Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch mail bij wijzigen ip Edgerouter Lite

Pagina: 1
Acties:

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 10:26
Goedendag!

Ik heb hier een mac mini als NAS draaien. Vanaf daar synchroniseer ik bijvoorbeeld Stack en Backblaze.
Echter is dit niet altijd toereikend, Backblaze backup is simpelweg niet geschikt voor toegang op andere plekken. En stack soms wat traag en geen toegang tot de volledige opslag (1TB gratis).

Ik zou een FTP server kunnen draaien op de Mac mini en zo altijd bij de bestanden kunnen.
Echter weet ik op afstand niet welk IP Ziggo op dat moment aan mij heeft uitgeleend.

Is er een (niet al te moeilijke) manier om mijn Ubiquity Edgerouter automatisch mij te laten informeren als ik een nieuw IP krijg of is dit makkelijker vanaf de MacMini?

Is dit makkelijk en goed te regelen, moet ik het vergeten of kijk ik sowieso verkeerd tegen het probleem aan?
En hoe bezorgd moet ik zijn over veiligheid?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:43
Ik zou eens kijken naar Dynamics DNS:
https://help.ubnt.com/hc/...uter-Dynamic-DNS-commands

https://community.ubnt.co...Router-X-GUI/td-p/1431258

[ Voor 29% gewijzigd door mhoogendam op 07-09-2017 16:52 ]

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan ook gebruik maken van een DDNS service zodat je altijd op dezelfde manier toegang hebt (via jouw eigen domain).

Hier een handig filmpje:

YouTube: EdgeRouter DDNS Made Easy

edit: Net iets te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door Starck op 07-09-2017 16:53 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik zou me er bij Ziggo niet teveel zorgen over maken heb nog geen IP wissel meegemaakt in ruim een jaar. Bij Telfort bleef zelfs na een verhuizing in dezelfde gemeente het IP adres gelijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Frogmen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:12:
ik zou me er bij Ziggo niet teveel zorgen over maken heb nog geen IP wissel meegemaakt in ruim een jaar. Bij Telfort bleef zelfs na een verhuizing in dezelfde gemeente het IP adres gelijk.
Zolang je niet offline gaat voor lange tijd (stroomuitval) etc. Dan blijft je ip het zelfde.
Ga je offline voor lange tijd of plaats je een andere router achter je ziggo modem ( als deze in bridge staat ) dan krijg je een ander IP

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet van in ieder geval een Ziggo ip adres dat de Geo Locatie wel heel erg accuraat is. Toeval?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 10:26
Ik ga me eens in DDNS verdiepen.
Wat dat niet wijzigende IP betreft, ik heb hier eigenlijk elke reset wel een ander..
En hoewel de ubiquity router nooit stopt wilt het modem nog wel eens een herstart nodig hebben
Pagina: 1