Actieve sub aan Onkyo ht r380 AV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 16:37
Mijn vraag:
Ik ben de speakers bij mijn AV-set van Onkyo, de HT R380, aan het upgraden van de standaard bijgeleverde speakers naar speakers van Boston Acoustics. Front de A26, achter de A23, Center de A225c en als sub.... daar wilde ik de ASW250 voor kopen.
Alleen heeft die sub alleen line level inputs en de Onkyo receiver heeft alleen een speaker level output, want de meegeleverde sub is passief.
Als ik die output aansluit aan de line level input op de sub, dan gaat het niet goed, lijkt mij.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
1. Ik las iets over een level convertor, zouden ze bij auto-stereo wel vaker gebruiken. Maar is dat niet zonde? Wordt de energie dan niet omgezet in warmte, en levert dat geen vervorming?
2. De sub heeft een volumeregeling achterop. Kan het werken als ik die flink terugdraai?

[ Voor 24% gewijzigd door Hkuit op 07-09-2017 18:19 . Reden: Aangevuld ]

Beste antwoord (via Hkuit op 09-09-2017 22:00)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1) dat gaat prima werken
2) nee, integendeel, met een beetje oech sloop je de boel.

My 2 cents: koop een sub met high level en low level. Keus genoeg. Mocht de Onkyo er ooit uit gaan blijf je de boel aan kunnen sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1) dat gaat prima werken
2) nee, integendeel, met een beetje oech sloop je de boel.

My 2 cents: koop een sub met high level en low level. Keus genoeg. Mocht de Onkyo er ooit uit gaan blijf je de boel aan kunnen sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 16:37
Super, bedankt allemaal* !
Na het van alle reacties heb ik besloten om inderdaad voor een andere subwoofer te gaan. Gisteren een hele avond gezocht op internet en heb besloten om via EBay in Engeland een BK Gemini II te bestellen. Komt eind van de week binnen, ik ben benieuwd.

(* Ik realiseer me dat ik een duidelijkere titel had moeten kiezen, iets van "speaker level uitgang op subwoofer met alleen line level ingang". The Eagle, bedankt hè )