het headless te draaien en zoek je wat simpelers voor op een Synology NAS bijvoorbeeld dan kun je beter even verder kijken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:57:
....
Voor echte backups ben ik groot voorstander van Crashplan (EU Amsterdam server via ceejay.net), daarmee zit je op ~ 11 / 12 euro per maand met onbeperkte opslag en toegang voor 4 apparaten. Alle bestanden (en versies) zijn ook via een webinterface en via een mobiele app te benaderen. Encryptie is mogelijk waarbij je zelf altijd de sleutel in handen houdt. Snelheid is ook érg goed met hun server in Amsterdam
....

Wat is precies het voordeel om Crashplan te gebruiken dmv Ceejay.com? Is het voornamelijk dat je data dan in Amsterdam is? Had er nog nooit van gehoord (wel van Crashplan uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

firebird_1979 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:13:
[...]
....

Wat is precies het voordeel om Crashplan te gebruiken dmv Ceejay.com? Is het voornamelijk dat je data dan in Amsterdam is? Had er nog nooit van gehoord (wel van Crashplan uiteraard).
Yes, en de hogere snelheid. Lijntje naar Amsterdam is korter dan het lijntje naar Amerika ;) Bovendien vind ik het wel een fijn idee om data op eigen grond te hebben in plaats van in het buitenland.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1