Vraag

• MatthijsMack
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-08 20:18
Hallo allemaal,

Mijn eerste post hier maar ik heb toch jullie hulp nodig.

Omdat ik nog studeer en een beperkt budget heb beschik ik nu alleen nog over een laptop met de volgende specificaties:

HP 8470p
Intel Core i5 3360 2.8-3.3ghz
250gb Samsung Evo 850 SSD
16GB Ram
Intel hd4000 gpu

Ik zou echter graag een aantal games willen spelen waaronder Battlefield one. Ik ben daarvoor het internet over gestruind en kwam een YouTube video https://youtu.be/IDiizICogMQ tegen waarbij iemand een externe gpu heeft aangesloten op bovenstaande laptop. Nu vroeg ik mij af. Wat heb ik nodig om een externe gpu aan te sluiten en welke prestaties levert dit?

De laptop beschikt over een expresscard slot. En e-sata slot. Het e-sata slot is zo ver ik weet alleen voor opslag. Maar in de video zie ik dat hij/zij de gpu aansluit via het expresscardslot.

Kan dit? Wat zijn de voordelen/nadelen hier van? Wat heb ik hier voor nodig en welke prestaties zou dit leveren? Welke gpu zou ik dan nodig hebben voor bf one?

Kortom, genoeg vragen waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt!

Alle reacties

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Ik denk dat de prestaties zullen tegenvallen. Kan je misschien beter een oudere desktop kopen en daar een rappe kaart inzetten. Iets met een Sandy of Ivy quadcore en die een mobo heeft met PCI-Ex16.

Je het een lage resolutie scherm. En wat ik vind over jou laptop is dat er een grafische kaart inzit. Misschien kan je die upgraden? Je zal met jou resolutie (1366x768) geen erg krachtige kaart nodig hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door kobus71 op 07-09-2017 16:53 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De kosten die je zal moeten maken om een externe graphics kaart aan de kunnen sluiten zijn zo hoog dat je voor dat bedrag beter een snellere laptop aan kan schaffen.

Dan wordt je tenminste ook niet geremd door een trage CPU.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• MatthijsMack
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-08 20:18
Bedankt voor jullie reacties.

De laptop die ik heb heeft (helaas) geen grafische kaart, alleen een Intel hd4000. Ik heb op dit moment al een 24" full HD scherm op m'n bureau staan.

Ik zou wel graag een desktop willen, alleen wat moet ik daar dan allemaal in zetten? Ik heb nog nooit een desktop samengesteld.

En weet je zeker dat dat duurder is? Zie:

https://m.aliexpress.com/...e=storeDetail2msiteDetail

Daarbij moet je zover ik weet nog een voeding hebben en videokaart.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan het altijd proberen. Let wel dat je CPU ook niet bijster snel is en dual cores nagenoeg obsolete zijn anno 2017.

Ik zou zeggen, zoek een leuk kaartje uit in de V&A en koop die adapter en een beetje oké niet-plofvoeding en klaar.

categorie: Videokaarten

pricewatch: Corsair CX450M

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 01:11
MatthijsMack schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:52:
Het gaat nog steeds niet superlekker draaien door de dual core laptop cpu, maar het zou wel speelbaar moeten zijn.
Je verliest met zo'n externe oplossing wel zo'n 30-40% van de kracht van je grafische kaart
(zoals hier, waar een gelijksoortige laptop met externe GPU met een gelijksoortige laptop met ingebouwde GPU wordt vergeleken)

Maar als je toch al een grafische kaart en een voeding moet kopen, kun je altijd op termijn nog een CPU+moederbord+geheugen+hdd kopen wanneer je daar geld voor hebt.

Ik deel de mening van @nelizmastr; dan hoeft het niet eens zo'n enorme hoop geld te kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door GromuhlDjun op 07-09-2017 19:30 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MatthijsMack schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:52:
Bedankt voor jullie reacties.

De laptop die ik heb heeft (helaas) geen grafische kaart, alleen een Intel hd4000. Ik heb op dit moment al een 24" full HD scherm op m'n bureau staan.

Ik zou wel graag een desktop willen, alleen wat moet ik daar dan allemaal in zetten? Ik heb nog nooit een desktop samengesteld.

En weet je zeker dat dat duurder is? Zie:

https://m.aliexpress.com/...e=storeDetail2msiteDetail

Die expansie dock links laten liggen, ding heeft maar 1x snelheid.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:45
GromuhlDjun schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:28:
[...]

Maar als je toch al een grafische kaart en een voeding moet kopen, kun je altijd op termijn nog een CPU+moederbord+geheugen+hdd kopen wanneer je daar geld voor hebt.
Dit is inderdaad een goede optie. Als je toch al het idee hebt om een nieuwe videokaart te proberen. En als het toch niet helemaal lijkt te zijn wat je gehoopt had kan je andere componenten bij kopen om zo een desktop te maken. Maar dan moet je dat niet op een al te lange tijd later doen. Wellicht dat de hardware weer verouderd is, en je weer achter gaat lopen op wat je daarna wilt spelen.
Pagina: 1