• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Zojuist een halfhoogslaper besteld voor onze 5-jarige.

Mij werd aangeraden om een matras (90x200 cm) van de Ikea te kopen voor het bed.

Maar zo eenvoudig is het nog niet... :)

Zo kwam ik er al achter dat een kindermatras geen zgn. zones (schouder, heup, ...) mag hebben omdat een kind deze afmetingen niet heeft. Ook een binnenveringmatras wordt afgeraden (koud en minder hygiënisch).

Kom ik uit op deze website: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/functional/10376/24823/

De goedkoopste is erg 'basis' de duurste lijkt mij weer wat teveel.

Maar welke? De Malvik van 100€? Maar dit lijkt meer een compromis dan een weloverwogen keuze.

Maar aangezien honderden, zo niet duizenden voor mij vast ook voor deze keuze hebben gestaan, hier de vraag.

Welk matras?
Overigens hoeft het van mij helemaal niet Ikea te zijn, maar omdat dit mij aangeraden werd, keek ik hier als eerste naar (en ook nette prijzen).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Galois schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:06:
Zojuist een halfhoogslaper besteld voor onze 5-jarige.

Mij werd aangeraden om een matras (90x200 cm) van de Ikea te kopen voor het bed.

Maar zo eenvoudig is het nog niet... :)

Zo kwam ik er al achter dat een kindermatras geen zgn. zones (schouder, heup, ...) mag hebben omdat een kind deze afmetingen niet heeft. Ook een binnenveringmatras wordt afgeraden (koud en minder hygiënisch).

Kom ik uit op deze website: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/functional/10376/24823/

De goedkoopste is erg 'basis' de duurste lijkt mij weer wat teveel.

Maar welke? De Malvik van 100€? Maar dit lijkt meer een compromis dan een weloverwogen keuze.

Maar aangezien honderden, zo niet duizenden voor mij vast ook voor deze keuze hebben gestaan, hier de vraag.

Welk matras?
Overigens hoeft het van mij helemaal niet Ikea te zijn, maar omdat dit mij aangeraden werd, keek ik hier als eerste naar (en ook nette prijzen).
toon volledige bericht
Voor kinderen is het allemaal niet zo heel boeiend aangezien ze nog niet zo zwaar zijn en groeien. Ik heb zelf voor mijn 3 kinderen IKEA matrassen en die zijn meer dan prima; De MALVIK of de MALFORS. Lattenbodem hoef je ook niet al te moeilijk over te doen vanwege eerdere genoemde punten.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Er is niks mis met basis, hoeveel weegt je kind? 20-25kilo en wat voor impact heeft dat op je matras? Bijna niks. Ok, wij hebben het geluk gehad een matras van rond de 300 voor ~25 op de kop te tikken voor onze 5jarige. Maar met zo'n gewicht is dat verwaarloosbaar, keep it simple.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 07-09-2017 14:12 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Met hierboven^^

Ga gewoon voor de goedkoopste. Over een jaar of vijf zal je toch een nieuwe willen omdat er vast nog wel een ongelukje 's nachts zal gebeuren ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Standeman schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:19:
Met hierboven^^

Ga gewoon voor de goedkoopste. Over een jaar of vijf zal je toch een nieuwe willen omdat er vast nog wel een ongelukje 's nachts zal gebeuren ;)
Gelukkig verkopen ze bij de IKEA ook molton hoezen voor over matrassen en die zijn echt ideaal moet ik zeggen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
We hebben hier het gehypte Lidl matras gekocht. Haar gewicht heeft echt nul impact op het matras en ze slaapt er prima op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:50

Rannasha

Does not compute.

Hier ook gewoon een standaard budget matras van een of ander schuimmateriaal. Het kind weegt niets en zodra het een gewicht bereikt waarop de kwaliteit van het matras belangrijk wordt, dan zijn we al een heel aantal jaar verder.

Een goede molton is een stuk belangrijker vanwege de "ongelukjes".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Na veel lezen kwam ik tot een hele simpele conclusie: een koudschuimmatras. Dat is volgens mij de op-een-na-goedkoopste bij de Ikea.
Koudschuim omdat het vanwege de eigenschappen precies alle steun geeft die nodig is.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:46

vhal

ಠ_ಠ

2 x IKEA Malfors voor in het stapelbed, ze slaapt er prima op. Het is overigens een foammatras. Molton of een matrasbeschermer er onder en je bent voor <100€ klaar.

Strava

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dank!
Ik denk dat ik dan inderdaad voor de Malfors ga (of Malvik als ik in de winkel overtuigd raak :) ). Ik begreep dat dit ook een mix was van koudschuim. Wel raar overigens, dat ik dat moet lezen op andere websites en dat Ikea zelf op de website daar geen informatie over geeft...

Ben overtuigd! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1